de buurvrouw...
Mijn broer en een maat hebben hier een paar weken geleden wat bomen gesnoeid. Ons buurvrouw was onder de indruk van hun werk en vroeg om haar tuin ook te doen. Tjah, wat zeg je daarop... Natuurlijk in het zwart, want dat is een gierige pin. Nu zijn ze daar deze voormiddag aan begonnen en hupla: boom afgeknapt, op elektriciteitspaal en paal dus in 2... Wreed stevig zal die paal al niet meer geweest zijn, maar dat doet er niet toe.
Dus nu is mijn vraag: wie is aansprakelijk?
strawberries & cream
de buurvrouw...
nein mann, ich will noch nicht gehen
Mjah, dacht ik ook...
Wordt gezelligElke frank zou ze in twee bijten, mijn broer was al niet echt happig om dat te gaan doen. Maar ja, wat moet je doen om de lieve vrede te bewaren...
strawberries & cream
de buurvrouw...Citaat van: knots
Ik denk eerder de verzekering van de tuinier ( als broer tunier is) ...
En anders verzekering van buurvrouw.
Maar ook enkel als hij dat op papier zet.
In elk geval moet ze betalen, ofwel franchise van de verzekering of anders een wettige factuur van je broer (in de veronderstelling dat dit ook zijn echte job is).
Het is die vriend van mijn broer die tuinier is. En ik vrees dat hij eraan hangt, gewoon omdat hij zonder erbij na te denken de verantwoordelijkheid op zich genomen heeft. En ervan uit gaande dat hij verzekerd was. Bij een telefoontje naar zijn verzekeringsagent bleek echter dat die verzekering al 2 maand vervallen is en niet verlengd is. Hoe is dat nu mogelijk?
strawberries & cream
Ik zou eerder denken dat je buurvrouw haar gezinspolis (of hoe noemt dat?) moet aanspreken. Ze kunnen altijd nog overeen komen dat de vriend de franchise betaald bv.
Hmm, interessante tip. Al betwijfel ik dat de gierige buurvrouw een familiale verzekering heeft afgesloten. Het is de moeite waard om na te vragen. Bedankt!
strawberries & cream
Als je iemand in t'zwart laat werken, vervalt alle garantie en verzekeringen,
én ben je zelf aansprakelijk, voor alle schade die voortvloeit,
uit de gedane arbeid.
Daarbij risceert de buurvrouw een boete omdat ze iemand voor haar zwartwerk laat doen,
(geschatte betaling van niet-betaalde belasting voor die job,kan hoger zijn, dan het werkelijk betaalde loon.)
Zelf is je broer en vriend ook strafbaar voor zwartwerk,als het uitkomt,
en denk niet, dat niemand het gezien heeft,hé....
De vriend zal nu wel zo slim zijn om een factuur te maken zeker.
Wil je aandacht of een koekje?
Bladwijzers