Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Andastra
    Guest

Ik geraak niet in mijn schoenen :(

Ik heb hele mooie enkellaarsjes online gekocht omdat ik nergens elegante platte schoenen vond. Ik had die gekocht omdat er bij stond dat ze een ritssluiting hadden. Aangezien ik bijna nooit raak in enkellaarsjes zonder rits leek mij dit perfect.

Nu zijn ze toegekomen en ze zijn perfect wat ik wou. Enige nadeel: het is een rits van de zool tot halverwege en ik raak er dus niet in!

Ik snap het niet, ik heb nochtans geen brede enkels ofzo zal dus wel een hogere wreef hebben dan gemiddeld zeker...

Maar ik weiger mij hier bij neer te leggen, ik wil en zal die schoenen dragen, al heb ik geen idee hoe ik dat zou kunnen bereiken

Vandaar dat ik jullie hulp inroep! Hebben jullie tips? Zou een schoenlepel soelaas bieden? ('t scheelt echt niet veel) Of zou de schoenmaker de rits kunnen vervangen door een rits tot boven?

Iemand enig idee? Ik wil ze zo graag dragen of moet ik mij neerleggen bij 't feit dat ik olifantenpoten heb?

juva
    Guest

Re: Ik geraak niet in mijn schoenen :(

Zijn het leren schoenen?
    Indien wel kan je aan de schoenmaker vragen om ze een klein beetje uit te rekken.
    Ik heb hetzelfde probleem met lange laarzen. Als ik een gewoon model neem krijg ik de rits niet dicht, en modellen met een extra brede schacht zijn dan weer te groot.
    Ik laat die dan 1cm uitrekken bij de schoenmaker: probleem opgelost voor 5 euro.

Andastra
    Guest

Ze zijn van nubuck, dat is toch leer he zeker? Misschien beter gewoon direct eens langsgaan bij de schoenmaker en vragen of hij een oplossing ziet... *zucht* Stomme voeten!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    12

Normaal gezien kan je die wel een stukje laten uitrekken hoor. Vraag anders maar eens raad aan je schoenmaker. Ik heb ook vaak het probleem met knielaarzen dat ze net ietsje te smal zijn. Ik heb die steeds kunnen laten oprekken...

Freekje
    Guest

Schoenmakers zien je echt niet graag afkomen om ritsen te vervangen. Good luck!

Guest

Pfff ik ben al keilang op zoek naar een nieuw paar schoenen maar ik ben precies moddervet geworden
    Normaal gezien heb ik vrij smalle kuiten en zijn mijn botten altijd te breed. Maar ik weet niet of het met mijn zwangerschap te maken heeft of als alle botten nu veel smaller gemaakt worden, maar ik krijg de ritsen niet meer toe als ik schoenen ga passen
    Heb zoveel mooie botten gezien maar moet ze allemaal laten staan

Andastra
    Guest

Dat zal wel beteren na de bevalling volgend jaar kan je weer kopen wat je wil!

Mijn probleem is niet mijn kuiten, maar echt de wreef, 't is niet dat de rits van laarzen niet dichtraakt, maar dat schoenen zonder rits gewoon niet aan geraken. Ik kan er de voorkant van mijn voet in krijgen, maar ze zitten dan vast aan de hiel. Ze willen er gewoon echt niet in glijden. Ik haat dit.

Misschien eens proberen met een nylonkousje en een schoenlepel, en als dat niet lukt naar de schoenmaker, en als dat niet lukt moeten ze terug

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0

Oh, hoe vreselijk zijn die halve ritsen toch ... een rits laten vervangen lijkt me doenbaar maar om van een halve een hele te laten maken, lijkt me moeilijk. Ik denk ook niet dat dit visueel gezien erg mooi gaat zijn.
    Maak van je hart een steen en stuur ze terug, zou ik zeggen.

colours
    Guest

En een maatje groter?

Als je in een paar schoenen niet geraakt, dan is dat meestal een teken dat ze gewoon te klein zijn

Andastra
    Guest

Nee, toch niet. De schoenen zijn groot genoeg, ik raak er enkel niet in.

Allé, hoe kan ik dat nu uitleggen?

In enkellaarsjes zonder rits moet je je voet zo laten glijden he, tot je hiel op de juiste plaats zit?

Wel, mijn hiel glijdt niet, die blijft steken, terwijl mijn tenen nog maar halverwege zitten.

Dus de schoen is groot genoeg, de zool is groot genoeg, moesten ze een rits tot boven hebben zouden ze perfect zijn, de maat is dus in orde. Ik krijg gewoon mijn voet niet tot beneden.

Duidelijker zo?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten