Misschien kun je best wat uitleg geven over de situatie, zodat we een beetje beter weten over wat het juist gaat?![]()
geachte
zijn er nog mensen die problemen hebben met de jeugdrechtbank en hun consulente
ik vind het erg dat we kinderen baren en er dan er niet voor mogen beslissen wat goed is voor hun
Misschien kun je best wat uitleg geven over de situatie, zodat we een beetje beter weten over wat het juist gaat?![]()
- Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -
ik ben in 2005 gescheiden na jaren proberen te vechten voor mijn huwelijk (drugsproblematiek en waarin ik geslagen werd en geestelijk werd uitgebuid zelf mijn kinderen werden slachtoffer) .
ik heb verschillende advocaten gehad maar die speelden enkel maar met me ik heb dikwijls gevraagd achter een verdeling van goederen is er nooit van gekomen blijkt dat ik er nu ook geen recht op heb .
allementatie werd vastgelegd op een rechtzaak maar ik moest niet aanwezig zijn van men advocaat ( dus weer in zak gezet) 100 euro per maand krijg ik nu van hem schoolkosten medische kosten zijn allemaal voor mij
na mijn scheiding heeft hij hopen schulden gemaakt waardoor ik nu in een gedwongen schuldbemiddeling zit wat het voor mij ook moeilijk maakt en te weten dat ik dan vertrokken ben met een koffer met 3 dagen kleren voor mijn kids en mij de rest heb ik allemaal achter moeten laten
mijn kinderen zaten in jeugdrechtbank door de ruzie die in het huwelijk constant escaleerde en dat is mijn groot probleem
mijn ex en ik kunnen niet communiceren dus zet hij de kinderen ( die nu 10 en 7 zijn ) tegen me op de kinderen komen thuis en heb er drie dagen last mee om ze te kalmeren de kinderen stellen zich vragen wat er gebeurd is in het verleden ben altijd eerlijk tegen hun geweest en hij maakt de kids dan leugens voor. kinderen helpen met hun huiswerk lukt ook niet ik kan als ze terug komen nog een uurtje met hun het verbeter werk doen
ik moet zeggen ik heb tijdens mijn huwlijk vreemd geweest mits ik thuis enkel maar slagen kreeg en mijn familie wilde me ook niet steunen dus ik zocht troost bij een ander ik weet dat het fout was maar wat moest ik anders
telkens als ik op jeugdrechtbank kom word ik de grond in geboord dat het niet mooi meer is terwijl ik zo mijn best doe om mijn hoofd boven water te houden
er is in juni 2010 een vonnis geweest waar in staat dat de omgansregeling van 2006 moeten volgen
nu krijg ik een mail van mijn ex dat er een nieuwe regeling is de dagen zijn overhoop gehaald het geen waar hij het overheeft is een vakantieregeling die de jeugdconsulente van de jeugdrechtbank zelf heeft uitgewerkt ook moet ik een week vakantie dat de kinderen eigenlijk bij mij zijn afstaan
ik heb der min of meer geen probleem mee om die af te staan maar ik wel een probleem mee dat die consulente mij er niet van heeft ingelicht
de consulente heeft regelmatig contact met mijn ex ik durf gewoon er geen contact mee opnemen omdat ik op de rechtbank steeds hoor jij valt de consulente te vaak lastig terwijl ik hopenal 2 maal per jaar bel of mail
mijn zoon voetbalt en de rechtbank beslist gewoon dat de vaderband belangrijker is dan een hobby voor de kinderen
als de vader niet kan of wil gaan dan heeft het kind pech
ik vind het heel erg dat ik mijn kinderen niet gewoon rust kan geven maar ik besef eens te meer dat ik mijn kinderen kwijt ben door zijn manupilatie en met hulp van de jeugdrechtbank die maar naar 1 persoon luisterd hij die een drugsverleden en nu nog steeds heeft en aggressief is krijgt kansen en vrouw die 1 maal troost zocht moet haar fout blijven slikken
Is er ooit aangifte van het geweld en drugsgebruik gebeurd? Zo nee, heb je jammer genoeg heel weinig om op terug te vallen. Jij hebt de woning verlaten en dat heeft meestal als gevolg dat er idd geen verdeling van goederen komt.
Je kan een andere advocaat nemen of via de jeugdrechtbank voor je kinderen vechten. Maar als je denkt dat je kinderen gevaar lopen bij je ex-man kan je ook zelf bijzondere jeugdzorg inschakelen die dan een uitgebreid onderzoek doen. Let wel, dat onderzoek gebeurt dat niet alleen bij je ex maar ook bij jou.
nein mann, ich will noch nicht gehen
er is meermaals klacht tegen hem ingediend in die tijd hij heeft toen twee jaar voorwaardelijk gekregen
zijn drugs werd afgepakt door politie en aan de deur terug gegeven aan hem
ik zit in schuldbemiddeling dus ik kan alleen maar via prodeo
en er zijn al 6 sociaal onderzoeken gebeurd niets dat helpt
als je op voorhand een telefoontje krijgt van past het meneer dat ik die datum om dat uur langs kom
ja hallo dan zorgt hij wel dat alles in orde is
Is het dan mss geen optie om een neutraal persoon de communicatie tussen jullie makkelijker te maken door te bemiddelen? Of schriftelijk afspraken te maken?
Is er al met de kinderen gepraat? Wat willen zij?
nein mann, ich will noch nicht gehen
de kinderen zelf hebben de scheiding nog steeds niet verwerkt maar mijn dochter van 10 geeft wel meerdere tekens dat ze leiver bij hem gaat wonen haar vader kan niets fout doen in haar ogen en hij verteld volgens haar steeds de waarheid
mijn zoon ziet hem enkel als een stiefvader maar de dochter probeerd mijn zoon ook om te praten om daar te gaan wonen
er is ook al geprobeerd om de kinderen op en af te halen bij mijn moeder zodat wij met elkaar niet in contact komen
probleem dat zich stelde mijn moeder is 72 en mijn ex bleef er dan 3 uurs zitten en dat wilde ze niet meer ik kon toen ook niet meer bij mijn moeder ook bezoek gaan want het is immers 63 kilometers rijden en meestal maakte ik dan erna een daguitstap van
nu werken we via een heen en weer schriftje voor gesteld door de jeugd rechtbank waarin we niet elkaar verwijten moeten maken maar de andere persoon moesten inlichten als er iets was van de kinderen
tijdens de dochter haar toetsen week heb ik erin geschreven wat ze moest kennen
de toets die volgde behaalde ze 43 op 100 ik vroeg me af hoe dit kon
blijk dat hij gewoon gemoedwillig was en haar het verkeerde liet leren
ook word ik elke keer in het boekje vernederd laatst stond erin als je kinderen naar huis komen wil je dan eens niet meer vragen hoe het geweest is als je dat wil weten dan moet je naar mij bellen want de kinderen vinden dit niet kunnen dat jij het vraagt ik viel bijna achterover het is toch normaal dat je aan je kinderen vraagt als ze ergens naartoe zijn geweest hoe is het geweest of ze nu van school voetbaltraining of van hem komen
ik dacht dat ze dat intresse tonen aan je kinderen noemde
mijn probleem nu is vooral dat een jeugdconsulente zomaar vakantieregelingen kan uitwerken zonder dat dit expleciet op het vonnis staat en geen rekening houd met mij
ze gingen ook kort op de bal spelen met het heen en weer schrifte
maar mijn ex zal in hun ogen weer alles goed doen en ik alles verkeerd
misschien moet ik er maar vrede mee nemen en alle beslissingen aanvaarden ik heb er een ziekte aan overgehouden ik heb de ziekte van chron mijn grote wens is gewoon dat die circus gewoon stopte ma vrees dat ik zal moeten geduld hebben tot ze beide 18 zijn
er is nog een derde kind van hem maar dat kind wil hij niet zien hij wil er geen contact mee het kind draagt wel zijn naam ik kan er beter nu voor proberen zorgen dat dat kind al veilig is
kind is er ondertussen ook al 6
Bladwijzers