Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 1 2
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: Bankrun 2010

Unica
    Guest

Re: Bankrun 2010

Citaat van: parci
    Citaat van: Sweet_Dreams
    Volledig akkoord parci.

Volledig onzinnig idee, niet nagedacht over de consequenties.

Ik zou zeggen, blijf voetballen manneke, 't zal beter gaan dan ook eens iets te willen zeggen over de economie

Terug in uw mand, keffer.

Parci, het gaat hier over Cantona, hè....

parci
    Guest

Citaat van: Unica
    Citaat van: parci
    Citaat van: Sweet_Dreams
    Volledig akkoord parci.

Volledig onzinnig idee, niet nagedacht over de consequenties.

Ik zou zeggen, blijf voetballen manneke, 't zal beter gaan dan ook eens iets te willen zeggen over de economie

Terug in uw mand, keffer.

Parci, het gaat hier over Cantona, hè....

Ah, ik had dat nog niet eens gezien van die Cantona.
    In dat geval, mijn excuses Sweet_dreams, ik heb niets gezegd, ge moogt verder keffen.

ni te stoppen annemarie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    20

Citaat van: Unica
    Effe niet persoonlijk annemarie: je zou er niet aan meedoen omdat het niet of weinig "opbrengt"...
    Daar hanteer je net dezelfde werkwijze van de banken mee, hè.

Ik bedoel met 'opbrengen' geen geld, maar veranderingen in de manier van werken van banken. da's het doel ervan hé.
    Want het zijn tenslotte de banken die onze economie hebben ontwricht en die er de oorzaak van zijn dat men nu in heel europa besparingsplannen invoert die betaald moeten worden door de zwakste,n. het wordt tijd dat de banken zelf hun verantwoordelijkheid opnemen en betalen voor hun eigen wanbeleid. Ze maken nog steeds winst genoeg.
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

goe bezig Joker is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    3

Allee, weer iets geleerd: we gaan voor de lol allemaal samen wat van ons geld afhalen, brengen daardoor de bank in liquiditeitsproblemen en verwachten dat ze dan hun &quot;verantwoordelijkheid&quot; zullen opnemen voor <span style="text-decoration: line-through">hun wanbeleid</span> onze achterlijkheid. Een vliegtuig kun je ook doen neerstorten hoor, door allemaal samen van links naar rechts of van voor naar achter te lopen. Normale veiligheidsmechanismen gelden tegen normale risico's, niet tegen (financiële) zelfmoordpogingen. Onnozelaars!
    mé hiél antwaarpe mor ni mé ma zenne!

Kanarie
    Guest

Amen Joker

aan't roderen Bamboe is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    5
    Ondertussen al een oude topic, maar 'k wou hier toch nog even op reageren gezien het onderwerp wel actueel blijft. Voor zij die denken dat deze actie totaal zinloos is, denk nog eens na (of moet ik eerder zeggen, begin eens eindelijk een keer na te denken?). Deze actie is niet geheel zinloos. Ze is echter enkel zinvol als genoeg mensen erachter staan. Probleem is dat het overgrote deel van de bevolking niet weet hoe (frauduleus en corrupt) het financieel systeem in elkaar steekt. Begrijpelijk ook want zelfs de meeste en voorstaande economen weten niet hoe geld wordt gecreëerd. Het gaat hem er ook niet om dat de banken hun verantwoordelijkheden zouden opnemen. Het gaat erom dat het huidig systeem gewoonweg niet correct is en gewoonweg niet werkt en dat er plaats moet worden gemaakt voor een alternatief en eerlijk systeem.

In een notendopje: het huidig financieel systeem geeft aan banken de mogelijkheid om geld te creëren uit lucht, door het uitgeven van leningen. Geld dat helemaal door niets is gedekt. Dit noemt men 'fractional reserve banking' (in tegenstelling tot full reserve banking). Frauduleus en crimineel, maar gek genoeg door de wet toegelaten. Helaas is dit de harde realiteit. De werking van dit systeem staat zelfs uitgelegd in een handboekje dat door de Federal Reserve werd uitgegeven en noemt: Modern Money Mechanics (Modern Money Mechanics - Wikisource)

Voor hen die hier meer over willen weten:
    Money - How it gets created out of thin air - YouTube
    Zapruder Inc. | run_the_bank_7_december

Een leuk animatiefilmpje dat dit systeem en de geschiedenis erachter toelicht:
    The American Dream Film-Full Length - YouTube

aan't roderen Bamboe is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet_Dreams Bekijk berichten
    Annemarie, dat heeft niets te maken met de banken plunderen. Dat heeft te maken met de economie van je eigen land ontwrichten.
    Kijk eens naar wat er indertijd in Argentinië gebeurd is. Daar hebben ze banken bestormd, iedereen haalde zijn geld af, ... Veel heeft het niet opgebracht hoor!
    Dergelijke zaken leiden tot inflatie. Je zuurverdiende spaarcentjes die niets meer waard zijn. Ewel daar doe ik niet aan mee si. De redenering van "laten we de banken eens afstraffen" is kort door de bocht, niet verderkijken naar de gevolgen. Just my opinion...
    Leidt tot inflatie, zeg je? Weet jij wel wat de voornaamste oorzaak van inflatie is? Dacht ik niet.
    Inflatie wordt veroorzaakt doordat banken geld creëren uit gebakken lucht. Telkens een bank geld uitleent door het aanmaken van virtueel geld, eigent het zich een deel van de wereldse rijkdom toe. Telkens een bank op deze manier geld uitleent, wordt de bank dat aangemaakt bedrag ineensklaps rijker, maar daalt de waarde van jouw zuurverdiende centjes met een fractie. Hello world!

Bladwijzers

Forum rechten