Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 123
    ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    21

Kinderen, een verrijking van je leven?

Naar aanleiding van het topic "voor mij geen kinderen" ben ik eens goed beginnen nadenken - en ja, het doet me wel wat pijn

Ik hoor dat nu al zo lang dat kinderen een verrijking zijn aan je leven, dat ik aan mezelf begin te twijfelen.
    Ten eerste wil ik hier heel duidelijk zeggen dat ik mijn kinderen heel graag zie en ze niet meer zou kunnen missen,

MAAR!! Ik vind mijn kinderen dikwijls géén verrijking in mijn leven, soms zelfs integendeel, ik voel me verarmd, vooral op sociaal vlak en mijn eigen zelfontplooiing. Het gebeurt me toch vaak dat ik denk dat ik veel mis. Ik zou nog zoveel willen doen, maar mijn kinderen zijn dikwijls een rem, ze komen tenslotte op de eerste plaats, je moet er altijd rekening mee houden. Je kan ze niet zomaar eventjes in de kast zetten terwijl je voor jezelf eens iets leuks gaat doen.

Ik merk ook dat mijn man daar veel minder last van heeft, de dingen die hij het liefste doet gebeuren ook gewoon thuis terwijl ik iemand ben die graag haar vleugels eens uitslaat. We hebben een goede verstandhouding op vlak van huishouden en kinderen en ik durf eerlijk toegeven dat mijn man meer met de kindjes echt bezig is dan ik.

En ja, ik heb mijn kadees echt gewild maar soms... ja echt soms wou ik dat ik eens 1 dag geen kinderen had, dat ik eens 1 dag gewoon mijn zin kon doen zonder me ondertussen te moeten afvragen of alles ok is met de kinderen of wat we gaan eten of om hoe laat ze in hun bed moeten enz...

Het is een moeilijk onderwerp om aan te kaarten bij vrienden, blijkbaar is dit moeilijk te begrijpen. En weet je? Stiekem ben ik al eens jaloers op mensen die gescheiden zijn met co-ouderschap. Die hebben veel meer me-time dan ik. Ben ik nu egoïstisch? Ben ik nu een slechte moeder? Dat begin ik me dan af te vragen...
    nein mann, ich will noch nicht gehen

01Sirk
    Guest

Re: Kinderen, een verrijking van je leven?

Dank je wel!

Zoals ik al zei: ik ben er nog niet uit of ik ooit wel kinderen wil, maar de nadelen zijn wat jij hier noemt Als ik zo begin te denken, voel ik me ook egoïstisch, maar is dit niet eerder menselijk maar oh zo'n taboe?!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    5

Pffee, ik weet ook niet of ik kinderen wil...

Ik ben wel benieuwd wat ik kan maken en ik wil ook niet alleen zijn als ik bejaard ben Maarrrr ik vind de wereld ro rot, er is toch niets goeds meer aan!
    ... De dagen van ellende en verdriet, dat zijn de dagen die niemand ziet ...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    11

Wauw, wat een eerlijkheid, eigenlijk mocht dit best gepost worden in het andere topic.

Ik vind jouw gevoel heel normaal maar ik ben dan ook geen moeder, dit verhaal zal zeker alle toekomstige moeders eventjes doen nadenken en niet om daarna geen kinderen meer te willen, gewoon om eens de andere kant te bekijken.

Nogmaals, wauw!
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

skivvy
    Guest

ik ben niet verrast door wat u schrijft - het antwoord op de vraag naar een ideale vakantiedag is bij moeders europawijd : een volledig zonder kinderen - maar wel dat u het schrijft. hulde!

Nleke
    Guest

Jij bent gewoon eerlijk in je gedachten en gevoelens. Nikske slechte moeder ofzo.

Toen ik in het andere topic iets over die verrijking dacht staan, dacht ik ook meteen dat het net omgekeerd kon zijn.
    Met kinderen lijkt de werelden mij een aantal jaar net beperkter. Ik zou denken dat je dan 15 jaar bezig bent met school en activiteiten voor de kinderen.
    Geen speciale reizen, geen avondcursussen, spontane uitstapjes,... Mij zouden die dingen het leven veel meer verrijken dan een kind.
    Al zal een kind wel op een ander vlak de zaken verrijken, maar ik kies dan toch voor de reizen.

Ik ken trouwens toch 1 moeder die er ook zo overdenkt. Toen ik weer eens te horen kreeg: "ga je geen spijt hebben later dat er geen kinderen zijn", heb ik geantwoord heb met: "misschien wel. En jij ga jij daar geen spijt van hebben dat je er hebt?" Toen verschoot ik dat het antwoord: "ja" was. Ik dacht een beetje grof terug te antwoorden, maar da's dus anders uitgedraait. Zij ziet haar kinderen ook graag, idem voor haar man, maar moesten ze opnieuw beginnen dan kwamen er geen want het was toch een grote opoffering en beperking.
    Ik denk dat je dat soort antwoorden alleen weinig te horen krijgt. Maar hier kan ik toch ook 2 vrouwen opnoemen die dat duidelijk hebben gezegd in vroegere topics.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    16

"Kiezen is verliezen"

Je hebt gekozen voor kinderen, en tja, meteen zijn er een aantal andere opties uitgeschakeld.

Ik heb geen kinderen en heb dus enorme vrijheid.
    Maar er zijn ook zeer veel mooie, vrolijke en intense momenten die ik nooit zal beleven.

Je bent jaloers op de co-ouderschappers... maar niet op het getouwtrek, de naijver, het verdriet van de kinderen neem ik aan?

Het 'perfecte' leven bestaat nu eenmaal niet.
    Dat er af en toe twijfel en verlangen de kop opsteekt, welke levenswandel je ook gekozen hebt, dat is in mijn ogen niet meer dan normaal.
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

Goofy
    Guest

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn en soms wil ik ze tegen het behang plakken en dat geldt even goed voor mijn man.

Voor mij is het een eeuwigheid geleden dat ik nog eens een avondje weg geweest ben. En de eerste maanden zal daar nog geen verandering in komen en dan ben ik pist op mijne vent die een cinemake gaat doen met een maat

Ik zou ze ook niet kunnen missen, maar alleen naar de winkel gaan is zalig

En ja, grote reizen zitten er niet in, maar Nederland is ook mooi en rustgevend

Ze zijn hier nog klein, maar met een beetje geluk gaan ze ooit graag naar de jeugdbeweging en op kamp in de zomer

Nleke
    Guest

Citaat van: Goofy
    Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn en soms wil ik ze tegen het behang plakken en dat geldt even goed voor mijn man.

De mijne heeft geluk dat we geen behangpapier hadden want hij hing er al lang achter.
    Zo irritant dat hem is deze week.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Reputatie Macht
    10

Knots,
    ik denk er net zo over.

Ik wil het beste van 2 werelden en natuurlijk gaat dat niet. Ik heb 1 kind en dat is er nu eenmaal; ik zie hem graag en zou hem nooit meer willen missen. Maar ik moet ook af en toe los van hem komen. De afgelopen 2 jaar zijn wij bv. op vakantie geweest zonder hem, hij gaat geregeld ergens slapen omdat wij uitgaan (dat kan vanalles zijn) en wanneer hij op uitstap gaat met zijn grootouders, kan ik echt genieten van 'mij-tijd'.

Moest ik het opnieuw doen, ik zou wél opnieuw voor een kind gaan hoor. Zeker zoals het bij ons nu gaat: ik voel me bijna nooit beknot in mijn doen en laten omdat we veel opvangmogelijkheden hebben, en dat doet veel. Ik voel mij daar ook niet schuldig over, wanneer hij bv. 2x in de week bij zijn grootouders gaat logeren, want alle betrokkenen vinden dat fijn.
    Atheism is a non-prophet organisation

Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten