Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    7

Re: ik word gek van mijn verliefdheid!

Citaat van: joan1969
    Jezus man! Jij bent niet verliefd maar geobsedeerd! Wat ga je doen als hij uiteindelijk niet voor jou kiest??? Hem stalken??? Sorry hoor maar nu kom je bij mij echt zo over...

Waarom willen mensen iets (of iemand) als ze het niet kunnen krijgen??? Gebrek aan eigenwaarde???

Hij wil jou niet, heeft een vriendin en blijft blijkbaar bij haar. Zo slecht zal die relatie wel niet zijn dan he... Die is blijkbaar enkel "slecht" in jouw fantasie!

Ik spreek dat niet tegen hoor. Het is een obsessie geworden, ja. Maar ik beweer niet dat zijn relatie slecht is.
    Ik ben er enkel van overtuigd dat hij ook nog iets voor mij voelt. Ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten zolang ik élke dag die spanning blijf voelen.
    Gebrek aan eigenwaarde... zou wel eens kunnen ja.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    7

Citaat van: Grey Squirrel
    Je pint je vast op hem, niet omdat hij zo interessant is of je zo fantastisch behandelt maar omdat er ergens in jou een leegte zit. Heb je een vader gehad die je geen bevestiging gaf?
    Ga in therapie, zoek uit waarom je je focust op iemand die niets aan je geeft, waarom je zelfwaarde afhangt van die gast.

Dit klopt helemaal. Ik had/heb geen normaal vaderfiguur gekend. Ik word zelden verliefd, maar als het zo is en het lijkt niet te lukken, dan blijf ik volhouden. Zo lijkt het inderdaad een obsessie.
    Geloof me, ik denk vaak na over mijn gedrag, enz. Maar ik had er nog nooit bij stilgestaan dat dit kan komen door te weining aandacht van een vader. Is dat zo dan?
    Dat zou natuurlijk verklaren waarom ik altijd zo té verliefd ben en té erg aan mijn slachtoffer ga hangen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    7

Ohja.. ik wil jullie ook bedanken omdat jullie me met mijn beide voeten op de grond blijven duwen ondanks ik er maar mee blijf zitten.

Jullie halen steeds het item "te weinig eigenwaarde" naar boven, en dat doet me toch wel beseffen dat dit echt een probleem vormt in mijn dagelijkse doen en laten.

Bedankt! Ik ben weer (even) down to earth

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    13

Citaat van: Meli
    Ik weet uit gesprekken met hem dat hij geen initiatief neemt naar vrouwen toe (als hij verliefd is/ intresse heeft). Hij is in zulke situaties te onzeker, denk ik.

Maar blijkbaar wel genoeg initiatief om direct iets te beginnen met een andere collega

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    13

Met "er voor gaan" bedoel ik "het hem duidelijk maken". Ik heb hem dat toen wel gezegd, maar zijn relatie was toen nog zeer pril. Hij had dus meer gevoelens voor haar dan voor mij.
    De 'passie' is toen een tijd bekoeld geweest. Hij gaf ook geen enkele blijk van interesse meer maar dat is na een tijd weer terug gekomen. Ook ik wou toen van hem even niets weten.

Hoe duidelijk moet hij eigenlijk nog zijn? Waarom negeer jij dat als hij zegt dat hij meer gevoelens heeft voor haar dan voor jou?

Ik denk dat toen zijn hevigste gevoelens voor haar wat minderden, hij opnieuw aanvoelde dat er écht wel aantrekking is tussen ons. Hij had eerst ook wel verliefde gevoelens voor mij hoor, maar door mijn terughoudendheid zijn die natuurlijk afgezwakt en is hij bezweken voor een andere vrouw.
    Hoe weet jij dat die hevige gevoelens geminderd zijn? Heeft hij dat gezegd?
    Hij is inderdaad bezweken voor een andere vrouw, die hij liever ziet dan jou (dat heeft hij zelf gezegd

Sinds die aantrekkingskracht er dus opnieuw is, heb ik hem dus nog niet laten weten dat ik dat opnieuw voel.

Ik denk dat jij je de dingen voorstelt zoals je zelf zou willen dat ze zijn.
    Moest hij nu echt smoor zijn op jou en niet op haar, dan was hij nu toch bij jou?
    Alleszins in de wetenschap dat jij binnenkort vertrekt en hij je dan niet meer zal zien. Dus moet hij nu wel iets ondernemen...

Het veranderen van werk zal een redding voor jou zijn. Je zal hem idd wel missen in het begin, maar dat zal overgaan.
    Uit het oog, uit het hart zeggen ze, en het is nog waar ook!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Reputatie Macht
    12

Citaat van: joan1969
    Waarom willen mensen iets (of iemand) als ze het niet kunnen krijgen??? Gebrek aan eigenwaarde???

Allénu, dat dateert toch al van Adam en Eva hé Nieuwsgierigheid vooral en ja, in dit geval gemengd met een snuifje obsessie...
    Et alors?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Oh boy.. is dat nog altijd aan de gang?

Verliefdheid = OK wanneer je kriebeltjes koestert voor iemand en je weet niet wat de tegenpartij voor je voelt.

Verliefdheid = OK wanneer beide partijen kriebeltjes hebben voor elkaar..

Verliefdheid = niet meer OK, als de kriebeltjes niet wederzijds zijn. Dan is het tijd om los te laten (daar gaat uiteraard wat tijd over. Maar je moet gewoon loslaten, en je kan dat.)
    Anders wordt dit een obsessie en zit je aan het randje van zielig zijn. En je bereikt daarmee het averechts effect.

Je hebt je antwoord nu, he's just not that into you. Accepteer dat en move on with your life..
    Happiness is a state of mind

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum rechten