Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Patatas Bravas

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Reputatie Macht
    0

Patatas Bravas

Ik ben op zoek naar het recept van patatas bravas, maar echt hoe je ze in Spanje geserveerd krijgt...
    Ik heb al gegoogled, en de ene zegt dat je ze moet bakken in de pan, de ander legt ze in de oven, ik weet niet wat de goede manier is.

Kan er iemand mij helpen ?

Groetjes
    Stefanie

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Reputatie Macht
    3

Re: Patatas Bravas

Ik woon in Spanje en hier krijg je ze zelfs constant op een andere manier geserveerd. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van bar tot bar.
    Wij koken eerst de aardappels in de schil tot ze bijna gaar zijn, laten afkoelen en pellen (of niet pellen, wat je zelf het lekkerste vindt) en daarna worden ze gefrituurd of in een pan gebakken met veel olijfolie.
    De pikante saus komt hier helaas gewoon uit de fles, maar ik denk als je ketchup iets pikanter maakt dat je dan al een heel eind komt.
    Ik zou gewoon wat recepten uitproberen en kijken welke je de lekkerste vind.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    8

1/2 kg aardappelen
    3 eetlepels paprikapoeder
    2 teentjes look
    3 eetlepels wijnazijn
    1 eetlepel bloem
    chilipeper
    250 g passata (tomatensaus uit blik)
    bote
    Spaghettikruiden

Schil de aardappelen, snijd ze in gelijke stukjes en bak ze rauw en zachtjes aan onder het deksel gedurende 30 minuten (kijk af en toe of ze gaar zijn).
    Hak de look fijn, bak hem even aan en voeg er 2 lepels paprikapoeder aan toe. Voeg er vervolgens de bloem aan toe en laat deze even mee aanbakken. Blus alles met de wijnazijn, roer het geheel mooi los en voeg er dan de passata aan toe.
    Snijd ondertussen de chili fijn, doe deze bij de gebakken aardappelen en laat de chili goed meebakken. Doe de gebakken aardappelen in een schaal en giet de saus eroverheen. Versier het bord met een beetje platte peterselie en overstrooi met spaghettikruiden.
    recepten enkel per pb.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0

In de oven!

aardappelen (geschild en in gelijke partjes gesneden)
    zout
    olijfolie

voor de saus:
    1 ui (fijngehakt)
    2-3 tenen look (fijngehakt)
    olijfolie
    2 koffielepels paprikapoeder
    1/2 l tomaten passato
    1 koffielepel piri-piri (= een portugese variant van tabasco of harissa; je kan deze twee ook gebruiken maar pas de hoeveelheid aan)
    snuifje zout
    snuifje suiker
    1 laurierblad
    1 rode paprika (fijngehakt)
    eventueel een glas witte wijn en een snuifje peper

Oven voorverwarmen op 230°.
    Aardappelpartjes naast elkaar op een met olijfolie ingevette bakplaat leggen en met olijfolie bestrijken.
    Gedurende 45 min. laten bakken tot ze goudbruin zijn.

Voor de saus :
    Ui smoren met look in olijfolie.
    Paprika ondertussen in aparte pan of kom op het vuur of in de microgolf garen.
    Paprikapoeder toevoegen aan het uimengsel in de eerste pan en laten bakken.
    Tomaten passato toevoegen en piri-piri, alsook het zout, de suiker en laurierblad.
    De gaargestoofde rode paprika bij het ui-tomatenmengsel doen. Eventueel wat extra peper toevoegen en voor de liefhebbers een glas witte wijn.
    Alles mixen en nog 30 min. laten sudderen.
    Wat grof zeezout over de aardappeltjes strooien en opdienen met de saus.
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Reputatie Macht
    0

Haha nu ben ik er nog ni uit !

Ik zal alletwee de manieren eens proberen en jullie laten weten wat ik het lekkerste vond.

Mercikes in ieder geval !

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

Interessant. Ik was ook steeds op zoek naar het recept van die saus. Want de saus maakt in feite geheel dit gerecht.

Wat ik meestal lees is dat er gebruik wordt gemaakt van pimiento dulce.

Bladwijzers

Forum rechten