Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 66
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

Co-Ouderschap Weigeren?

Hallo,

Mijn partner heeft 2 kids uit een vorig huwelijk, wij hebben 1 kindje en 1tje op komst. Mijn partners ex dreigt met co-ouderschap maar ik vraag me af of je dit kan weigeren.
    Ik zie zijn kids graag maar organisatorisch is dit ontzettend moeilijk. Wij wonen niet in dezelfde gemeente, meer dan 30 min van elkaar, ook wonen wij heel klein en wordt het met het kindje die op komst is al een uitdaging (de zwangerschap was niet gepland, we zijn gelukkig met het kindje die op komst is maar de praktische kant is nogal moeilijk, we hebben eigenlijk maar 3 slaapkamers, waarvan 1 reeds voor ons is voorzien).

Dus om een lange vraag kort te maken, kan je co-ouderschap weigeren als er nu reeds 4 jaar een andere regeling is (om 2 weken een weekend en schoolvakanties de helft, er wordt allimentatiegeld betaald en extra uitgaven zoals schooluitstapjes, dokterskosten, ... betaald mijn partner ook nog eens 50%)

emka
    Guest

Re: Co-Ouderschap Weigeren?

dus als ik het goed begrijp: de mama wil de kinderen niet constant bij haar en wil ze deeltijds naar jullie sturen. En jullie willen ze niet te veel bijhouden omdat jullie nu (bijna) 2 eigen kindjes van jullie twee hebben en de twee eerste kinderen van jouw partner er niet meer bij kunnen.

Wat ik mij dan afvraag: wat gaan jullie dan met de kinderen van de papa doen in het weekend? Want als je er dan plaats voor hebt, dan heb je die plaats toch evengoed gedurende die 5 extra dagen?
    Of is het vooral een probleem om ze s morgens en s avonds van en naar school te brengen/halen?

In ieder geval: ik kan begrijpen dat het misschien niet zo praktisch is, maar denk eens aan de gevolgen van het weigeren: hoe gaan die kinderen zich dan voelen? mama noch papa wilt hen langer dan een week bijhouden ik denk dat dat erger is dan de praktische onhandigheden.

Is het niet mogelijk om dichterbij te verhuizen richting mama? of de kinderen ergens tussenin naar een school te brengen? Enfin... de papa heeft ze gemaakt dus eigenlijk zou hij ook zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen vind ik.

Maar goed: geen concreet antwoord op uw vraag dus.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    20

En waarom kunnen er geen 2 kindjes op 1 kamer?
    Een mens zou denken dat de papa blij zou zijn dat hij zijn kinderen meer ziet
    nein mann, ich will noch nicht gehen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Aan co-ouderschap zijn enkele voorwaarden verbonden zoals afstand tot de school en slaapplaats. Dus als het een strijd zou zijn om het verkrijgen ervan zou je al niet sterk staan. Meestal dreigt met met het afnemen van co-ouderschap en gaat de strijd om het verkrijgen ervan omdat dit een recht is en geen plicht (zo heeft men bezoekrecht maar geen bezoekplicht, alimentatie daarentegen is een plicht)

Uit de toon van je bericht en vooral de woordkeuze begrijp ik dat je de kids helemaal niet week om week bij jullie wil wat de omstandigheden ook zouden zijn. Als jullie maar 3 slaapkamers hebben waarvan 1 voor jullie en ik veronderstel 1 voor elk van jullie kinderen samen...waar slapen zijn 2 kinderen dan als ze bij jullie zijn?
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    20

Citaat van: Snoezeke
    Aan co-ouderschap zijn enkele voorwaarden verbonden zoals afstand tot de school en slaapplaats.

30 minuten is toch niet onoverkomelijk?
    nein mann, ich will noch nicht gehen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Reputatie Macht
    17

Citaat van: mama2be
    Hallo,

Mijn partners ex dreigt met co-ouderschap maar ik vraag me af of je dit kan weigeren.

Alleen deze zin maakt me al misselijk...
    "dreigt met" (papa zou verdikke content mogen zijn !)
    wreed graag zien, moeten jullie die kinderen doen !

(ik ben een "ex" waarvan de nieuwe partner én de papa de jongste dochter ook niet meer zien zitten )
    Inderdaad : zoals hierboven staat : vraag je eens af hoe de kinderen zich hierbij voelen !!!
    niet giftig...gewoon kippig !

_Praline_
    Guest

Zoals Tijger denk ik er ook over...wat is dat voor zever zeg, je ziet je kinderen toch graag zeker ?!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Reputatie Macht
    3

Waarom zou het met 4 kinderen en 3 slaapkamers niet gaan? Oké, het is niet ideaal als ze ouder worden, maar tegen dan kan je toch eventueel verhuizen?

Hoe zou jij er tegenover staan als jij en je partner uitéén gaan en je man wil absoluut geen co-ouderschap (hoewel je het hem aanbiedt)? Je hebt er zelf binnenkort twee, dus je kan in zekere zin "vergelijken" ...

Je man heeft die kinderen mee gemaakt, dan zou ik toch echt wel elke kans op co-ouder grijpen ipv te weigeren! Ja, het kan "niet praktisch" zijn, maar dat is voor een stuk ook gewenning.
    Bovendien: 1 week op 2 heb je er maar 2. En je bent veel meer dan een "weekend- en vakantieopvang" (wat nu is), je man ziet zijn kinderen groter worden en kan er tenminste een degelijke band mee opbouwen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Citaat van: Tijger
    Citaat van: mama2be
    Hallo,

Mijn partners ex dreigt met co-ouderschap maar ik vraag me af of je dit kan weigeren.

Alleen deze zin maakt me al misselijk...
    "dreigt met" (papa zou verdikke content mogen zijn !)
    wreed graag zien, moeten jullie die kinderen doen !

(ik ben een "ex" waarvan de nieuwe partner én de papa de jongste dochter ook niet meer zien zitten )
    Inderdaad : zoals hierboven staat : vraag je eens af hoe de kinderen zich hierbij voelen !!!

Van zulke uitspraken en zo vragen krijg ik ook het vliegend schijt!
    Ik zou als moeder BESCHAAMD zijn om me zelfs maar zoiets af te vragen!

(ik heb hier ook een dochter die uiteindelijk haar papa niet meer ziet omdat het toch wat 'veel' werd )

Als je uw partner leerde kennen wist je wat een "pakketje" je toen aanvaardde, uw partner hoort ZIJN kinderen op de eerste plaats te zetten. En de problemen die jij aanhaalt zijn echt wel op te lossen. Ale, ik zie dat niet als problemen...

Ja, ik word boos van zo dingen!
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

Guest

Ik heb maar 1 ding te zeggen: ocharme die kinderen Ik word daar droevig van van zo een verhalen

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten