Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 83

Onderwerp: Foie gras

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    6

Foie gras

Heeft iemand een idee hoe je foie gras zelf klaarmaakt? Heb het geprobeerd maarre... van de rauwe foie gras bleef na het verhitten niet veel anders meer over dan een klein hompje foie met nogal veel gras in de pan en dat kan toch de bedoeling niet zijn, dacht ik.

En laat de verhitte discussie over het al dan niet ethisch karakter van de productiemethode van foie gras hier vooral niet ontbreken: in tegenstelling tot het product zelf lust ik die namelijk wl rauw!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    4
    er klopt iets niet aan je laatste zin

foie gras vind ik rauw zelfs erg lekker.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    19
    in tegenstelling tot het produkt (wat volgens mij slaat op de eend) lust hij die rauw... snappie? nouja, ik lust het niet echt... zou begod niet weten hoe je het zelf moet maken. Ik heb al last genoeg gehad met mijn wildragout van gisteren
    Tantekeeeuuu

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    6
    Er is niets mis aan die zin, kattenvoer: ik lust die verhitte discussie rauw, het product (de foie gras) niet. Tenminste: ik heb nog nooit rauwe foie gras gegeten maar ik ben ook nog nooit bij jou komen eten, denk ik...

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    4
    nou hofnar, op die manier ga je ook aan die invitatie niet geraken natuurlijk

ik vond het alleen raar gezegd dat als je die discussie rauw lust, ze dan zeker niet mag ontbreken maar enfin... dat was de discussie niet zeker...

on topic, ik koop dat dus gewoon in een potteke dus ik kan je niet helpen.
    Laatst gewijzigd door whiskas; 13-12-11 om 18:09.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    10
    Fois gras in en uit de pan mag er echt niet lang inliggen, ongebakken is zeker lekker.
    En tenslotte iedere fois gras is niet bakbaar.
    recepten enkel per pb.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    19
    Oke, ik zat er dus compleet naast
    Tantekeeeuuu

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whiskas Bekijk berichten
    nou hofnar, op die manier ga je ook aan die invitatie niet geraken natuurlijk

on topic, ik koop dat dus gewoon in een potteke dus ik kan je niet helpen.
    De kans dat jij kattenbrokken serveert lijkt me net iets te groot, dus op zo'n invitatie zit ik ook niet te wachten.
    Ik begrijp trouwens niet waar jij rauwe foie gras uit pottekes haalt, maar dat zal vast wel aan mij liggen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippy Bekijk berichten
    Fois gras in en uit de pan mag er echt niet lang inliggen, ongebakken is zeker lekker.
    En tenslotte iedere fois gras is niet bakbaar.
    Maar hoe doe je dat dan Skippy? Gewoon in zijn geheel in een (geboterde?) pan leggen? Voor hoe lang?

Ik had in een oud kookboek gevonden dat je zo'n rauwe foie gras gedurende 30 minuten onderdompelt in heet eendenvet dat net onder het kookpunt wordt gehouden. Nu, het resultaat is wel eetbaar maar er schiet dus bijna niets meer van over want bijna al het vet uit de foie gras is weggesmolten natuurlijk! Stom boek!

Ik vraag me af of voorzichtig opwarmen in de microgolf geen beter resultaat geeft want die golven dringen ook door in de kern zonder de buitenkant extreem te verhitten waardoor die gaat lekken.
    Laatst gewijzigd door Joker; 14-12-11 om 10:22.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    10
    Je doet boter in een TEFAL pan, laat goed warm worden, verwijder de boter uit de pan en bak dan hierin de FG aan beide zijden, neen smelt weg en valt uit elkaar in de micro.
    Eens gebakken dadelijk afdekken met all folie zodat de warmte naar de kern kan, eigenlijk moet het roze van binnen blijven.
    recepten enkel per pb.

Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten