Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    11

De koning en zijn pleziertjes

Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro. De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde. In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht. De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)

Zelf vind ik dit totaal niet kunnen. Zeker als je bedenkt dat het volop crisis is, dat er zelfs in dit landje mensen echt honger lijden en hun facturen niet meer kunnen betalen, en dat de koning zelf onlangs nog fel uithaalde naar de "graaicultuur" van de managers in dit land. Dit land waar de belastingen al even hoog zijn als de staatsschuld ,die elk jaar maar groter aan het worden is.
    De koning leeft van dotaties, dus van ons belastinggeld.....in feite is die jacht evenveel van ons als van hem. Zouden we mogen meevaren of hem ff lenen voor een weekendje weg?

Sometimes, I wish my mouth had a backspace key... or at least the option to delete. ;o)

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

Re: De koning en zijn pleziertjes

Ik ben voor het tweede gegaan... mij interesseert het geen klots wat die mens doet met zijn centen (of onze centen, hoe je het ook wil).

Dat is nu eenmaal hoe het gaat hier in België, een koningshuis heeft zijn voordelen én zijn nadelen. Als koning mag je gerust wat centen spenderen voor jezelf (mijn mening) als kroonprins is dat ook nog oke. Al de rest moet maar werken voor zijn centen zoals elke andere normale mens.

Maar koning, koningin, kroonprins en toekomstige koningin... die moeten hun leven 'vergooien' voor hun volk... dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze in luxe leven ook.

Guest

Goh ik kan mij daar ook niet echt druk in maken, een president is veel duurder (zeker als je een sarko'tje als president hebt)

Maar ik vind ook wel dat de rest van de koninklijke familie gewoon mag gaan werken.

01Sirk
    Guest

Ik heb zo'n gemengd gevoel hierbij:

- enerzijds: de staatsschuld is zo groot, de begroting is nooit in evenwicht, er zijn zoveel mensen in België die onder de armoedegrens leven. Is zo'n superdeluxe jacht dan écht nodig? Is een kleiner bootje niet goed genoeg?

- anderzijds: het is zijn geld en hij doet ermee wat hij wil. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik half België op mijn dak krijg als ik een gloednieuwe Bentley koop én die kan betalen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2003
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    18

Citaat van: Lieselyke
    Ik ben voor het tweede gegaan... mij interesseert het geen klots wat die mens doet met zijn centen (of onze centen, hoe je het ook wil).

Dat is nu eenmaal hoe het gaat hier in België, een koningshuis heeft zijn voordelen én zijn nadelen. Als koning mag je gerust wat centen spenderen voor jezelf (mijn mening) als kroonprins is dat ook nog oke. Al de rest moet maar werken voor zijn centen zoals elke andere normale mens.

Maar koning, koningin, kroonprins en toekomstige koningin... die moeten hun leven 'vergooien' voor hun volk... dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze in luxe leven ook.

Ik sluit mij hierbij volledig aan... Alle andere prinsen en prinsessen moeten nu gaan werken, dat is positief. Maar ik heb er geen enkel probleem mee dat de koning, koningin en hun opvolgers dotatie krijgen.

Een president heeft trouwens minstens zoveel luxe.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

de koning leeft niet alleen van zijn dotatie hé, maar ook van zijn groot privékapitaal.

leopold 2 was zelfs persoonlijk eigenaar van ' congo'...

Ik vind zulke inkomens/beziottingen er altijd over, of je nu koning bent of niet...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Citaat van: annemarie
    Ik vind zulke inkomens/beziottingen er altijd over, of je nu koning bent of niet...

Ja ik ook: ik vind dat er een maximum op vergaard kapitaal zou moeten bestaan

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2003
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    18

de koning leeft niet alleen van zijn dotatie hé, maar ook van zijn groot privékapitaal.

Welja, maar hier gaat het specifiek om de koning en bij de koning stoort mij dat niet meer dan bij een andere grootbezitter/grootverdiener.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Goh ja, ik weet het niet.

Er zijn nog rijkere mensen hé, mensen die een eiland enzo bezitten, zoals die Griekse erfgename.

't Is zijn geld, dus hij mag ermee doen wat hij wilt.
    En ja, hij krijgt dotaties, maar geld moet rollen hé mensen
    Happiness is a state of mind

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

Citaat van: tinkerbel

Welja, maar hier gaat het specifiek om de koning en bij de koning stoort mij dat niet meer dan bij een andere grootbezitter/grootverdiener.
    awel ja, dat bedoel ik ( al stoort het mij wel bij iedereen )
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten