Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    0

Wat doen bij een verjaardagsfeestje?

Hey allemaal,

Ik zou graag eens een aantal meningen weten van jullie..het is wel nog eventjes maar mijn zoontje wordt in januari 6jaar..kvind dat een mooie leeftijd om met verjaardagsfeestje te beginnen waarbij hij een aantal vriendjes/vriendinnetje mag uitnodigen uit zijn klasje..heb dat niet eerder gedaan omdat ik persoonlijk t eerste en tweede kleuterklasje nog wat te klein vond (qua leeftijd dan..) omdat ze daar nog zowat met iedereen spelen, vanaf t laatste kleuterklasje heeft hij nu zowat vaste en favoriete vriendjes wat het uitnodigen al een pak makkelijker maakt..maar nu mijn vraag..ik zou dat graag thuis doen..zijn er hier al mensen die dat eerder gedaan hebben en wat doen jullie dan zoal bij jullie thuis met die kindjes...ik dacht aan een friet-feestje,,waarbij ze dus frietjes mogen smullen met eventueel een snoeptaartje ofzo derbij..maar wat na het eten? Gewoon onder hun wat laten spelen? Of een spelnamiddag organiseren, ik zou niet willen dat ze nadien naar huis gaan en gaan zeggen tegen hun ouders dat ze zich verveeld hebben ofzo..haha..ja heb dat nooit eerder gedaan dus verschillende meningen zijn altijd welkom..

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

Re: Wat doen bij een verjaardagsfeestje?

Ik heb zelf geen kinderen dus helemaal geen ervaring met verjaardagsfeestjes, maar ik denk dat sommige ouders het niet zullen appreciŽren als er enkel frietjes en een snoeptaart is. Ik zou toch een gezonder alternatief voorzien, een fruittaart bijvoorbeeld. Nog steeds heel feestelijk maar toch iets gezonder!

Om hen bezig te houden kun je misschien samen met de kinderen koekjes bakken? En voor de rest wat speelgoed voorzien en ik denk dat ze zichzelf wel zullen vermaken

Guest

Een gezond verjaardagsfeestje? Tjee seg... waar is dan de fun?

Anders kan je ook:
    - halal voedsel voorzien
    - suikervrije spullen
    - glutenvrije spullen
    - veganistische maaltijd
    - vegetarische maaltijd

Wat is er mis met eens 1 keertje gewoon te "feesten" en je buikje te vullen met al wat lekkers is?

Het allerfijnste verjaardagsfeestje in mijn ogen:
    - pannekoeken bakken
    - doorgeef-pakje
    - kinderdisco met drank a volontť (cola, fanta, fristi,...)

Waar is de tijd dat ik helemaal hyper thuis kwam van zo'n feestje..... zoete jeugdherinnering!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    0

<span style="font-style: italic">Hihi..nee persoonlijk denk ik ook niet dat het kwaad kan om frietjes te geven en een snoeptaart op tafel te zetten..het is tenslotte een verjaardagsfeestje voor kinderen..uiteraard zullen de gezonde groente en fruithapjes ook niet mankeren hoor..ma ik ben meer aant denken wat we zoal nog kunnen doen met die kindjes..die kinderdisco vind ik niet zo slecht,,en misschien eens googl'en om een lekkere fruitlimonade ofzo zelf te maken met de kids en fruitstokjes enzo..en daar dan tussendoor een soort van stoelendans-spel ofzo..ik denk dat ze dat wel leuk vinden...als je t feestje ergens in de binnenspeeltuin ofzo doet zijn het ook meestal frietjes en frisdrank dus ik denk niet dat dat een probleem zal vormen,,allee ik heb daar bij mijn zoontje toch nooit over geklaagd als hij dat ergens kreeg..bedankt voor jullie tips..andere tips zijn ook nog steeds welkom!</span>

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Als je geluk hebt dan ligt er sneeuw in januari (dan zeker wat reservehandschoenen, mutsen en sjaals voorzien).
    Wil je aandacht of een koekje?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    0

<span style="font-style: italic">Goh ja! als dat moet uitkomen is dat wel ideaal e! Sneeuwballengevecht en dan binnen een warm kopje lekkere chocolademelk en het feestje is al geslaagd! Haha!</span>

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    22

ik denk ook dat wat je doet nog belangrijker is dan het eten op zo'n feestje.
    Als het weer het toelaat zou ik zeker buiten gaan met die kindjes ( maar ik zou ook zorgen dat je er niet alleen voor staat, kan nogal wat drukte geven zo'n bende kinderen ) : naar het park of bos en gewoon vrij laten ravotten.

Als het geen goed weer is, is het ook wel plezant om met hen iets te knutselen zodat ze naar huis kunnen met iets waar ze fier op zijn omdat ze het zelf hebben gemaakt..

Een kinderdisco is inderdaad leuk, maar iets zegt me dat jongens dat toch minder interessant vinden dan meisjes en dat 6 jaar misschien net te jong is om dat leuk te vinden.
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    0

ik heb 3 zoontjes waarvan de oudste 6 is. Vorig jaar heb ik een echt piratenfeest georganiseerd met spelletjes,het knutselen van een piratenhoed en een heuse schattenjacht.het was een gigantische hit en iedereen was tevreden.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

Voor mijn 2 zonen, heb ik vaak een thema-feestje gegeven.
    Je moet wel rekening houden dat niet ieder kind spelletjes leuk vindt. Ik had altijd nog een hoekje met speelgoed staan voor het geval ...

Ik vond heel veel ideeŽn op deze site : vanharte.nl

Ik heb ook meestal frietjes gegeven. De meeste kinderen vonden dit heel origineel (meestal pannenkoeken, wafels of oliebollen). Ik heb nog geen mama horen klagen hoor.

Deze periode is jammer genoeg voorbij. Mijn zonen zijn daar uit gegroeid(14 &amp; 11 jaar).
    Always look at the bright side of life

op dreef Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    6

Voor mijn dochter haar tiende verjaardag had ik een haloweenparty georganiseerd met drakenbloed (pisang zonder alcohol) en allerlei hapjes,belegde broodjes met gekke namen,...
    Alle kinderen kregen een laagje make-up en heksenkapsels en we dansten op gekke muziek zoals the Adams-family.Ik had een een griezelverhaal voorgelezen en een wedstrijdje met een pingpongballetje dat je vooruit moet blazen in een doolhof op tafel.
    Het is 5 jaar geleden en we spreken er nog van .Maar ik weet wel dat mijn huis een stort was, dus een dagje verlof na zo'n feestje is een goed idee.
    Soms lief,soms bitch ,that's me.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten