Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Macrobiotisch koken

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    21

Macrobiotisch koken

... Iemand ervaring ermee? Kan je dat makkelijk inpassen in je dagelijks leven, want ik veronderstel dat ze niet overal de ingrediŽnten verkopen ...? En merk je veel veranderingen in je energieniveau of op andere vlakken?
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Reputatie Macht
    10

Re: Macrobiotisch koken

Ik ken iemand die dit doet en die is 12kg of zoiets afgevallen... Verder weet ik het niet. Schijnt dat het gezonder eten is [img]/ubbthreads/images/graemlins/tongue.gif[/img] Moet wel zeggen dat het er niet te eten uit zag [img]/ubbthreads/images/graemlins/grin.gif[/img]
    a no you have, a yes you can get!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    23

Ik heb daar ervaring ýee in die zin dat ik dat als kind heb moeten ondergaan omdat mijn ouders daar toen mee experimenteerden.
    Ik herinner me vooral nog hoe smakeloos, taai en droog alles was en hoe blij ikw as als we eens elders mochten blijven eten [img]/ubbthreads/images/graemlins/grin.gif[/img]
    Ik heb effe moeten werken aan het met plezier eten van donker brood, linzen, kikkererwten , zeewier...
    Volle zilvervliesrijst en bruine volkorenpasta, polenta eet ik nog altijd niet.
    Maar dat is dus gekeken vanuit de ervaringen van ene klein kind.
    Voor een meer volwassen kijk moet je bij iemand anders zijn denk ik...

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    21

Tja, 't is ook niet dat ik volledig zou overschakelen, da's praktisch niet haalbaar denk ik ... maar ik vraag me af of het toch niet beter zou zijn om meer volgens hun principes te eten/leven ... ik heb toch vaak energie tekort vind ik en ik slaap niet zo goed als ik zou willen - 's morgens ben ik vaak nog heel moe en ik kan me niet indenken aan wat het anders zou liggen ...
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Reputatie Macht
    19

<font color="purple">Laat zuivel, vet en vlees al 's achterwege en kijk dan al 's wat effect dat heeft. Macrobiotisch eten hoeft daarvoor niet direct hoor.
    Meer rauw eten zorgt wel voor meer energie! (je moet maar 's googlen op "raw food") </font>

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Reputatie Macht
    10

mmmmmm wat is macrobiotisch eten eigenlijk in zijn 'filosofie'? rauw eten? eet ge dan vegetarisch?
    a no you have, a yes you can get!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    9

Ik heb er ook wat ervaring mee aangezien ik ook als puber onderworpen werd aan macrobiotisch voedsel. Het heeft lang geduurd vooraleer ik eraan gewend was en het bleef wel altijd een beetje raar, maar viel al bij al wel nog mee eigenlijk. Mijn moeder stak toen wel minstens twee uur per dag tijd in haar eten maken en had boeken verslonden voor ze eraan begonnen was. Goed informeren is wel belangrijk denk ik.
    Ik ben er toen wel niet van afgevallen, ook al werd alle suiker enzo volledig uit ons menu geschrapt (eigenlijk alles wat lekker is). Zelfs een gewone boterham werd smorgens vervangen door misosoep... Maar de voeding die je eet is zodanig rijk dat dit waarschijnlijk compenseert, ik weet het niet.
    Nu ik niet meer thuis woon, eet ik natuurlijk helemaal niet meer macrobiotisch, maar eigenlijk is het wel een aanrader. Ik had toen inderdaad veel energie en na de maaltijd zo nooit een opgeblazen gevoel ofzo. Ik kreeg er een mooie huid van (zelfs als puber...) en ben in die periode zelfs nooit ziek geweest. Het vraagt wel heel veel discipline. Ik denk ook dat het wel meer tijd vraagt dan "gewoon voedsel" aangezien je steeds moet opletten dat je evenwichtige maaltijden maakt en niets tekort komt van voedingsstoffen enzo. Maar volgens mij is het zeker het proberen waard.
    trotse mama van Edward (16/12/2010)

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Aug 2003
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    22

wat mathide zegt van de voordelen is echt waar, altans dat geloof ik toch

zelf ben ik nog niet klaar voor macrobiotisch
    ik lust namelijk absoluut geen misosoep, algen, zeewieren, en dat zijn nu toch dingen die een macrobiotische voeding enorm verrijken

heb het al vaak geprobeerd, maar het lukt me niet.

ben eigenlijk nooit fan geweest van chinees smakende spullen.
    ikke

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    18

Ik heb het lang geleden een tijdje geprobeerd, maar ik was er toch niet dol op. Sommige dingen maak ik nog wel eens klaar, maar ik hou meer van een keuken die voor alles open staat.
    Grappig was wel dat mijn ouders indertijd een macrobiotisch koppel kenden, en als die kinderen bij ons kwamen spelen, vlogen ze op alles wat niet macrobiotisch was, koekjes, chocola, cola (want dat hadden we dan in huis voor de gasten) [img]/ubbthreads/images/graemlins/engel.gif[/img])
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    ”nen i-Estel Edain. ŕ-chebin estel anim.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    23

</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
    Ik heb het lang geleden een tijdje geprobeerd, maar ik was er toch niet dol op. Sommige dingen maak ik nog wel eens klaar, maar ik hou meer van een keuken die voor alles open staat.
    Grappig was wel dat mijn ouders indertijd een macrobiotisch koppel kenden, en als die kinderen bij ons kwamen spelen, vlogen ze op alles wat niet macrobiotisch was, koekjes, chocola, cola (want dat hadden we dan in huis voor de gasten) [img]/ubbthreads/images/graemlins/engel.gif[/img])

[/ QUOTE ]

Klinlt zeer bekend, dat van die kinderen [img]/ubbthreads/images/graemlins/confused.gif[/img]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten