Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Thee bewaren

op dreef Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    7

Thee bewaren

Ik heb vandaag vrouwenmantelthee gekocht in de bio shop.
    Dat is losse thee die in een papieren zakje zit.
    Hoe moet ik die thee het best bewaren?
    Moet ik die gewoon in dat zakje laten, of mag ik dat ook in een luchtdichte bewaardoos doen?

red_lion
    Guest

Re: Thee bewaren

Ik zou dat zakje in een bewaardoos steken
    Is dat zo een dik papierer, waterdicht zakje? Ik denk dat het beste is om het daarin te laten.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    7

Ja, dat is inderdaad zo een dik papieren waterdicht zakje, met een klein venstertje in.
    Ik zal dan maar eens op zoek gaan naar een doos waar dat zakje in past...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0

Weet er iemand hoe lang je (losse) thee kan bewaren? Ik heb er jaren geleden meegebracht uit Sri Lanka. Hij zit in een dikke papieren verpakking, met zilverpapier aan de binnenkant, dus volledig donker. Hij ruikt nog steeds zoals goede thee moet ruiken, helemaal niet muf of zo. Kan losse thee eigenlijk bederven?
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    7

Op dat zakje thee dat ik vandaag gekocht heb staat wel een houdbaarheidsdatum, namelijk januari 2010.
    Dus ik veronderstel dat dat toch wel kan bederven, vermits er een datum op staat...

Maar of dat nu echt 'slecht' in de zin van 'ondrinkbaar' zal zijn, daar twijfel ik aan. Als die nog goed ruikt, zou ik dat toch eens proberen.

Ik heb mijn thee niet gekocht voor de smaak, maar voor de heilzame werking ervan. En misschien vermindert de kracht daarvan als de datum verstreken is???

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0

Jouw thee is kruidenthee, dat lijkt me toch iets anders te zijn. De heilzame werking zal op termijn verdwijnen.
    Mijne is gewone zwarte Ceylon thee. Ik ga het inderdaad gewoon eens proberen. Als je mij hier niet meer ziet, dan weet je waarom.
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

I_Bella
    Guest

Citaat van: elisjeba
    Dus ik veronderstel dat dat toch wel kan bederven, vermits er een datum op staat...

Niet alles waarop een datum staat gaat bederven. 't Is ook zoiets dat wettelijk bepaald is, dat er een datum moet opstaan. Tot die datum is versheid en kwaliteit gegarandeerd.
    Thee zal als hij goed bewaard is niet snel slecht worden maar verliest wel aan aroma.

01Sirk
    Guest

Ik heb overlaatst thee gedronken die al 4 jaar "vervallen" was, en ik loop ook nog altijd rond, ik heb er ook geen visioenen van gekregen ofzo Dat was wel een kruidenmengeling, dus geen echte thee.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    8

oh ja zwarte thee dat blijft precies goed ..

wij hadden thuis vroeger pakken van familie gekregen uit Tibet en China enzo, en die zijn gemakkelijk meer dan 10 jaar blijven liggen omdat we er zoveel hadden ..

misschien is hij niet zo aromatisch meer als in't begin, maar "slecht" worden doet dat niet volgens mij als hij droog en donker bewaard blijft ..

als't niet lekker meer ruikt, niet de moeite om te maken, maar zolang hij naar "thee" ruikt zou'k dat gewoon blijven klaarmaken

Bladwijzers

Forum rechten