Ik kan je niet helpen, maar ik volg graag want wij hebben hier ook nog een potje staan...
.... mascarpone? Buiten tiramisł natuurlijk
We hebben nog zoveel over, en vriend (= de kok) gaat morgen weg, dus ik ga daarmee zitten![]()
Et alors?
Ik kan je niet helpen, maar ik volg graag want wij hebben hier ook nog een potje staan...
als ge in google gewoon mascarpone intikt, krijgt ge al heeel veel receptjes
ik heb ooit eens iets gemaakt met mascarpone en kersen en limoen. je zal het wel ergens tegenkomen tsn al die recepten
was heeel lekker
Je kan dat vaak ook gebruiken ipv room. In sauzen of soep bijvoorbeeld.
strawberries & cream
Ik weet iets lekkers! Verse spinazie met mascarpone:
je stooft een hele hoop spinazie, kruiden met peper, zout en een teentje look. Je zet er even de mixer in (of niet als je dat liever hebt). Ondertussen ook wat spekblokjes krokant bakken. Die doe je ook bij de spinazie. Wat cashewnoten grof hakken en erbij. Afwerken met mascarpone (lees: er een ferme schep onder mengen). Super lekker bij nieuwe patatjes bijvoorbeeld.
Mascarpone mengen met advocaat. Of met gemixte aardbeien of ander fruit. Of idd in soepen en sauzen
Als vulling tussen cake, ik al geprobeerd![]()
Music is a connection to a higher power.
Toast of boterham met mascarpone en verse aardbeien, heerlijk!
KIPFILETS MET MASCARPONESAUS
Ingrediėnten - voor 4 personen
1 sjalot
20 g Solo 1 kruidentuiltje (tijm - laurier - peterseliestengels)
zout en peper 4 eetlepels Solo Delifine 100 g mozzarella tagliatelle
4 kipfilets 4 plakjes parmaham
500 g tomaat 1 kleine ui 1 teentje look 250 g mascarpone fijngehakte basilicum Bereidingswijze
1.Verwarm de over voor op 200°C.
2.Voor de saus: Pel de tomaten en snij ze in kleine blokjes. Pel en hak de ui, het lookteentje en de sjalot zeer fijn. Stoof de ui en de sjalot met de Solo.
3.Voeg de tomaten toe. Meng goed, voeg de look, het kruidentuiltje, zout en peper toe.
4.Laat 15 tot 20 minuten afgedekt pruttelen.
5.Roer de saus door een zeef en meng er de mascarpone onder. Werk af met basilicum naar smaak.
6.Wikkel elke kipfilet in een sneetje parmaham, bestrooi deze met de in stukjes gehakte mozzarella, giet er de Solo Delifine over en bak dit 10 minuten in de oven in een vuurvaste schaal.
7.Kook de tagliatelle intussen al dente. Dien op met de mascarponesaus en tagliatelle.
Ik kwam dit recept tegen en dat ziet er lekker uit,een idee?
ik durf daar soms zo een lepel van eten...zonder iets bij, gewoon 'puur'...
ik kan van sommige zaken echt van hun 'pure' smaak houden. Net zoals bij Mozarella. Ook dat eet ik het liefst van al 'puur'... niet gekruid geen olieėn... jummie...
maar ik denk niet dat dat je van je vraag afhelpt
Bladwijzers