Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

knutselen met 2 jarige ?

Mijn onthaalmoeder zegt dat mijn dochter van nu 2 jaar en bijna 2 maand duidelijk rijp is voor de kleuterklas. Maar ze mag pas in februari starten.
    Ik merk het thuis als ik alleen ben met mijn kindjes. Ze vindt het leuk om met kleine zus te spelen, maar omdat er nog niet genoeg "samenspel" is verveelt het haar snel.
    Met Play Doh, kleuren en puzzelen kan ze haar mooi bezighouden.

Wat zou ik kunnen doen met haar op vlak van knutselen ? En waar ze haar eventueel ook alleen mee kan amuseren ?
    De kleinste kruipt ondertussen rond, ik moet haar in de gaten houden, dus met schilderen enzo wil ik haar liever niet alleen mee vertrouwen

Alle tips zijn welkom!

Judy
    Guest

Re: knutselen met 2 jarige ?

Stickerboekjes slaan hier wel aan. Je hebt die voor 2- en 3-jarigen en mijn dochter vindt dat de max. Ze heeft dat gekregen van een vriendin van me en is daar echt gek op.De stickers zitten voor- en achteraan en dan kunnen ze die kleven in het boekje op de goeie plaats.

Verder laat ik haar ook 'naaien', je hebt ook zo van die zaken voor kleinere kinderen om een draad ergens op te rijgen. Is hier ook een groot succes. Ik laat haar ook kettingen maken met grotere parels, maar dat is met een baby in de buurt niet evident, dat weet ik. Maar dat rijgen is op een soort patroon.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Stickerboekjes heb ik. Die zijn inderdaad een succes en de stickers zijn herbruikbaar, da's ook mooi meegenomen.

Bedoel je veteren ? Bij de OM speelt ze graag met een kartonnetje, da's meestal in een diervorm waar allemaal gaatjes inzitten en er hangt een veter aan vast. En zo moeten ze iedere keer het karton omdraaien en de veter er insteken.

Ze heeft sinds kort een viewmaster gekregen van de oma, da's ook wel een succes. Vind ik zelf ook heel tof

Unica
    Guest

aardappelstempelen met waterverf.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Eerste links, tweede rechts en daar vraagde het nog ne keer....
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

pizza maken en bakken
    duplo blokken
    kleuren
    verhaaltje lezen
    puzzel maken

heel veel mogelijkheden om met die gastjes iets leuk te doen

je hebt ook heel leuke gezelschapsspellen voor 2 jarigen
    "I laid her down under the old oak. Seeing it all blossom forever more."

Judy
    Guest

Er zijn veel leuke dingen om samen met hen te doen, minder gemakkelijk is het iets te vinden dat ze alleen kunnen doen.

Vicky, ik bedoel inderdaad veteren dan
    Mijn dochter kijkt ook zeer graag naar oude foto's en kan zich daar lang mee bezig houden

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Gezelschapsspelletjes! Ja, dat ik daar nog niet aan gedacht had! Zoiets als "Krokodil heeft kiespijn", dat zou ze zelfs op haar eentje kunnen spelen Ik hoor het haar nu al zeggen: "NOG EEN KEER!"

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Eerste links, tweede rechts en daar vraagde het nog ne keer....
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Er is een heel leuk smurfenspelletje ook.

Er is een tolletje met een grote smurf, een smurfatje en een boersmurf op.

Op tafel liggen ook +- 30 tal omgedraaide vierkantjes met smurfen op. Dezelfde smurfen als op het tolletje en ook een smurfin en twee gargamels.

De smurf die met de tol bovenaan komt moet je raden tussen de omgedraaide vierkantjes. Draai je gargamel dan moet je een beurt wachten, draai je smurfin dan mag je nog eens.

En het is om de meeste kaartjes en ze trainen hun geheugen echt geweldig.

succes vicky
    "I laid her down under the old oak. Seeing it all blossom forever more."

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    4

Ik heb zo van die 'verfrolstiften' van pritt...
    zoutdeegn maken?
    klei?

playdoh is zo een vuiligheid maar oh zo leuk voor kids e

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    6

Idd spelletjes zoals 'raad je plaatje' zijn heel leuk om te doen. Ik sta er altijd van versteld hoe goed dat die dat kunnen onthouden.

Lotto (of hoe noemt dat?) wordt hier ook al is gespeeld.

Schilderen mogen ze soms ook doen. Ik geef ze dan wel maar een 3tal kleuren verf, want anders wordt dat echt wel een boeltje.
    Leuk is dat om op zo'n opgespannen katoenen doeken te doen, in Ikea kan je dat vinden en overlaatst ook in de Aldi. Zijn echt toffe kunstwerkjes om omhoog te hangen.
    Ah ja mijn kindjes zijn 4 jaar en 21 maand. Die van 21 maand maakt echt wel chique dinges ze.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten