Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: zelf ijsthee maken

Falerio
    Guest

zelf ijsthee maken

Ik drink graag af en toe eens een glaasje ice tea.
    Nu was ik bij de boodschappen mijn wekelijkse blikjes vergeten.
    Ik heb dan gisteren een poging gewaagd om zelf ijsthee te maken.
    Het is best wel lekker, maar wil eens aan de ijsthee-makers onder ons vragen hoe jullie dit maken? De hoeveelheid zakjes thee / hoeveelheid water. Doen jullie er suiker/zoetstof bij? Hoeveel?
    Persen jullie er een citroentje in uit? ...

01Sirk
    Guest

Re: zelf ijsthee maken

Goh, ik doe dat op't gevoel... Ik maak liefst munt"thee" op mijn dwaze manier: gedroogde munt in een koffiefilter en daar heet water door late lopen. Ik vervang mijn munt en filter als ik zie dat het nodig is (kleur). Een lepel honing erdoor en laten afkoelen.

Met thee doe ik eigenlijk hetzelfde: losse thee in koffie filter, water doorlopen, honing erbij tot het lekker smaakt.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    11

Ik zou dat willen maken met groene thee, dat is heel gezond maar het smaakt niet zo heel lekker.

Ipv van elke avond een kop, zou ik er een koude versie van willen maken, ik ga hier dus even meevolgen....
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

Falerio
    Guest

welja, groene thee hebben we hier ook nog staan. Zou ik ook wel willen uittesten. Maar inderdaad niet zo lekker.. Maar als we dat goed "afkruiden" met citroen, munt,.. moet dat wel goed te drinken zijn denk ik! Gezonder dan ice tea in de winkel vrees ik...

ollekebolleke
    Guest

Mijn mama maakt da altijd door gewone thee te zetten met suikerklontjes in op te lossen en de thee in de ijskast te zetten.

Verder nix bijdoen, geen citroen ofzo.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    7

Voor een lekkere ice tea gebruik je best water uit flessen (of bvb. gefilterd water) tenzij je water uit de kraan echt goede kwaliteit is.

5 theezakjes
    950 ml water
    15-90 g suiker (afhankelijk van hoe zoet je de thee wil)
    950 ml ijsblokjes

Theezakjes met het water verwarmen tot het water donker van kleur is en er bubbels aan de bodem en de zijkant komen. (10-15 minuten, 90C, net niet laten koken dus)
    Van het vuur halen, nog ongeveer 3 minuten laten staan. (niet langer of de thee wordt bitter).
    In een karaf doen, de ijsblokjes erbij doen tot ze gesmolten zijn.
    Serveren in glas dat gevuld is met ijsblokjes.
    It's Not How Good You Are, Its How Good You Want to Be

Birdie
    Guest

Ik maak al jaar en dag ijsthee met Lipton Green Tea citrus. 10 minuten nadat het water gekookt heeft op 2 zakje thee gieten, 5 minuten laten trekken, zoeten naar behoefte en laten afkoelen. Zalig met een takje munt

Bladwijzers

Forum rechten