Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Sangria voor 12 man

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    17

Sangria voor 12 man

Ik maak morgen als aperitief Sangria.

Er komt 12 man.

Ik heb geen flauw idee hoeveel ik moet voorzien en hoeveel fruit (ik ga van die zakken halen) ik er moet indoen.

Ik dacht aan 3 liter met 1 zak fruit van 1kg en dan nog zelf een appel of 2 en een appelsien erin doen. (Dat laatste vers dus)

Wat denken jullie?

Guest

Re: Sangria voor 12 man

Ik zou precies meer sangria voorzien, 3l voor 12 man lijkt mij nogal weinig. Ik weet uit ervaring dat sangria heeeeeel vlotjes binnengaat

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    17

Hmmm....

Ok... 4 liter dan.
    Dan heb ik 1 liter per 3 man. Dat is voldoende want er zijn nog enkele bobs bij...

Hebben jullie nog ideetjes wat ik in zo'n kant en klare fles kan bijgieten om het wat echter te maken?

Normaal maak ik mijn sangria zelf maar ik ben, en mijn recept kwijt, en heb geen zin om al die flessen voor dat te maken weer te moeten aankopen. Ik geloof dat het wijn, fanta, rum en nog iets was?
    Cointrou of hoe je dat ook schrijft?
    Heb het al opgezocht maar overal vind je andere recepten met dure flessen drank die je daarna niet meer gebruikt...
    Daarom dacht ik eraan hem deze keer kant en klaar te kopen.
    Ik kan me herinneren dat die van de aldi goed is.
    (Of iemand suggesties?)

Guest

jep, die van de aldi is heel lekker!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    0

Ik heb vroeger eens een heel goed recept gekregen tijdens mijn vakantie in Mallorca. Bijna jaarlijks komen ze me dit telkens opnieuw vragen voor familiefeestjes, dus hij zal in de smaak vallen.

De verdeling van de hoeveelheden moet je een beetje volgens smaak verhogen of verlagen. Wens je een sterkere sangria, dan doe je er wat meer sterke dranken in, wens je een minder sterke dan doe je er meer fanta bij enz... Het bestond uit volgende ingrediŽnten:
    ca 1/20 : (Bols) creme de banane
    ca 1/20 : Triple Sec of cointreau
    ca 1/20 : brandy of cognac
    ca 4/20 : fanta citroen
    ca 4/20 : fanta orange
    ca 9/20 : spaanse rode wijn

Daarna koud opdienen met vers fruit

Misschien eerst eens met een kleinere hoeveelheid uitproberen of het recept je bevalt ?

Wens je een witte sangria "royal" dan werd de rode wijn vervangen door schuimwijn (of champagne)

3 liter voor 12 personen vind ik wel weinig. Sangria gaat heel vlot binnen en als ieder 2 sangria's drinkt dan dien je toch 0,5 liter per persoon te voorzien... Tenzij er een aantal Bob's tussen zitten natuurlijk

Hopelijk heb je er iets aan ?

Groetjes

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    15

Ik neem ook een kant en klare fles van de lidl en doe er appel, peer, appelsien, druifjes, perzik bij.
    Als je 1 ŗ2 stuks fruit van elk neemt heb je meer dan genoeg. En ik heb graag dat fruit, dus ik zorg dat er de helft fruit/helft sangria is.

Snij 's morgends je fruit al en met liter sangria in zodat het al goed ingetrokken in tegen de avond.

Titiaan
    Guest

Ik vind die in karton van de Colruyt lekkerder. En die stapelt superhandig in de koelkast.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: mailtje
    Snij 's morgends je fruit al en met liter sangria in zodat het al goed ingetrokken in tegen de avond.

Normaal gezien doe je fruit "a la minute" in je sangria maar als je er verschillende tegelijk moet maken kun je bijna niet anders dan het even op voorhand klaar te snijden, maar ook niet sneller dan nodig. Iedereen denkt dat het fruit moet "trekken" in een Sangria maar dat is niet juist. Het wordt slechts op het laatste moment toegevoegd en dan nog liefst nog maar net voorgesneden... maar ieder zijn voorkeur uiteraard...

I_Bella
    Guest

Ik heb toch het liefst dat mijn fruit een beetje getrokken heeft in de sangria.
    Ik gebruik normaal ook kant en klare sangria, doe een beetje in de kom van mijn gesneden fruit om te trekken maar gebruik die sangria niet meer in het glas omdat ik niet van vellekes of kleine brokjes hou in de sangria.

meisie83
    Guest

mmmm... sangria.....
    ik wist niet dat dat met fanta gemaakt werd, ik koop dat namelijk altijd klaargemaakt.
    Het recept van steunzoekertje zal ik zeker eens moeten proberen, en ik weet al bij welke gelegenheid denk ik.

merci voor het topic tipsy en voor het recept steunzoekertje!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten