Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Dec 1999
    Leeftijd
    49
    Reputatie Macht
    17

Fabeltjesland gaat nooit meer open

Citaat:
    Er is intussen beslist dat kinderdagverblijf 'Fabeltjesland' nooit meer opengaat. Er wordt voor opvang gezorgd bij onthaalmoeders en twee andere ocmw-kribbes.

In de tuin van Peuterland, een andere kindercrèche in Dendermonde, worden volgende week tijdelijk twee containerklasjes gezet. Op termijn zou het OCMW aan de Kroonveldlaan in Dendermonde een nieuwe kindercampus willen oprichten, waar Peuterland en Fabeltjesland samen zouden zitten.

Bron: De Standaard

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2002
    Reputatie Macht
    14

Re: Fabeltjesland gaat nooit meer open

Pffff wat een flauwekul!

Moest men alle sites waar ooit dodelijke ongevallen, misdaden, zelfmoorden gebeurd zijn moeten sluiten, er zouden veel "blinde vlekken" zijn in ons land zene.

Hoe gruwelijk en erg de feiten ook zijn, ze worden niet ongedaan gemaakt door de site te sluiten.

Ik vind het een typisch voorbeeld van misplaatste emotionaliteit.
    Beste groeten,
    Somme

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Hmm ik heb daar toch wel wat bedenkingen bij.
    Tegenstrijdige gevoelens bij het lezen van dit bericht.

Maar ik snap de reactie van de uitbaters en ook van somme wel.

Er is geen juiste beslissing, denk ik.
    Happiness is a state of mind

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2003
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    14

Ik kan daar dus wel begrip voor opbrengen. Hetgeen er gebeurt is is zo afschuwelijk, in bijna geen woorden te omvatten. Onschuldige wezentjes die niet of maar amper kunnen stappen, weerloos, zich van geen kwaad bewust zijnde, worden op zo'n gruwelijke manier aangevallen en vermoord door een gestoorde maniak! Het is een zeer delicaat gegeven en dit vergeten zal niemand, ik niet, jij niet, denk dan maar eens hoe de mensen, kinderen, ouders, verzorgenden, hulpverleners, enz... die gisteren deze feiten hebben meegemaakt en aanschouwd, hoe lang zal het voor hen duren eer ze dit verwerkt hebben en een plaats hebben gegeven? Laat het dan uit respect zijn en uit eerbetoon voor de slachtoffertjes dat deze creche wordt gesloten. Het zal altijd een gruwelijke plaats blijven, want wie aan kinderen raakt raakt aan alle mensen in deze maatschappij. Persoonlijk, en zo voel ik het aan, kan ik dit absoluut niet vergelijken met eender welke andere moord, ongeval, en derlijke. Kindermoord, kindermishandeling,.. is voor mij het ergste dat er bestaat. Aan kinderen komt men gewoon niet! Punt uit!
    ***Time flies like the wind, fruit flies like banana´s***

op dreef Array
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    7

Ik ben het echt volledig met u eens Krisje!! Dat is net hetzelfde als ik gezegd heb vanmiddag tegen mijn schoonzus...

Ik kan er echt niet inbeelden hoe je zoiets kan aandoen aan 2 onschuldige en nog zo kleine kindjes! Verschrikkelijk...
    Mijn grote schat Simon, geboren op 24/09/2007

Mijn kleine meisje Sarah, geboren op 22/05/2010

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    5

goh, het is wel dubbel natuurlijk,
    zelf zou ik nu ook met schrik zitten natuurlijk dat andere gekken nu pas geïnspireerd worden door deze daad. Zelf zou ik uiteraard, moest mijn kind net naar die creche gaan, die er niet meer heen brengen. Maar langs de andere kant, wanneer iemand wordt omgebracht op een trein of in een publieke plaats, gaat men die achteraf terug verder gebruiken..

Zoals ik al zei, het is dubbel en misschien allemaal nog te 'vers' om nu al definitieve beslissingen en standpunten over in te nemen ..

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

Ik ben ook papa en denk toch niet dat het echt hoefde te sluiten. Ok , de ouders zijn aangeslagen maar wat indien hij was verder geraakt tot in de andere opvang? Of nog n derde? Alles sluiten? n Onheilsplek kan je er op voorhand niet uithalen en achteraf lijkt het gewoon te laat... Ik weet zeker dat mensen wiens kinderen niet gewond raakten of in de buurt wonen hun kinderen toch nog zouden gebracht hebben. Hoe vreselijk zulke dingen ook zijn.... Aan de ingang iemand die de legitimatie checkt zou al n hele geruststelling zijn geweest...

Judy
    Guest

Of het nodig is, dat weet ik niet, maar ik kan me wel inbeelden dat je daar niet meteen terug aan de slag wilt...

En ik denk, iemand die echt binnen wilt, die geraakt sowieso binnen hoor... Jammer genoeg.

ingvild
    Guest

Ik bewonder de beslissing van de beleidsmensen.
    Naar hun personeel toe in de eerste plaats.
    Als je daar het gekrijs hebt gehoord, bloed gezien en geroken, angst tot in je diepste vezels hebt gevoeld en gezien...
    Ik vind hetnaar hun toe een zeer, zeer menslievende beslissing.
    Economische logica mag in dit geval plaats maken voor menselijkheid.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

Als je die menselijkheid ipv economische logica overal zou toepassen zou er ook geen enkele vrachtwagen meer mogen rijden hè....

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten