Ik vind dit echt belachelijk. Je mag dus zuivere hasj of wiet roken maar niet x maar 'verdund' met tabak erbij omdat dat niet gezond isAlsof veelvuldig blowen dan wél gezond is
Dit is echt te gek voor woorden
![]()
De anti-rookwet zoals we ze hier kennen is vanaf vandaag ook van kracht in Nederland. In geen enkele eetgelegenheid mag nog gerookt worden. En dat snap ik , ik rook toch niet dus voor mij is dat geen probleem. Nu viel er me wel 1 ding erg op in hun beleid. Ook in coffeeshops (waar men toch niet echt gaat om te eten!) mag geen tabak meer gerookt worden. Jointjes mogen wel gerookt worden maar dan moeten ze enkel met wiet of hasj gerold worden. Puur dus... en das nogal raar vermits er studie's zeggen dat de schade van n joint zo'n 20 X die van n sigaret is. Das toch niet omdat er plots veel meer tabak in zit? Burgemeester Leers wil het drugtoerisme weg of verplaatsen maar verplicht gebruikers ( oude zowel als nieuwe ) om meteen puur te gaan.
Dus ook om sneller weer terug naar de shop te gaan..? En om meer te gaan gebruiken? Wat vinden jullie van zo'n regel? Misplaatst of niet? Goed over nagedacht of niet?
Ik vind dit echt belachelijk. Je mag dus zuivere hasj of wiet roken maar niet x maar 'verdund' met tabak erbij omdat dat niet gezond isAlsof veelvuldig blowen dan wél gezond is
Dit is echt te gek voor woorden
![]()
Tuinkabouters, koekoeksklokken en roze flamingo's zijn kitsch [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/Phoe.png[/img]
hahahahaha... weer zo ne belachelijke en ondoordachte wet!!
The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven
Pure shit roken????Da zal daar ne gezelligen boel worden
![]()
Jaja, en we zuchten voor de zoveelste maal voor de zoveelste stomme betuttelende wetgeving... (die niet eens logisch is!)
Et alors?
awel, dat van die wiet kan me niet schelen, ik zou toch nooit in een coffeeshop komen.
Maar dat rookverbod vind ik schitterend : kan ik tenminste toch al in nl op café...
[url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]
ik vind het rookverbod schitterend: tenminste niet zo halfslachtig als vlaanderen..
en ik vind de uitzondering op wiet eigenlijk enorm grapig (al moet ik er niet om lachen)... maar kom...de meeste mensen gaan niet naar een coffeeshop voor een koffie, en mensen die graag koffie hebben, gaan wel op een brasserie, dus ik denk niet dat het zo'n problemen zou veroorzaken... ik denk dat ze t gewoon geaan hebben als tussenstap...
ikke
Ik moest er ook om lachen toen ik het zag, want het is inderdaad wel een belachelijk idee. Die anti-rookwet geldt dus alleen voor tabak, niet voor wiet of die tabaksvervanger (kruisblad? of wat was het ook alweer?) Ik zou denken dat een anti-rookwet inhoudt dat je niet mag roken, of het nu een sigaret, joint, pijp, sigaar of wat dan ook is. Tabak is schadelijk, wiet ook, en die tabaksvervanger zal in de toekomst misschien ook niet zo onschuldig lijken.
Atheism is a non-prophet organisation
of die tabaksvervanger (kruisblad? of wat was het ook alweer?)Citaat van: Bashful
Hoeveblad, heb ik gisteren op het nieuws ook voor het eerst gehoord.
Nu, ik ben natuurlijk geen fan van tabak of van wiet, maar wel van het land Nederland![]()
Ik steeds minder eigenlijk, het gaat niet enkel om deze wet maar Nederland is over het algemeen belange niet zo soepel meer...
De anti-rookwet vind ik goed, de coffeeshops erin opnemen vind ik idioot en ondoordacht. Het zet mensen die zelfs voor de eerste keer n jointje gaan roken aan tot maximaal gebruik.
En aan de harde kant disscussiert men over het al dan niet legaliseren van hard drugs voor verstokte gebruikers...??
Als ik dan ook nog hoor dat er in Belgie, Nederland, Duitsland , Frankrijk en de VS al wiet wordt verkocht met glaskristallen op , schoensmeer , haarlak (ook in legale shops ) en de mensen er enorme problemen door krijgen hou ik mn hart vast voor diegenen die eentje willen roken ter ontspanning maar plots in n ziekenhuisbed liggen!
Bladwijzers