Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Reputatie Macht
    6

artiest ben je, je wordt het niet!

ik hoor soms mensen zeggen "ik studeer voor actrice" of "ik ga naar school om te leren tekenen". dan lach ik eens. allez, je wordt toch geen kunstenaar of artiest door ervoor te leren.
    Pas op, voor sommige mensen kan een opleiding iets extra geven om hun talenten te ontwikkelen. voor anderen is het eerder een beperking omdat de school hun artistieke visie of vrijheid beperkt.

er zijn tal van acteurs die bv. teirlinck hebben gedaan en geen werk hebben en dan perse moeten afgeven op "ongeschoolde" goede acteurs die massa's werk hebben. Ik vind dat zielig en dat staaft mijn uitspraak van "artiest ben je, je wordt het niet".

wanneer jij het voor een zanger, acteur, schilder,...hebt, dan ga je die toch niet minder goed vinden als je weet dat die niet geschoold is?

Ik hoor dus tegenwoordig vaak de uitspraak "artiest ben je, je wordt het niet". Hoe staan jullie daar tegenover?

annabel
    Guest

Re: artiest ben je, je wordt het niet!

Ieder zijn gedacht maar het is hard werken. Wat is een schilder zonder materiaalkennis, perspectief-technieken, kleurenmengingen ? Als je talent hebt meegekregen destebeter dat zal dan wel naar bovenkomen maar zonder cursussen, workshops waar je overal iets opsteekt en toepast zal het toch maar sukkelen worden tenzij je natuurlijk een varken tatoeeert en dat dit als kunst naar voorgeschoven wordt.
    Over acteren kan ik me niet uitspreken ...

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Reputatie Macht
    6

er zijn ook schilders en tekenaars die bijvoorbeeld hun voeten vegen aan materiaalkennis en zeggen "foert, ik doe het op mijn manier" en net zo onderscheiden ze zich van anderen en zijn er al veel grote namen ontstaan.

melkweg
    Guest