Je gaat je machientje bijhouden dan?
Hoi,
Ik overweeg een cursus naaien voor beginners te gaan volgen. Ik kan nl helemaal niet met de naaimachine werken en het lijkt mij leuk voor de kindjes of voor mezelf eens iets leuks te maken.
Nu vraag ik mij af of je effenaf iets kan na die opleiding, of blijft het bij gestuntel?
Het is natuurlijk niet na een jaar gedaan, je kan het volgen zolang je wilt en je mag ook maken wat je wilt, ze behelpen je.
Iemand die zo'n cursus voor volwassenen gedaan heeft? En? Content van?
Je gaat je machientje bijhouden dan?
Formally known as Seahorse, member since 2004.
K; How pathetic can you be?
Nee nee, ik heb een tafelmodelletje dat ander is zo'n kastmodelletje.
gedaan, en hééél erg veel geleerd, en er waren ook mensen bij die écht gééén voorkennis hadden, en na een jaar al pràchtige dingen konden maken..
gewoon doen zou ik zeggen!
ikke
Ik heb vorig jaar ook die cursus gevolgd. Wat ik gemaakt heb, staat in het "zelfgemaakt"-topic. Ik ga niet zeggen dat ik nu heel goed kan naaien, maar ik heb wel meer inzicht in kleren maken én ik kan met een naaimachine werken. Broeken inkorten doe ik regelmatig voor mijn moeder en broer, en rokjes en jurkjes maak ik ook zelfBlouses en broeken, daar begin ik niet aan: in de winkel past dat ook wel
![]()
Ik had een beetje voorkennis toen ik een cursus begon, anderen niet en die konden toch ook behoorlijk mee in de les. Ik heb op twee jaar redelijk wat geleerd (heb afgehaakt voor het derde jaar), kan zelf behoorlijk wat maken. Het enige wat tegenvalt is dat je om bijvoorbeeld een broek of een bloesje te maken, behoorlijk wat tijd nodig hebt. En met een fulltime job èn een huishouden èn nog wat muzikale hobby's blijft er weinig tijd over om te naaien.
De kwaliteit van de lessen die ik volgde was wel erg afhankelijk van de lerares: die van 't eerste jaar was super, die van 't tweede jaar wat minder.
Censuur is de overwinning van de middelmatigheid.
Waar vind je zulke cursussen? Heb google al agfezocht maar vind enkel opleidingen van 3 jaar enzo...
http://www.ond.vlaanderen.be/onderwijsaa...17&t=naaien
Via deze link kom je terecht op scholen die het organiseren.
Bladwijzers