Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Guest

Gunther Oettinger: Duits EU-parlementariėr

Welk taal spreekt die man?

Ik vind het echt zeer ongepast dat je als EU-parlementariėr je zo slecht kan uiten in het Engels.

Wat voor mal figuur slaat Duitsland met die kerel? Qua inhoud kan hij het misschien allemaal prima maar het verwoorden in een begrijpbaar taaltje is een ander paar mouwen.

Ik versta Engels zeer goed en heb helemaal geen moeite om een Engelse conversatie te volgen maar zijn conversaties zijn zo goed als onvolgbaar. Af en toe pik ik een Engels-lijkend woord op of een Duits-lijkend woord. Maar ik versta er echt de ballen van.

Ben ik nu de enige? Er moeten toch nog mensen zijn die het erg moeilijk vinden om zijn gebrabbel te verstaan? Ik versta Duits, Engels, Frans en Nederlands. Maar dit? Dit versta ik amper.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4rJiVHnjUZk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/4rJiVHnjUZk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Reputatie Macht
    11

Re: Gunther Oettinger: Duits EU-parlementariėr

Hij moet dringend aan zijn uitspraak en articulatie werken
    Et alors?

Guest

Maar het erge is dus. Hij heeft gezegd dat Engels een taal is die de poorten naar de arbeidsmarkt opent. Zelf bakt hij er niets van. En dat is echt zo tegendraads. Ik heb Duitstalige vrienden en die spreken pakken beter Engels dan hij.

Zo'n man mag in mijn ogen echt zo'n belangrijke functie niet uitvoeren. Volgens mij begrijpt hij zelfs niet eens wat hij aan het zeggen is. Het lijkt mij dat hij gewoon een tekstje voorleest dat fonetisch is opgeschreven.

Afvoeren die handel. Ik kan mij voorstellen dat er veel mensen in Europa hem helemaal niet kunnen verstaan. Ik vermoed zelfs dat er andere EU-parlementariėrs hem niet kunnen verstaan. Dat zou absoluut niet mogen. De EU is niet voor niets opgericht! Zo'n persoon met zo'n belangrijke post zou potverdekke beter Engels moeten kunnen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Reputatie Macht
    11

Goh, ik heb er in se niets op tegen moest hij geen of zich niet goed zou uitdrukken in het engels omdat er toch tolken ter beschikking staan.

Wel vind ik het een beetje stom dat hij eerst zo'n statement maakt en dąn blijkt dat meneer er niets van bakt
    Et alors?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

Citaat van: Aergheyn
    Goh, ik heb er in se niets op tegen moest hij geen of zich niet goed zou uitdrukken in het engels omdat er toch tolken ter beschikking staan.

Wel vind ik het een beetje stom dat hij eerst zo'n statement maakt en dąn blijkt dat meneer er niets van bakt

vind ik ook.
    Het is niet omdat hij geen engels kan, dat hij geen goede politicus zou kunnen zijn. Ik ken hem zelf niet, dus over zijn capaciteiten kan ik niet oordelen.
    Maar ik vind dat er teveel ' intellectuelen ' in de politiek zitten en te weinig laaggeschoolden met gezond verstand...,
    Het parlement bijvoorbeeld mag van mij een afspiegeling zijn van de samenstelling van onze samenleving. op vlak van man/vrouw vindt men dat al wat evidenter. maar ook op vlak van etnische afkomst, sociale klasse, beroepsachtergrond en opleiding mag die mix er van mij zijn.de kans dat er dan iemand bijzit die niet de 3 landstalen machtig is, is groot. Maar als die mensen bekwaam zijn, is dat gene enkel probleem wat mij betreft....
    Nu is dat gewoon een hoop advocaten bij elkaar met hier en daar een BV ertussen...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

skivvy
    Guest

ben ik nu de enige die dat filmke niet te zien krijgt?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

kweet niet, ik heb dat zelf niet geprobeerd
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

Unica
    Guest

ik krijg het niet open: staat een protocol op ....

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0

Veel Duitsers die in de politiek actief zijn, hebben een typisch duitse achtergrond en hebben al hun studies uitsluitend in het duits gedaan (vaak rechten of BWL), en hebben daardoor sinds de middelbare school geen engels meer gesproken.
    Het niveau van het engels in Duitsland ligt een heel stuk onder dat van de Vlamingen. Ik merk hier op het werk in Duitsland iedere dag dat mijn ollega's veel liever met mij converseren in het duits dan in het engels en direct ook switchen van het engels naar het duits zodra de gelegenheid zich voordoet. Ik pas me uiteraard aan, want ik werk in Duitsland voor een duits bedrijf. Maar als dezelfde situatie zich in Vlaanderen zou voordoen, dan zouden de Vlamingen het tof vinden om in het engels te antwoorden omdat ze dan kunnen laten zien dat ze goed engels spreken.

Bladwijzers

Forum rechten