Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Andastra
    Guest

Hoe lang kan je soep bewaren?

Mama had zaterdag een grote pot soep voor me gemaakt om mee te nemen naar kot. Heb 'm direct in de koelkast gestopt, maar nu vraag 'k me af hoe lang die nu goed blijft.

Er zit geen room in ofzo, enkel prei, ui, water, bouillonblokje en kruiden..

skivvy
    Guest

Re: Hoe lang kan je soep bewaren?

als die elke dag even wordt opgekookt kan die vrij lang bewaard worden, een dag of 5, 6, schat ik. zonder dat opkoken minder lang.
    ruik er eens aan : als ze zuur ruikt kan u ze beter niet meer eten.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Heb je geen kleine diepvries. Anders kan je per portie invriezen ...

Ik vind dat je soep toch niet langer dan 4 dagen mag laten staan, hoor. Dan vidn ik dat er een reukje aankomt.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

Dat hangt er toch allemaal vanaf? Als je de soep vaak uit de frigo haalt zal ze eerder verzuren bvb. 4 dagen vind ik persoonlijk een beetje lang. Mijn advies zou ook zijn: ruik er eens aan. Soms is het ook mogelijk dat je niets ruikt, maar dat er wel al een licht raar smaakje aan zit, dan gooi ik dat dus weg.
    Op sine herte tintelde hare hant

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Reputatie Macht
    10

mijn moeder heeft vorige week een grote pot pompoensoep meegegeven zodat ik tijdens de blok genoeg groenten en zo binnenheb

heb daar elke dag van gegeten en zo zuinig mogelijk geweest want tis te lekker en kwou er zolang mogelijk meedoen er zat eveneens enkel pompoen, water, kruiden en bouillon in. Nu heb ik het gisteren moeten wegkappen want ze rook zo zuur. Dus mijn pompoensoep gaat 5 dagen mee!

invriezen is idd het beste, ik heb op mijn kot slechts zo'n klein vriesvakje in de ijskast, maar dat verlengt de duur toch tot meer dan 5 dagen
    a no you have, a yes you can get!

Bladwijzers

Forum rechten