Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    10

Knutselen met 2,5 jarige

Ik ben op zoek naar wat ideetjes om te knutselen met mijn 2,5 jarige dochter

Ze heeft ondertussen al grote kralen die ze zelf op een touwtje steekt en zo armbanden en kettingen maakt
    Play Doh heeft ze, maar ik heb de indruk dat ze het toch niet zo leuk vindt. Ze vraagt er bijna niet naar en als ze ermee speelt is ze het snel beu. En het is ook zo een boeltje hé
    Waarschijnlijk zijn hier wel mama's met ervaring op dit vlak of kleuterjuffen ? Die hebben ook altijd leuke ideeën
    Mag ook schilderen of stempelen zijn. Of bestaan er sites waar ik sjablonen van het een of ander kan printen ?
    Waar kan ik kleuterscharen vinden ?

Ik wil echt wat meer quality time met haar inbouwen, enkel wij tweetjes. Ze is de laatste tijd heel aanhankelijk (veel verandering sinds ze naar school gaat...) ik merk dat ze ook echt nood heeft aan mama-tijd. En bovenstaande dingen kan ik doen terwijl de jongste slaapt.

Laat de ideetjes maar komen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Reputatie Macht
    10

Re: Knutselen met 2,5 jarige

Persoonlijk vind ik dit een zeer leuke site: http://members.home.nl/kittynl/

Is wel volgens thema maar ik haal er ook veel ideetjes van
    Werk wel in een kinderdagverblijf dus mijn kindjes zijn een beetje jonger
    Maar er staan ook dingen op die te moeilijk zijn voor mijn kadeekes en dus perfect zullen zijn voor jouw dochtertje

Véél plezier
    Somewhere over the rainbow..

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2010
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    5

Vingerverven vind ik altijd heel leuk, ik leg dan een groot blad papier op de grond en laat ze doen .
    Kinderschaartjes verkopen ze in een papierhandel dacht ik.
    Eens rondlopen in Dreamland, daar vind je ook heel veel dingen die je samen met haar kunt doen. Puzzels leggen begint Abby wel leuk te vinden met z'n tweetjes. Of in modeboekjes kijken (tot nu toe vindt ze alles 'mooi', maar sommige dingen toch ook al 'heel mooi' ).
    Abby - 15/05/2009
    And nothing else matters... [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/smile.gif[/img]

Judy
    Guest

Mijn dochter tekent graag met zo'n cirkeldiagrammen van in 't school. Ze tekent dan cirkels door elkaar en probeert die in te kleuren.

Verder heb ik ooit een visspel gekocht dat ondertussen versleten is, en dat ga ik eens maken met haar. een 'aquarium' schilderen, allemaal kartonnen visjes schilderen, daar een haakje aan doen. een hengeltje maken,en de visjes ophengelen. Leuk knutselwerk én leuk spel

Ik denk dat al wat je een 'naam geeft' leuk is, dus niet gewoon 'we gaan schilderen', maar wel 'we gaan een robot maken, of zoiets?

Djo
    Djo is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    12

Het is niet knutselen, maar je geeft aan dat het ook is om samen-tijd te hebben dus: samen koekjes bakken. Dat is hier een groot succes, je bent lekker gezellig samen bezig (shortje voor en ze kan goed mee kliederen met het deeg) en achteraf heb je ook nog lekkere koekjes.

Voor samen-tijd zijn ook gezelschapsspelletjes heel leuk.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: Judy
    Mijn dochter tekent graag met zo'n cirkeldiagrammen van in 't school. Ze tekent dan cirkels door elkaar en probeert die in te kleuren.

Dat deed ik als kind ook graag. De cirkels 'breken af' door de andere cirkels erin te tekenen en elke 'stukje' in een andere kleur kleuren

Waar is den tijd

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: Djo
    Het is niet knutselen, maar je geeft aan dat het ook is om samen-tijd te hebben dus: samen koekjes bakken. Dat is hier een groot succes, je bent lekker gezellig samen bezig (shortje voor en ze kan goed mee kliederen met het deeg) en achteraf heb je ook nog lekkere koekjes.

Voor samen-tijd zijn ook gezelschapsspelletjes heel leuk.

Ja, je hebt gelijk, het moet niet persé knutselen zijn.
    Gewoon samenzijn, moeder-dochter quality time

Ze vind het bvb heel leuk als ik haar nageltjes (vingers + tenen!) rood lak, of als we elkaars haren kammen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: Wewie
    Persoonlijk vind ik dit een zeer leuke site: http://members.home.nl/kittynl/

Is wel volgens thema maar ik haal er ook veel ideetjes van
    Werk wel in een kinderdagverblijf dus mijn kindjes zijn een beetje jonger
    Maar er staan ook dingen op die te moeilijk zijn voor mijn kadeekes en dus perfect zullen zijn voor jouw dochtertje

Véél plezier

thx !!!!!!
    Ga ik vanavond eens uitpluizen en al wat dingetjes printen
    zal de link ook naar mijn onthaalmoeder doorsturen. Kan altijd van pas komen denk ik

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    10

Dat deed ik als kind ook graag. De cirkels 'breken af' door de andere cirkels erin te tekenen en elke 'stukje' in een andere kleur kleuren

Waar is den tijd

Is dat dan met zo'n plastieken ding ? (kan totaal niet op de naam komen...) dat je op de duur ook bloemen hebt ???

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: Vicky

Waar is den tijd

Is dat dan met zo'n plastieken ding ? (kan totaal niet op de naam komen...) dat je op de duur ook bloemen hebt ???

Maar me rondekes dan

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten