Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    6

starten als kunstenares

ik maak al een tijdje kunst, vooral tekenwerkjes. Nu zou ik echt graag gaan tentoonstellen en verkopen. weet alleen niet goed hoe eraan te beginnen. Ik heb geen zin om ruimtes af te huren om dan uiteindelijk niets te verkopen. Mijn materiaal kost al geld genoeg, wil er dus niet nog meer gaan inpompen.
    Ook zou ik mijn werkjes online willen zetten. heb wel fototoestel op gsm, maar dat is geen goed. vriendin van me heeft eens met haar toestel geprobeerd en ook dat liet te wensen over. In het copycenter heb ik ze eens laten inscannen, maar dat kostte stukken van mensen ( 70 euro voor paar tekeningen) en het toppunt: de bestanden kreeg ik op geen enkele kunstsite opgeload.

Nu, heb mijn eerste tegenslag al gekend. Onlangs geëxposeerd in een oud vervallen café. Er zijn vochtplekken op enkele werken gekomen en heb die mogen weggooien. was zonder contract en de baas van da café zei "je had maar dikker materiaal moeten gebruiken". het was goed en professioneel ingekaderd, allemaal makkelijk.

Maar soit, ik kijk naar de toekomst: als iemand me raad kan geven, shoot.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Re: starten als kunstenares

eefje, de ideetjes die ik gaf, zou ik alleszins al es proberen
    Happiness is a state of mind

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    6

hey raindream, heb ze zeker bewaard hoor! alle beetjes helpen, alvast super merci

weet iemand hoe je een adobe reader pdf omzet naar "mijn afbeeldingen"
    bij het copycenter hadden ze alles in adobe gezet, wanneer ik "openen met mijn afbeeldingen" doe, dan verschijnt er "niet beschikbaar"

annabel
    Guest

blog 1
    blog 2
    blog 3

Hier alvast drie blogs van kunstenaars die ik ken. Blogspot is gratis en gebruiksvriendelijk. Aan te raden ter vervanging van een website.
    Ik ken vele adresjes waar je gratis kan tentoonstellen maar neem alvast kontakt op met Kunstwerk(t) die helpen startende kunstenaars met lijsten, tentoonstellingsmateriaal enz. Lidmaatschap 10 Euro per jaar.
    Galerijen kiezen tegenwoordig hun kunstenaars zelf en de andere zijn te huren maar je moet wel rekenen op 750 Euro per 3 weken plus electriciteit enz.
    Kan je niet een werkje van jou in deze topic plaatsen ?
    Veel succes in ieder geval !

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2001
    Reputatie Macht
    19

via kunstwerkt kan je aan nuttige tips geraken als starter.
    enkel respect, gelijkheid en vrijheid zijn het einde van deze dictatuur

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2001
    Reputatie Macht
    19

Citaat van: Freekje
    Bekend worden als 'kunstenares' heeft gewoon tijd nodig en dus veel geduld

op zijn minst.

Je plaatsje verwerven vraagt veel investeringen in tijd en geld. Evalueer jezelf ook regelmatig. Het heeft weinig zin om te blijven investeren als je product niet aanslaat (waarmee ik NIETS wil gezegd hebben over je werken he ).
    Mijn ervaring is dat het kunstcircuit een behoorlijk klein maar enorm gesloten milieu is. Eens je erin zit, lijkt het allemaal zo vanzelfsprekend, maar ook dan moet je steeds mee met de flow.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Reputatie Macht
    6

ken iemand die aangesloten is bij kunstwerkt, maar wat me stoort is dat ze het doen voor "amateurkunstenaars"
    iedereen die met bezieling aan kunst doet, verdient het niet om "amateur" te worden genoemd.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2001
    Reputatie Macht
    19

lees amateur nu eens niet altijd als "prutsers". Amateurs zijn gewoon "niet-professionelen". Hoe zou je ze anders gaan noemen? D'er zal altijd wel eentje tussen zitten die de term "discriminerend" vindt.

En op zich maken ze bij Kunstwerkt (zonder hiervoor publiciteit te willen maken) geen onderscheid tussen prof's en amateurs. Ik kan van elke groep wel mensen die aangesloten zijn bij Kunstwerkt.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Reputatie Macht
    6

uiteindelijk is het toch de bedoeling dat het iets opbrengt, in dat opzicht vind ik amateur misplaatst.

annabel
    Guest

De meeste professionele kunstenaars geven ook nog eens les aan een academie om comfortabel te kunnen leven. Je moet maar eens bij de Open Deur dagen in hun atelier rondneuzen, het staat er vol met "onverkochten" ...........

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten