Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.

Bekijk poll resultaten: staak jij vandaag?

Stemmers
9. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ik staak niet

7 77,78%
  • ik staak uit overtuiging

0 0%
  • ik neem verlof want geraak niet op mijn werk

1 11,11%
  • ik staak maar eigenlijk gewoon omdat ik een lang weekend wil

1 11,11%
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: staking

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2

staking

wie staakt er vandaag?
    I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Het is blijkbaar een minderheid die staakt vandaag, maar de FS-staking blijft redelijk algemeen!

Trouwens: niemand kan verplicht worden om verlof te nemen omdat die niet op het werk geraakt. Dat willen werkgevers graag omdat ze op die manier het effect van een staking op hun werknemers afwentelen, maar in het wetboek Arbeidsrecht staat het anders en de arbeidsrechtbanken volgen meestal de wet...
    Laatst gewijzigd door Joker; 30-01-12 om 14:04.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    dat vind ik bullshit, dan moet je maar met de wagen gaan werken of te voet of met de fiets... wie nu thuis zit en niet "staakt", wil gewoon profiteren van een lang weekend.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Heb jij een kristallen bol, wish-kastje, dat jij zomaar in het hoofd van "den werkmensch" kunt kijken wat zijn bedoeling is? Gevaarlijk hoor, je eigen instelling op een ander projecteren...
    Niemand is verplicht om een wagen te hebben, en als men die toch heeft evenmin om die te gebruiken voor woon-werkverkeer als dat op normale werkdagen ook niet gebeurt. Te voet of per fiets van Oostende naar Brussel dan maar?

Jij mag dat bullshit vinden hoor, de wetgever heeft daar duidelijk anders over beslist, en met reden. Let op: dit geldt slechts voor dag 1 van een (algemene) staking, vanaf de volgende stakingsdag is men als werknemer verplicht schikkingen te nemen. Daarom duren dergelijke algemene stakingen ook zelden langer dan 1 dag.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    'k hoor het al: jij hebt je een verlengd weekend genomen zeker?

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    dus eigenlijk geen enkele overtuigde staker hier... (toch niemand van de 6 die gestemd hebben: erg representatief is dat natuurlijk niet )

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whiskas Bekijk berichten
    'k hoor het al: jij hebt je een verlengd weekend genomen zeker?
    Tjah, "Ik staak niet omdat ik een lang weekend wil" staat niet als optie in je poll he... Ik heb dan maar vanaf thuis gewerkt, want dat staat er ook niet bij.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    ik kan het me voorstellen hoe hard jij gewerkt hebt

Saar88
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joker Bekijk berichten
    Het is blijkbaar een minderheid die staakt vandaag, maar de FS-staking blijft redelijk algemeen!

Trouwens: niemand kan verplicht worden om verlof te nemen omdat die niet op het werk geraakt. Dat willen werkgevers graag omdat ze op die manier het effect van een staking op hun werknemers afwentelen, maar in het wetboek Arbeidsrecht staat het anders en de arbeidsrechtbanken volgen meestal de wet...
    Tuurlijk wel. Als de staking op voorhand is aangekondigd, en men niet op het werk geraakt moet je verplicht verlof/recup nemen.
    Als het om een spontane actie gaat, is dat iets anders.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saar88 Bekijk berichten
    Tuurlijk wel. Als de staking op voorhand is aangekondigd, en men niet op het werk geraakt moet je verplicht verlof/recup nemen.
    Als het om een spontane actie gaat, is dat iets anders.
    Toch niet. Als de werknemer op voorhand weet dat er staking is, dan moet hij schikkingen nemen om er toch te geraken óf verlof nemen. Dat zegt de wet, wat jij schrijft is hoe de werkgevers die tekst uit de wet interpreteren! Probleem is dat je vrijwel nooit kunt bewijzen dat iemand het op voorhand wist. Werkgevers doen heel veel moeite om dat vermoeden hard te maken, maar zolang de werknemer, oprecht of niet, blijft volhouden dat hij het niet op voorhand wist, kan de rechtbank niets anders dan die werknemer in het gelijk stellen, en dat doen ze ook, lees er de desbetreffende uitspraken van de arbeidshoven maar eens op na.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten