Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Eetpatroon 6-jarige

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0

Eetpatroon 6-jarige

Mijn dochter van 6 jaar is naar mijn mening niet dik maar ze heeft meegedaan met de testen voor keurturnen en was voor alles perfect alleen willen ze haar nu nog geen kans geven omdat ze volgens hen te zwaar is en dat dat te belastend gaat zijn voor haar gewrichten volgens mij is dat gewoon haar gestel en ze heeft problemen met haar groei ze groeit namelijk heel traag.
    Als kind was ik net hetzelfde van bouw en dat is pas beginnen te veranderen als ik in het middelbaar zat toen kreeg ik de vraag van het medisch centrum of ik nog wel at.

Nu ben ik van mening dat ze eigenlijk een normaal voedingspatroon heeft nl.

's morgens : 1 boterham met kaas of hespenworst (wit brood en af en toe granen omdat haar darmen dat niet goed verdragen) + glas melk of water
    voormiddag : 1 boterham (op school moeten ze er al eentje opeten tijdens de speeltijd) of niets als ze thuis is
    's middags : 1 boterham (beleg idem als 's morgens)
    namiddag : koekje (zonder chocolade)
    's avonds : aardappelen (1/2 aardappel) met groenten en vlees of vis (hetgeen ze eet kan ik bijna op 1 hand leggen)

Tijdens de dag op school drink ze 1 glaasje appelsap en voor de rest water.
    's avonds thuis drinkt ze 1 glas appelsap of water

Als ze later op de avond nog iets wilt eten is dat ofwel een stukje fruit ofwel een koek
    Snoepen doet ze niet veel af en toe eens een ijsje en heel soms eten we fritjes.
    Soms denk ik eigenlijk dat ze te weinig eet?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14
    Veel eet ze niet, en ik zie niet veel fruit?
    The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0
    Idd. ze eet niet dagelijks fruit maar toch wel zeker 4x per week nl. appel, banaan, druiven, appelsien of aardbeien. Meestal eet ze dat thuis omdat dat op school niet altijd even lekker blijft. Als ik haar fruit zou geven als ze thuis komt van school dan eet ze tijdens het avondeten nog minder omdat ze dan geen honger heeft en na het avondeten heeft ze er niet altijd zin in.
    Tja wanneer moet je dan nog fruit gaan geven? 's morgens krijgt ze soms met moeite 1 boterham op dus dan ga ik ook geen fruit meer geven.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    9
    kocht net kookboekje in Colruyt : door kinderen goedgekeurd (ofzo)
    Daarin staat achteraan hoeveel een kind best eet. Ik heb nu geen tijd om het over te schrijven, doe het later wel.
    Maar ik vind zelfs dat je kind weinig eet

Ik heb hier ook eens gepost dat de dokter zie dat mijn kind te zwaar werd. (en verder hetzelfde vond wat jij over je kind schrijft.)
    Niet fijn, ik weet het. Misschien heeft je kind inderdaad rondere spieren, wat meer 'babyvet..' Klopt wel dat dat te belastend kan zijn voor haar gewrichten als ze effectief zwaar is.
    Hoeveel weegt je dochter, hoe groot is ze?
    Beweegt ze buiten de turnlessen veel?
    Als ik mijn tanden wil laten zien, dan glimlach ik!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0
    Exact gewicht en lengte weet ik niet van buiten zal ze straks is meten en wegen
    Euh ze doet per week zo'n 3,5u sport nl. 2u turnen, 1u ballet, half uur zwemles.
    Naast die uren sport staat ze hier thuis geen seconde stil en is ze vooral buiten aan het turnen op haar eigen.

Zou super zijn als je dat hier zou willen posten.
    Tja ze eet idd. weinig maar ik kan het er moeilijk in proppen hé.
    Haar zus eet ook zo weinig maar groeit normaal en doet qua sport net hetzelfde.

In augustus moet ik toch terug op controle naar Leuven voor haar groei zal het daar ook eens vragen.

Djo
    Djo is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    10
    Als ze toch al op school (waarschijnlijk 10 uur, half elf) een boterham moeten eten, dan zou ik 's morgens gerust fruit durven geven, ook al gaat dat ten koste van het brood.

Daarnaast vind ik zeker niet dat ze veel eet. Ik denk dat onze driejarige hier soms meer binnenspeelt.
    Ik zou misschien wel de koeken toch nog meer beperken (slechts één per dag) en ook het appelsap zeker op max 1 glas per dag houden (dat kan trouwens ook belastend zijn voor de darmen). En dat dan niet omwille van haar gewicht, maar omwille van gezondheid.

Wil ze trouwens zelf graag gaan keurturnen? Een sport waar ze zo fel op het gewicht gaan letten, sorry maar dat zou ik niet willen voor mijn dochter.
    In het middelbaar hadden we een turnleerkracht die ook keurturnen gaf. Die zette ons allemaal op de weegschaal. Bij de eerste tien (allemaal vrij normale meisjes) trok hij een afkeurend gezicht (je moet je al niet afvragen wat dat bij 15-jarige meisjes doet hé). Bij de elfde (een echt mager meisje) was het naar de rest toe van 'zo moet je gewicht nu eens zijn se, neem hier een voorbeeld aan!' Dat meisje was zo mager door een darmziekte en begon prompt te wenen..
    Als ze met zo'n normen afkomen, dan haak ik af hoor. Er zijn toch leuke andere sporten genoeg: dansen, volleybal, zwemmen, ...

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0
    @Djo: Voor mij hoeft dat ook niet maar ze wilt het zelf graag.
    Voor mij is recreatief turnen meer dan genoeg maar ze weet van haar eigen dat ze goed kan turnen en spreekt zelf over wedstrijdturnen.
    Ballet doet ze ook maar dat is niet haar ding en dat wilt ze volgend schooljaar niet meer gaan doen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Reputatie Macht
    9
    Dat is toch altijd zo'n onzin hè, van die volwassenen die maar meteen vinden dat een kleuter te mager of te dik is. Die kindjes moeten nog groeien, die kunnen nog alle kanten uitgaan. Er zijn natuurlijk altijd extreme gevallen in beide richtingen, maar een gezond kind kan wel wat smaller of net dikker zijn dan doorsnee.

Mijn zoontje heeft strikt genomen overgewicht voor zijn lengte. 't Is ook een vol baasje. Hij heeft geen buik maar wel stevige armen en benen. Hij wordt trouwens bijna 6. Zijn eetpatroon:

- 's morgens 30g ontbijtgranen (Fitness) met magere melk (ofwel 2 boterhammen)
    - voor de middag een stuk fruit
    - 's middags 2 boterhammen (meestal met hespenworst, salami, light-smeerkaas of light-confituur) en nog wat melk
    - na de middag een koek
    - 's avonds 1 aardappel, 100 g vlees (of soms gewoon een eitje) en 2 lepels groenten
    - soms nog een dessert zoals platte kaas of rijstpap ofzo, maar dat gebeurt niet zo vaak als vroeger

In de zomer eten we wel eens een ijsje i.p.v. een koek, en bij feestjes snoept hij natuurlijk wel meer. Maar gemiddeld genomen is dit zijn eetpatroon.

Qua beweging: hij doet geen sport. Wij gaan wel vaak fietsen (20 km kan hij best af) en wandelen (10 km is genoeg voor hem). Hij loopt de hele dag rond, stept vaak, touwtje-springen lukt nog niet maar hij probeert het wel. Beweging krijgt hij dus wel (hij speelt bijna altijd buiten).

Ik ben het afgeleerd van altijd maar te kijken naar dat gewicht, ook voor mezelf. Gezond eten en voldoende bewegen, dat volstaat voor mij.
    Atheism is a non-prophet organisation

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    9
    Was wat veel om op te schrijven. Onder de tabel stond dat het uit de praktische dagelijkse voedings- en beweegaanbevelingen ingedeeld volgens leeftijdsgroep;
    In volgende link moet je naar pag 36 gaan. (pdf file)

Ik geef mijn dochter Melba toast mee. Ze wil dat zelf. Ze is zelfs boos omdat de hele klas ze afluizen...
    Dus ik ben blij dat ze dat eet ipv al die suikerkoeken.
    Ik geef een drinkbeker van 33cl water mee. (met een klein beetje grenadine)

Na school geef ik pas fruit. We maken er meestal een fruitsla van. Ik zet een grote gesneden fruit op tafel. Ik kan je verzekeren dat doe vaak vlug leeg is.
    Vandaag ging mijn dochter spontaan kleine tomaatjes uit de frigo halen.

Ik geef ook vaak worteltjes mee naar school.
    En af en toe koop ik die kleine komkommertjes en kleine paprikaatjes (aldi) mee.
    Ze vindt dat geweldig. Mijn zoontje (bijan 4) begint er ook spontaan achter te vragen...

Noten of rozijntjes geef ik ook wel mee...

http://www.vigez.be/uploads/document...56ec756770.pdf
    Als ik mijn tanden wil laten zien, dan glimlach ik!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Reputatie Macht
    3
    Kan je niet naar een andere turnclub (met keurturnen) uitkijken? In een volgende gemeente ofzo?
    Een club waar ze zo strikt zijn in gewicht, dat zou ik mijn 6-jarige echt niet aandoen!
    Als ze echt zo graag turnt, maakt ze in een nieuwe club ook wel vriendjes ...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten