Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    01Sirk
    Guest

Waar vind je een maatje nul?

Ik ben volledig gefrustreerd en verschrikkelijk kwaad: ik vind gewoon NERGENS meer mijn maat. Ik had zo mijn vaste winkels en vaste merken: in Esprit had in een S in t-shirts, in Street One een 34.

Een paar weken geleden ging ik snel een t-shirtje halen in Esprit, zonder passen gewoon buiten want "dat past toch altijd". Ja, vergeet het! Die S was gewoon véél te groot! Ik leek wel een vleermuis met die brede mouwen Vandaag terug gegaan en zelfs de XS was te groot! Ook Street One gepast, ook véél te groot!
    In Vero Moda een mooi kleedje gepast, XS en echt veel te breed (halterkleedje, de rug hing op mijn g*t wegens te breed). Minirokken zijn bij mij rokken tot over de knie. Een broek vinden die niet "long" of "superlong" is, is hel, en zelfs de "regular" zijn voor mij broek en kous in een.

Ik ben niét afgevallen en ik ben niét gekrompen. Alleen maken de fabrikanten hun kleding veel groter Ik begrijp het echt niet: ik ben niet eens supermager ofzo é... Waar halen de magere meisjes dan hun kleren?!

En dat is met schoenen ook zo: mijn moeder had tot vorig jaar een kleine 36. Nu is zelfs een 36 zoveel te groot geworden dat ze er 2 vingers kan bij instoppen Ook ik ben van 38 naar 37 gegaan in schoenmaat.

Is de wereld gek geworden?! Iemand tips voor winkels met kleine maten?

skivvy
    Guest

Re: Waar vind je een maatje nul?

zoeken bij de kinderkleding?

01Sirk
    Guest

Niet mee lachen, ik heb dat eens gedaan. Ik zag in een kinderboetiek een supermooi kleedje hangen. Heb het gepast, en dat past dus niet é: een kind heeft geen model. Ik ben wel "vrouw", met bredere heupen.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0

ik heb dat ook al gemerkt met S, veeel te grooot!

vorige week ook een tshirtje meegedaan zonder passen... XS was te klein dus ik dacht S zal goed zijn en niet meer terug naar het pashokje gegaan om het te passen...

bij mij is het dan dikwijls zo dat een XS dan net te klein is.. en S te groot
    ik spreek nu wel over H&M.. misschien is hun XS goed voor jou? als je van H&M houdt natuurlijk

maar ook bij andere winkels heb ik moeite voor de juiste maat, dun en klein zijn is ook niet alles he

kinderkledij is inderdaad raar, en de grootste maat bij de kinderafdeling lijkt op een of andere manier toch kinds he..

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Reputatie Macht
    5

Ik had dat vroeger ( ) ook. Ik kocht veel in de Mango en de Zara, daar zijn de maten sowieso al kleiner, en ik nam dan een S of een 34-36. En dat paste perfect!

Dit was allemaal pre-zwangerschap Nu moet ik wringen om in de grootste maat daar te geraken!

01Sirk
    Guest

Citaat van: mevr_nilson
    bij mij is het dan dikwijls zo dat een XS dan net te klein is.. en S te groot
    ik spreek nu wel over H&M.. misschien is hun XS goed voor jou? als je van H&M houdt natuurlijk

H&M vind ik maar niks... Dat is oké voor zomertopjes en rokjes, maar niet voor iets een nette broek ofzo. Ik vind mijn goesting daar niet in, en ook die modellen zijn zo raar.

Ook in Zara vind ik mijn goesting niet (ik vind dat een rommel winkel en krijg het op mijn systeem als ik daar binnen ga). In Mango heb ik al eens iets gekocht, maar daar moet ik echt "oplopen".

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    5

Ik heb ook maar een klein maatje.. In de Zara en Mango vind je inderdaad veel voor kleine maten. Ook in de Massimo Dutti (dat is geloof ik ook van dezelfde keten) vind ik bloesjes en broeken. Maar dat is wel een beetje tuttiger, je moet er wel voor te vinden zijn

Talking French is ook wat kleiner..
    In mijn zoektocht naar een feestelijk kleedje heb ik ook ontdekt dat 1-2-3 kleine maatjes heeft.

Ik denk dat je vooral op zoek moet gaan naar Franse, Italiaanse en Spaanse merken. Die vallen echt kleiner dan Duitse, Nederlandse of Scandinavische merken zoals Esprit, Mexx of H&M.

Oh, binnen Esprit kan je ook eens kijken naar EDC. dat is hun jongerenlijn en die valt ook kleiner. Nadeel is wel dat het duidelijk een jongerenlijn is en dat de spulletjes dus niet altijd even vrouwelijk zijn.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    20

Ik vind dat dus persoonlijk wreed plezant dat de kleren wat groter worden . (Ben zelf een kleine 1m80, dus mijn maat is eerder L ). Maar ik heb wel zelf ook al gemerkt dat ik nu eerder maat 40 van schoenmaat heb dan 41.
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

_Praline_
    Guest

Ik denk dat het even erg is, geen kleine maten vinden, net zoals ik soms geen grote maten vind. Zeker als je iets ziet wat je écht leuk vindt, en het is dan te groot (of in mijn geval te klein)...da's heel frustrerend. Ik voel met jullie mee....

red_lion
    Guest

Ik heb daar ook last van, Sirk!
    Inderdaad vervelend dat fabrikanten hun kleding alsmaar groter maken.
    Ik ben slank gebouwd maar heb wel een poep en borsten, maar toch lijken sommige xs kleedjes eerder op een tent dan op een kleedje als ik het pas...

Ik merk het vooral bij Esprit en Mexx, dat zijn dan ook winkels die ik nu gewoon voorbij loop. Bij Zara, Mango en H&M vind ik nog wel mijn ding. De maten bij Tommy Hilfiger vallen ook klein uit maar dat is wat duur voor de portemonnee...

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten