Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Dec 1999
    Leeftijd
    51
    Reputatie Macht
    18

Stem niet cliché, stem vrouwvriendelijk

Persbericht van de Nederlandse Vrouwenraad vzw:

Vrouwenraad las en concludeerde:

De Vrouwenraad screende de Vlaamse verkiezingsprogramma’s en kon er niet omheen dat de rechtse partijen het clichébeeld van vrouwen en mannen bevestigen en zelfs versterken. Deze partijen beseffen duidelijk niet dat hun eisen geenszins bijdragen tot de emancipatie van vrouwen in onze samenleving. Zo hebben de rechtse partijen nog nooit gehoord van de loonkloof tussen vrouwen en mannen, de evenwichtige deelname aan de besluitvorming v/m, noch van een gelijkekansenbeleid v/m. Het rechtse ( N-VA, LDD en VB) ideeëngoed heeft bovendien geen waardering voor de diversiteit aan vrouwelijk talent.

melkweg
    Guest

Re: Stem niet cliché, stem vrouwvriendelijk

Ik denk dat de Vrouwenraad in eigen land een acuter probleem heeft...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2003
    Leeftijd
    49
    Reputatie Macht
    0

Ik ga zeker niet voor een vrouw stemmen voor "the sake of it". Ik stem voor politici die ik interessant vind. Helaas is er op dit moment geen enkele vrouwelijke politicus die ik interessant vind.
    Waar ik een behoorlijke hekel aan heb: aan vrouwen die er prat op gaan dat ze gezin en carrière kunnen combineren, en zo zijn ze toch bijna allemaal, de vrouwen in de politiek. Ik heb nog niet veel vrouwelijke politici horen zeggen dat ze een partner hebben die hen helpt in het huishouden.
    Of als ik dat interview met Nans lees, dan zie ik dat het hier om een vrouw gaat die zich gedraagt als een man. Want zij heeft een vrouw die de stereotype vrouwenrol speelt: het huishouden doen en voor de kinderen zorgen. Nans is dus gewoon een macho, al is ze dan toevallig een vrouw.

Nee, ik stem gewoon voor politici die me bekwaam lijken en of ze nu vrouw of man zijn, kan me niks schelen.
    Volgens sommige FS-ers een kattenmoordenaar.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    16

Citaat van: Grey Squirrel
    Waar ik een behoorlijke hekel aan heb: aan vrouwen die er prat op gaan dat ze gezin en carrière kunnen combineren, en zo zijn ze toch bijna allemaal, de vrouwen in de politiek. Ik heb nog niet veel vrouwelijke politici horen zeggen dat ze een partner hebben die hen helpt in het huishouden.

Die carrièrevrouwen vergeten wel te zeggen hoeveel 'personeel' ze in dienst hebben om hun huishouden draaiende te houden. Poetsvrouw, strijkdienst, oppas + kindertaxi, ... en dan klagen dat ze een vent hebben die niks in huis doet.
    Blijf daar gewoon eerlijk in!
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Reputatie Macht
    12

Ik heb voor 1 vrouw gestemd, maar niet omdat ze vrouw was en voor 1 man.
    Bismillah.

vollen bak Chopper Challenge Champion Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Reputatie Macht
    15

Ik heb voor 2 mannen en 1 vrouw gestemd voor het vlaams parlement.
    Amateur roddelbroekie

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2002
    Reputatie Macht
    14

Citaat van: Nans
    ... dat de rechtse partijen het clichébeeld van vrouwen en mannen bevestigen en zelfs versterken. Deze partijen beseffen duidelijk niet dat hun eisen geenszins bijdragen tot de emancipatie van vrouwen in onze samenleving. Zo hebben de rechtse partijen nog nooit gehoord van de loonkloof tussen vrouwen en mannen, de evenwichtige deelname aan de besluitvorming v/m, noch van een gelijkekansenbeleid v/m. Het rechtse ( N-VA, LDD en VB) ideeëngoed heeft bovendien geen waardering voor de diversiteit aan vrouwelijk talent.

Raar, het VB is nochtans één van de weinige partijen die "vrouwenskwesties" op hun programma hebben staan. De andere partijen vinden dit zelfs niet "nodig" ...

Bladwijzers

Forum rechten