Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: CO OUDERSCHAP

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    0

CO OUDERSCHAP

Het bezoekrecht van mijn vriend voor zijn kinderen loopt altijd in de mist met de grote vakantie, jaar na jaar en dit al enkele jaren. Telkens hebben wij ons aangepast en de grote vakantie onderling geregeld omdat de regeling zoals ze in het vonnis staat, volgens de kinderen zelf niet haalbaar is ( 14dagen bij mama, 14dagen bij papa); ze vinden 14 dagen te lang tenzij er een buitenlandse reis gemaakt wordt.
    Dit jaar zijn zelfs deze onderlinge overeenkomsten niet opgevolgd . Er werd telkens 1 dag voordat mijn vriend z'n kinderen zou gaan halen met hem gebeld met de melding dat ze eigenlijk toch nog niet willen komen en nog een paar daagjes bij hun moeder willen blijven. Ze willen wel komen op het moment dat hun moeder zélf op reis vertrekt ( zonder kinderen ).

Nu is mijn vriend naar z'n advocaat gestapt met de vraag wat hier aan gedaan kan worden.
    Hij stelt voor om co ouderschap aan te vragen via de rechtbank.
    Ik heb hier toch ergens mijn twijfels bij en wel omdat de mama een enorme controle wilt blijven hebben over de kinderen als ze bij ons zijn ( staat via gsm in contact met kinderen en geeft zo nog eens goed de instructies door ). Dat zal natuurlijk niet anders zijn als ze hier nog meer gaan verblijven. Daarbij komt nog dat mijn vriend en zijn ex totaal niet op dezelfde golflengte staan qua opvoeding van de kinderen en het ook niet mogelijk is om deftig te communiceren want de ex moet en zal altijd haar zin doordrijven.....

Wat vonden jullie over co ouderschap in deze situtie?
    Kinderen zijn 10 en 13 jaar en de scheiding is reeds +- 7 jaar geleden.
    Ikzelf heb een zoon van 16 die altijd bij ons woont .

sniff
    Guest

Re: CO OUDERSCHAP

Al eens aan de kinderen gevraagd??? Want er gaat altijd verschil zijn tussen de opvoeding als het niet goed botert tussen de exen. Ik zou, zeker op hun leeftijd, eens op een rustige manier met hen daarover babbelen, eens zien hoe zij de situatie nu aanvoelen, eens polsen hoe zij het graag zouden hebben.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

hoe is de regeling nu ? zijn ze 14 dagen bij de mama en dan 2 dagen bij jullie of is dat anders ? als dat zo is dan is dat na 7 jaar wel een serieuze verandering en is het haalbaar ze om de week bij te houden ,naar school te doen of eventueel naar hobby's
    mijn advokaat zei indertijd dat ze het zomaar niet veranderen als het systeem van 14/2 dagen al 7 jaar aan de gang is .
    en idd de kinderen niet vergeten want ze zij n al oud genoeg om over zoiets een mening te hebben vind ik ,in de eerste plaats gaat het om hen en niet om de ouders
    trotse mama van Darinka en Axel

Titiaan
    Guest

Het lijkt me ook echt een probleem dat de kinderen hebben met naar jullie komen, dus ik zou daar eens rustig en uitgebreid met hen over praten.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    0

Aan de kinderen is natuurlijk momenteel nog niets gevraagd.
    Hun antwoord gaat zowieso neen zijn. Praten met de kinderen gaat écht niet want hun lesje dat ze hier moeten opzeggen is duidelijk geleerd. Ze willen nu amper met de grote vakantie komen. De reden hiervan is redelijk ingewikkeld en moeilijk uit leggen. Er zijn sinds de voorbije jaren genoeg bewijzen dat de kinderen duidelijk gemanipuleerd worden door hun moeder. Nu is het momenteel zover dat de moeder bij elke discussie op de achtergrond blijft en het de dochter laat " regelen " . De dochter kan al evengoed liegen en alles verdraaien dan haar moeder altijd heeft gedaan.Deze klus heeft ze dan de voorbije jaren al geklaard.( vik weet het ; het lijkt misschien als vrouw hard op dit te aanhoren omdat dit ook over een vrouw gaat, maar ik ben zelf ex-vrouw en wat deze vrouw doet gaat m'n boekje écht te buiten)
    De redenen waarom ze met de grote vakantie niet naar hier willen komen is bv dat wij niet op verlof gaan, dat ze hier geen dure kleren krijgen enz...
    Omdat volgens de advocaat de opvoeding duidelijk verkeerd aan 't lopen is , ziet hij dit als een eventuele oplossing om toch meer vat te kunnen hebben op de opvoeding van de kinderen.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    0

De regeling is idd 14dagen bij de mama , dan weekend hier en nog 1 avond om de 2 weken.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

goh als die kinderen dan "gehoord" worden dan zullen die wsl ook da lesje opzeggen nu normaal hebben die van de soc dienst dat redelijk rap door maar het blijft natuurlijk moeilijk naar de kinderen toe he
    trotse mama van Darinka en Axel

skivvy
    Guest

vragen om de regeling de komende 7 jaar gewoon om te draaien om dan uit te komen bij co-ouderschap, lijkt me. maar wil u dat wel, twee halftijdskinderen erbij?

sniff
    Guest

Ik zie net dat de oudste 13 jaar is, als ik me niet vergis mogen ze zelf kiezen waar ze verblijven vanaf hun 12e of 14e, dat weet ik niet precies. Laat het nog op hun 14e zijn, dat gaat er misschien sneller zijn dan naar de rechtbank stappen. En zo te lezen, als je nu al denkt dat de kinderen daar weigerachtig tegenover staan, gaat dat voor de kinderen als "dwingen" aanvoelen, ik denk dat de papa ze dan eerder verder van zich weg duwt, hoe goed zijn bedoelingen ook zijn. Misschien is het de moeite om te overwegen van je heel neutraal op te stellen en ze zich zeker welkom te laten voelen, ze worden zelf ook groter en zullen ooit wel hun eigen conclusies trekken. Als je er zelf voor zorgt om hen niet te manipuleren, om geen kritiek te hebben op hun mama (hoe moeilijk het voor jullie ook is), ooit maken ze zelf een keuze, ooit gaan hun ogen open en anders, het zij zo.

Mijn broer is ook gescheiden met kinderen, ze zijn ook enkel bij hem in het weekend en de helft van de vakanties. Wel, die zijn ondertussen groter en zitten altijd als er geen school is bij hem, ze mogen zelf kiezen (de mama heeft ook ooit behoorlijk gemanipuleerd, maar hun ogen zijn nu wel open, en ook hun mond is niet dicht als ze beïnvloed worden ) en de mama kan hen niet meer laten doen wat ze wil. En hoe draait dat nu uit? Door pure frustratie van haar kant heeft ze haar kinderen nog verder van zich weggeduwd, ze zijn enkel daar tijdens de schooldagen. Dus ooit komt boontje om zijn loontje, hoe moeilijk het nu ook is

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Ik begrijp dat het voor jullie zeer vervelend is dat afspraken niet worden nagekomen maar om daar nu meteen co-ouderschap voor te eisen vind ik geen goede reden. Meteen 2 prille bijna tieners bij in huis lijkt me niet te onderschatten en wetende dat ze nu al niet graag komen...gaat het er niet op beteren vrees ik. Ik denk ook niet dat een jeugdrechter makkelijk zal oordelen om van de klassieke regeling over te gaan op week-week als de situatie al 7 jaar is zoals nu.

Ik vind wel dat de afspraken van de vakantieregeling nagekomen moet worden op dat vlak hebben de kinderen niet te kiezen vind ik. Ik heb co-ouderschap voor mijn 7jarige dochter - dat is zelfs nooit een twistpunt geweest toen we uit elkaar gingen 5 jaar geleden. Maar ik weet ook dat mijn dochtertje mij enorm mist de week dat ze bij papa is en de 2 weken in de vakantie zijn voor haar ook veel te lang, maar haar papa heeft evenveel recht om tijd met zijn dochter door te brengen als ik. Want op zich is ze daar wel graag, alleen is ze nog liever bij de mama. Zelf zou ze het graag anders zien en meer tijd doorbrengen bij mama dan bij papa maar ze is nog te jong om dat zelf te beslissen vind ik.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten