Oei, nee dat klopt niet helemaal. Bij koop op plan krijg je de attesten niet bij. Dat is alleen zo als je onder de wet Breyne hebt gewerkt.
WIj kochten een sociale nieuwbouwwoning,
met dubbel glas, isolatie, regenput, ....
nu veronderstel ik dat wij toch die attesten moeten krijgen zodat wij ook de recht hebben op de premie van deze dingen?
Of heb ik dit misop? zoiets trek je toch enkel terug door je belastingen dus veronderstel ik dat dit toch nog niet in mindering is gebracht in het huis.
heeft iemand hier een idee van??
Oei, nee dat klopt niet helemaal. Bij koop op plan krijg je de attesten niet bij. Dat is alleen zo als je onder de wet Breyne hebt gewerkt.
ahzo dus we hebben nergens recht op?
Heb je gewoon op plan gekocht? MAW de som MUV een voorschot pas op het einde voldaan?
Het huis stond er al toen wij het kochten.
wij moesten zelf wel nog vloeren, chappen, ....
Dan heb je echt dikke pech gehad. De premies zijn voor de bouwheer en jij bent niet de bouwheer
Als je nog dingen gedaan hebt die recht geven op premies (bepaalde vormen van verwarming) dan moet je die attesten wel krijgen.
de boiler enzo? of wat bedoel je?
huis was helemaal af buiten vloeren keuken plaatsen. Dus boiler was aanwezig....
je vind er zo weinig van terug en op de firma ( sociale maatschappij) weten ze het zelf niet ?? gaan ervan uit van niet...
Premies komen inderdaad toe aan de bouwheer, eigenlijk dus de persoon die het huis zo heeft laten bouwen dat het in aanmerking kwam voor zo'n premie. En dat ben jij niet. Dus helaas zal je daar geen premies op kunnen bekomen.
Eigenlijk is dat toch ook een beetje logisch, niet? Jij hebt er niet voor gezorgd dat je woning energiezuinig is met hoogrendementsbeglazing, isolatie en regenwaterrecuperatie hè. Dus waarom zou jij er dan geld voor moeten krijgen van de overheid?
Maar als je in de toekomst nog iets extra doet aan je huis waarvoor je premies kan krijgen, dan kan je die op dat moment natuurlijk wel bekomen.
Wat voor een sociale maatschappij is dat, dat ze zelf het antwoord niet weten???
Het is zoals Shakes het zegt, de premies komen toe aan de bouwheer.
Trotse mama van Hannelore (°28/04/2008)
Fiere meter van Mathias (°22/08/2010)
De boiler idd, dat bedoelde ik bvb. Stel nu dat je die zelf moest plaatsen en je koos een zonneboiler dan had je daar wel premie voor gekregen.
Bladwijzers