Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Reputatie Macht
    0

Mag de notaris het geld een tijd inhouden??

Hallo,

Ik had graag jullie mening gekend, het gaat om het volgende:

Half december vond de openbare verkoop plaats van het huis van de grootouders van mijn vriend.

Eind februari zou de akte verleden zijn en heeft de notaris het geld van de kopers ontvangen.

De ouders van mijn vriend hebben tot op heden nog steeds geen geld van de notaris ontvangen.

Is hier een reden voor?

Kan de notaris zomaar dit geld inhouden (kwestie van intresten opstrijken)

Graag jullie mening/inzichten.

Bedankt!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Reputatie Macht
    15

Re: Mag de notaris het geld een tijd inhouden??

Ik ben geen expert, maar volgens mij niet. ik denk zelfs dat hij die interesten aan jullie moet betalen als het geld niet onmiddellijk wordt doorgestort.

Maar, misschien kan het wel in het kader van een erfeniskwestie?

Guest

Ik zou gewoon naar de notaris bellen en vragen wanneer het geld normaal gezien zou gestort worden.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Reputatie Macht
    0

Het gaat om het geld van mijn schoonouders.

Hun kennende zullen zij zeker niet naar de notaris bellen maar gewoon afwachten.

Ik wou gewoon graag de reden weten waarom de notaris dit doet en of dit wel mag.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    9

Bij mijn schoonouders is het geld van overleden oma meer dan een jaar later pas gestort. Dat had iets te maken met de papieren van een gehandicapte tante die nog niet in orde waren en het feit dat er voor haar nog vanalles moest geregeld worden van nieuwe opvang (begeleid wonen) en zo...
    Superfiere mama van Kobe!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Reputatie Macht
    0

Mijn schoonouders denken dat dit komt omdat de notaris eerst de successierechten ervan wil houden.

Maar dit kan toch niet de reden zijn??

op dreef Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    7

Ik vind het toch vreemd, dat het zolang duurt zonder dat ze weten waarom... Over zoiets zou ik toch liever zekerheid hebben dan iets te veronderstellen.

Moet nu net lukken dat er binnenkort ook een akte verlijdt van een huis dat we verkopen, ik heb al reeds geÔnformeerd bij de notaris wanneer wij over het geld kunnen beschikken en dit is diezelfde dag via cheque, of enkele dagen nadien via overschrijving. Niets vreemds aan om dat te vragen vind ik?

Guest

De erfgenamen kunnen altijd informeren bij de notaris in kwestie en zij zullen dat gerust uitleggen hoe het zit. Achterstallige belastingen, papieren die niet in orde zijn, .. er kunnen veel dingen zijn waarom het geld niet gestort wordt.
    En ter info, je krijgt netjes een afrekening en een overzicht van de intresten zelfs die je erbij krijgt.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Reputatie Macht
    0

Ondertussen hebben mijn schoonouders naar de notaris gebeld.

De eerste keer zei hij dat hij net van vakantie terugkwam en dat hij nog geen tijd had gehad om het geld over te schrijven.

Twee weken geleden zei hij dat zijn medewerkster net ziek was geweest en dat hij weer geen tijd had gehad om het geld over te schrijven.

Wat is hier tegen te doen?

Kan dit zomaar?

(Blijkbaar gaat het niet over papieren die nog niet in orde zijn want anders zou hij dit toch gezegd hebben)

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    27

best een aangetekend schrijven sturen (bewijs) en contact opnemen met de provinciale kamer (ook schriftelijk) en uw klacht formuleren. Ofwel nemen zij maatregelen bij manifeste inbreuken ofwel bemiddelen die...
    Schieten die niet in aktie kan je nog steeds aankloppen bij de benoemingscommissie van het notariaat: die bemiddelen ook

Ik zou mijn schrijven wel zakelijk en vriendelijk houden

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten