even blancheren en dan invriezen denk ik, zoals met boontjes (zo doe ik het toch)
misschien een rare vraag, maar ik heb er geen idee van:
Kan je broccoli invriezen? Zoja, hoe doen jullie dit dan?
In de hof van mijn ouders rijzen de broccolis uit de grond dat het gene naam heeft.
even blancheren en dan invriezen denk ik, zoals met boontjes (zo doe ik het toch)
ja inderdaad, zo doe ik het ook.
en kan je dat ook doen met bloemkool?
bloemkool en broccoli kan je invriezen en je hoeft deze niet te blancheren
Ik blancheer dat ook niet, gewoon in roosjes in de vriezer en dan uithalen wat ik nodig heb.
Ik blancheer dat eerst, maar vooral héél goed laten uitlekken anders heb je bij het ontdooien platte kool!
Anders ineens soep of purree van maken?
Bedankt voor de hulp
Ik ga eens een deel blancheren en een deel niet. Zo kan ik het verschil eens proeven.
En soep dat is ook een gedacht hoewel ik dat niet zo graag heb, maar ik moet dat toch leren drinken!
Mercie!!
jeunesse, je kan dat inderdaad heel goed invriezen, maar je proeft natuurlijk het verschil met verse groenten.
Ik gebruik het inderdaad in de soep (dan proef je het verschil met vers minder) of ook om stoemp van te maken: je weet wel, puree met de groenten onder gestoempt.
Wat dan heel lekker is, is om de broccoli te mengen met worteltjes, en er een tweegroentenstamppot van te maken. Moet je eens proberen; wat je nu invriest, daar in de herfst of winter een stamppot van maken, dat is echt nog wel lekker
Om ze gewoon afgekookt of gestoomd te eten; dat doe ik alleen met verse broccoli; niet met diepvries
'k heb anders ook wel wat lekkere ideetjes wat je ermee kan doen
deze hartige broodpudding vb.
![]()
Eitjes, basilicum, melk, zout en peper in een kom mengen.
Daar broodblokjes onder mengen. Dan brocoliroosjes,kaas en naar keuze ham, spek, garnaaltjes...
Den oven in tot het goudbruin is, en als je er met je mes in prikt moet het er droog uitkomen.
Bladwijzers