Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Bankrun 2010

goe bezig Judith has a little shameless behaviour in the past
    Ingeschreven
    May 2003
    Reputatie Macht
    0

Bankrun 2010

Ik vroeg me af wat jullie van deze actie denken. Op zich kan ik heel erg achter de ideologie van de actie staan. Ik denk ook dat wij in een grote luchtbel leven op veel gebied. Maar aan de andere kant... denk ik dat de gevolgen niet te overzien zijn als hier massaal gehoor aan gegeven wordt.

Is het niet eerder een algehele mentaliteitswijziging die zal moeten gebeuren. Een mentaliteitswijziging waarbij we de slogan "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" niet uit het oog moeten verliezen? Dragen we niet allemaal bij aan die luchtbel?

Enfin, ik vind het enorm boeiend, maar aan de andere kant gaat het ook mijn pet te boven. Dus wilde ik eens weten hoe er hier over gedacht wordt.
    Iedereen heeft recht op mijn mening

Unica
    Guest

Re: Bankrun 2010

" Les dés sont jetés."

Die willen als het ware een soort revolutie ontketenen.
    Het artikel is logisch, is interessant maar lijkt niet realiseerbaar ... ook niet alles wordt verteld.

Een sensibiliseringscampagne aangaande leningen en kredieten lijkt me hier veel adequater, daar velen hier zwaar afhankelijk van zijn ( en ik heb het nu niet over een klassiek woningkrediet).
    Banken werken volgens vraag-aanbod, logisch dat die hier hun centen uitslaan. Dat er te makjkelijk kredieten worden toegestaan is echter wel een punt.

Massaal de centen van de banken halen lijkt me ten eerste onnuttig, duur en zou zorgen voor een tumble-dumping van de beurs, met alle financiele miserie achteraf... en wie betaalt die miserie?

Ik wil er nog aan toevoegen dat Cantona ( looks like a zombie or something) hier denkt meerwaarde te creeëren in zijn egotripperij, hm...

parci
    Guest

Tegen, die mensen weten niet wat ze doen.

Enig resultaat zal zijn dat banken zullen stoppen met leningen toestaan (daar gaat de verkoop van huizen en auto's etc.)
    en dat er een serieuze inflatie komt.

Ik stel voor dat die actievoerders gewoon de helft van hun spaargeld afhalen en dat publiekelijk verbranden, dat zou veel mediatieker zijn en -hoewel illegaal- op hetzelfde neerkomen uiteindelijk (voor hen persoonlijk toch).

Unica
    Guest

Inderdaad Parci, dit is pure crisis-wekkerij.

* waarom zijde gij groen vandaag?

goe bezig Sweet_Dreams is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

Volledig akkoord parci.

Volledig onzinnig idee, niet nagedacht over de consequenties.

Ik zou zeggen, blijf voetballen manneke, 't zal beter gaan dan ook eens iets te willen zeggen over de economie
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

Unica
    Guest

Hij maakt al films ook, naar het schijnt.
    Ge moet ergens mee verderdoen hè, liefst zoveel mogelijk media-gebonden, natuurlijk

ni te stoppen annemarie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    20

Citaat van: Judith
    Ik vroeg me af wat jullie van deze actie denken. Op zich kan ik heel erg achter de ideologie van de actie staan. Ik denk ook dat wij in een grote luchtbel leven op veel gebied. Maar aan de andere kant... denk ik dat de gevolgen niet te overzien zijn als hier massaal gehoor aan gegeven wordt.

Is het niet eerder een algehele mentaliteitswijziging die zal moeten gebeuren. Een mentaliteitswijziging waarbij we de slogan "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" niet uit het oog moeten verliezen? Dragen we niet allemaal bij aan die luchtbel?

Enfin, ik vind het enorm boeiend, maar aan de andere kant gaat het ook mijn pet te boven. Dus wilde ik eens weten hoe er hier over gedacht wordt.

Ik had er ook al over gehoord, heb er over nagedacht maar heb besloten niet mee te doen.
    Moest dat een actie zijn die gedragen zou zijn door veel mensen : ik zou direct meedoen want ik sta er inhoudelijk helemaal achter. Maar ik vrees dat me dat alleen veel tijd en energie zou kosten en weinig gaat opbrengen.
    Dat ze in sommige landen en kranten dat ' banken plunderen ' noemen en staatsgevaarlijk enzovoort, vind ik trouwens degoutant : het zijn de banken die de samenleving en de staatskas hebben geplunderd en als we dan ons eigen geld zouden willen afhalen, zijn we ineens plunderaars...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

goe bezig Sweet_Dreams is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

Annemarie, dat heeft niets te maken met de banken plunderen. Dat heeft te maken met de economie van je eigen land ontwrichten.
    Kijk eens naar wat er indertijd in Argentinië gebeurd is. Daar hebben ze banken bestormd, iedereen haalde zijn geld af, ... Veel heeft het niet opgebracht hoor!
    Dergelijke zaken leiden tot inflatie. Je zuurverdiende spaarcentjes die niets meer waard zijn. Ewel daar doe ik niet aan mee si. De redenering van "laten we de banken eens afstraffen" is kort door de bocht, niet verderkijken naar de gevolgen. Just my opinion...
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

parci
    Guest

Citaat van: Sweet_Dreams
    Volledig akkoord parci.

Volledig onzinnig idee, niet nagedacht over de consequenties.

Ik zou zeggen, blijf voetballen manneke, 't zal beter gaan dan ook eens iets te willen zeggen over de economie

Terug in uw mand, keffer.

Unica
    Guest

Effe niet persoonlijk annemarie: je zou er niet aan meedoen omdat het niet of weinig "opbrengt"...
    Daar hanteer je net dezelfde werkwijze van de banken mee, hè.

Bladwijzers

Forum rechten