Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

ik word gek van mijn verliefdheid!

Hier ben ik weer... ik ben nog steeds ongelofelijk wanhopig verliefd. Ik weet dat jullie vinden dat ik geen zelfrespect heb, maar de aantrekkingskracht kan gewoon niet genegeerd worden.

<span style="font-weight: bold">Ik verontschuldig me al op voorhand voor mijn hopeloze verliefdheid:</span>

Na een jaar wederzijdse intresse, had ik wat met een collega. Ik had pas een relatie achter de rug en doordat ik zo vaak teleurgesteld ben geweest, kon ik niet echt mezelf zijn bij mijn collega. Ik voelde me erg geremd, kon mijn best niet doen om het te laten lukken.

Kort daarna begon hij wat met een andere vrouw (ook een collega). Omdat ik mij erg ongemakkelijk voel bij deze situatie, praat ik niet meer met hem.

Nochtans is de aantrekkingskracht tussen ons onmeetbaar. Ik wéét dat er heel wat &quot;chemie&quot; tussen ons hangt. Ik denk dat ook anderen dat voelen want zij vinden dat ik veel beter bij hem zou passen.

Ik doe er alles aan om hem te vergeten, maar ik denk dag en nacht aan hem. Zelfs wanneer ik verlof heb, kan ik niets anders! Ik wil hem! Ik weet dat dat egoistisch klinkt, maar ik kan die vonk tussen ons niet negeren.

Het spijtige is dat ik binnenkort van werk verander, helemaal uit deze regio. Ik zou hem dus nooit meer zien. De gedachte alleen maakt mij al wanhopig. Ik verlang naar hem, naar zijn aanrakingen, naar zijn aandacht. Ik zou het mezelf zo beklagen als ik het hem niet duidelijk gemaakt heb. De vonken springen er al 2 jaar van af, sinds ik hem voor het eerst ontmoette.

Wat moet ik doen? Ik heb nog maar even de tijd. Ik weet dat er vonken zijn, de manier waarop hij naar mij kijkt (als hij niet doorheeft dat ik weet dat hij staat te kijken), ...

Met hem praten, durf ik niet. Ik praat al zo lang niet meer met hem. Ik wil hem gewoon vastnemen en zoenen als we even alleen zijn...

Ik weet dat jullie vinden dat ik het moet laten gaan. Maar geloof me, dat gaaaat niet! Geef dus aub niet opnieuw deze raad... Ik heb het écht geprobeerd! Wanneer 2 mensen voortdurend die aantrekkingskracht voelen, dan kan je zoveel proberen als je wilt. Die chemie tussen beiden blijft!

(Ik had me al verontschuldigd hé...)

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Re: ik word gek van mijn verliefdheid!

Meli en bloemeke zijn dat dezelfde personen? Of zijn dat gewoon twee vrouwen die bijna identiek hetzelfde voorhebben?
    Wil je aandacht of een koekje?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

Wat me opvalt, is dat ik steeds de raad krijg om hem braafjes te vergeten.
    Waren jullie dan nooit zo verliefd, dat je het niet kan/wil opgeven?

Het is ethisch niet verantwoord om hem voor mij te winnen omdat hij (nog niet zooo heel lang) bezet is. Mag men dan nooit in het leven dan eens egoistisch zijn en er volledig voor gaan?

Ik ben ook al bedrogen geweest. Men liep toen ook over mijn hart en ze deden ook lekker egoistisch. Wat bereik je met altijd braaf zijn? Want dat ben ik al mijn hele leven. Ik heb in mijn vorige relatie niets anders gedaan dan mij altijd aangepast aan mijn ex-vriend. Ook in mijn vriendschaprelaties was dat soms zo.
    Ik word er triest van als ik anderen zo over elkaar zie heen lopen alsof het niets is. En zij die dan één maal eens iets onverantwoord doen, worden meteen met het vingertje gewezen.

Ik kan naïef zijn... maar als je al 2 jaar zo enorm tot elkaar aangetrokken bent en na een eerste poging, blijft die aantrekking er... waarom mag men daar dan niet voor gaan?

Laat ik even iets cliché zeggen: Wat als ik door mijn empathie de man van mijn leven misloop?
    Omdat het in het begin stroef verloopt, wil het toch niet zeggen dat je niet bij elkaar hoort?
    Net alsof elk 'goed bij elkaar passend koppel' een perfecte start had?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    22

Citaat van: Meli
    Wat me opvalt, is dat ik steeds de raad krijg om hem braafjes te vergeten.
    Waren jullie dan nooit zo verliefd, dat je het niet kan/wil opgeven?

Het is ethisch niet verantwoord om hem voor mij te winnen omdat hij (nog niet zooo heel lang) bezet is. Mag men dan nooit in het leven dan eens egoistisch zijn en er volledig voor gaan?

Ik ben ook al bedrogen geweest. Men liep toen ook over mijn hart en ze deden ook lekker egoistisch. Wat bereik je met altijd braaf zijn? Want dat ben ik al mijn hele leven. Ik heb in mijn vorige relatie niets anders gedaan dan mij altijd aangepast aan mijn ex-vriend. Ook in mijn vriendschaprelaties was dat soms zo.
    Ik word er triest van als ik anderen zo over elkaar zie heen lopen alsof het niets is. En zij die dan één maal eens iets onverantwoord doen, worden meteen met het vingertje gewezen.

Ik kan naïef zijn... maar als je al 2 jaar zo enorm tot elkaar aangetrokken bent en na een eerste poging, blijft die aantrekking er... waarom mag men daar dan niet voor gaan?

Laat ik even iets cliché zeggen: Wat als ik door mijn empathie de man van mijn leven misloop?
    Omdat het in het begin stroef verloopt, wil het toch niet zeggen dat je niet bij elkaar hoort?
    Net alsof elk 'goed bij elkaar passend koppel' een perfecte start had?
    maar er voor gaan kan alleen als hij dat ook wil. ik weet niet of je hem al 'geconfronteerd ' hebt met je gevoelens, maar als dat niet zo is, zou ik dat eerst eens doen ( en niet door hem te bespringen hé, maar door te praten : hij heeft blijkbaar iemand anders, daar moet je rekening mee houden ).
    Want als dat niet zo is, weet je dat beter zo snel mogelijk om inderdaad die verliefdheid van je af te kunnen zetten. Iemand proberen voor je te winnen die niet verliefd op je is, lukt namelijk niet. Dat komt zelfs eerder pathetisch en zielig over en dat wil je volgens mij zeker niet. Dan MOET je het gewoon opgeven, alleen al om jezelf niet nog meer pijn te doen.
    En dat kan inderdaad pijn doen, verliefd zijn op iemand die die liefde niet beantwoordt.
    Je moet oppassen dat het geen obsessie wordt !
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

Klopt, maar ik denk dat hij toch ook wat voelt hoor.
    Ik weet uit gesprekken met hem dat hij geen initiatief neemt naar vrouwen toe (als hij verliefd is/ intresse heeft). Hij is in zulke situaties te onzeker, denk ik.
    Ik denk dat hij die aantrekkingskracht ook nog voelt en gewoon afwacht op een reactie van mij.

Ik zou hem willen kussen als we even alleen zijn. Pas als hij me dan zeer duidelijk afwijst, zal ik hem kunnen vergeten, vrees ik.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

Citaat van: Freekje
    Kijk eens wat je schrijft in Lieselijk haar topic, daar ben je blijkbaar wel nuchter genoeg voor om te zeggen dat verdere situaties leiden tot conflicten, traantjes, jaloezie... waarom zou dat in jouw situatie anders zijn?

Precies dezelfde situatie. Dat weet ik. Maar dat is wat ik bedoel... soms kan je gevoelens niet uitschakelen.
    Zij zal waarschijnlijk ook wel een moeilijke of vreemde periode gaan meemaken, maar als zijn gevoelens wederzijds zijn dan heeft de miserie voor haar uiteindelijk ook iets moois opgeleverd. (Wat vaak niet zo is, maar het kan wel hé).
    Niet alles komt vanzelf. Soms moet je ergens voor vechten en vallen er 'gewonden'. Mooi is dat niet, maar het is wel de realiteit

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    22

Ik zou hem willen kussen als we even alleen zijn. Pas als hij me dan zeer duidelijk afwijst, zal ik hem kunnen vergeten, vrees ik.

dat zou ik dus niet doen: als hij daar niet mee gediend is, gaat dat heel slecht overkomen.
    Praat er met hem over...

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

Citaat van: annemarie
    maar er voor gaan kan alleen als hij dat ook wil. ik weet niet of je hem al 'geconfronteerd ' hebt met je gevoelens, maar als dat niet zo is, zou ik dat eerst eens doen ( en niet door hem te bespringen hé, maar door te praten : hij heeft blijkbaar iemand anders, daar moet je rekening mee houden ).
    Want als dat niet zo is, weet je dat beter zo snel mogelijk om inderdaad die verliefdheid van je af te kunnen zetten. Iemand proberen voor je te winnen die niet verliefd op je is, lukt namelijk niet. Dat komt zelfs eerder pathetisch en zielig over en dat wil je volgens mij zeker niet. Dan MOET je het gewoon opgeven, alleen al om jezelf niet nog meer pijn te doen.
    En dat kan inderdaad pijn doen, verliefd zijn op iemand die die liefde niet beantwoordt.

Met &quot;er voor gaan&quot; bedoel ik &quot;het hem duidelijk maken&quot;. Ik heb hem dat toen wel gezegd, maar zijn relatie was toen nog zeer pril. Hij had dus meer gevoelens voor haar dan voor mij.
    De 'passie' is toen een tijd bekoeld geweest. Hij gaf ook geen enkele blijk van interesse meer maar dat is na een tijd weer terug gekomen. Ook ik wou toen van hem even niets weten.

Ik denk dat toen zijn hevigste gevoelens voor haar wat minderden, hij opnieuw aanvoelde dat er écht wel aantrekking is tussen ons. Hij had eerst ook wel verliefde gevoelens voor mij hoor, maar door mijn terughoudendheid zijn die natuurlijk afgezwakt en is hij bezweken voor een andere vrouw.

Ik weet dat mannen flirten, ook al hebben ze een relatie. Maar dat is dan toch meestal bij 'nog-niet-veroverde-vrouwen&quot; hé! Maar als je iets gehad hebt met iemand en dat is volledig voorbij, geen interesse meer... dan toon je ook geen interesse he.

Sinds die aantrekkingskracht er dus opnieuw is, heb ik hem dus nog niet laten weten dat ik dat opnieuw voel.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    22

Citaat van: annemarie

Met &quot;er voor gaan&quot; bedoel ik &quot;het hem duidelijk maken&quot;. Ik heb hem dat toen wel gezegd, maar zijn relatie was toen nog zeer pril. Hij had dus meer gevoelens voor haar dan voor mij.
    De 'passie' is toen een tijd bekoeld geweest. Hij gaf ook geen enkele blijk van interesse meer maar dat is na een tijd weer terug gekomen. Ook ik wou toen van hem even niets weten.

Ik denk dat toen zijn hevigste gevoelens voor haar wat minderden, hij opnieuw aanvoelde dat er écht wel aantrekking is tussen ons. Hij had eerst ook wel verliefde gevoelens voor mij hoor, maar door mijn terughoudendheid zijn die natuurlijk afgezwakt en is hij bezweken voor een andere vrouw.

Ik weet dat mannen flirten, ook al hebben ze een relatie. Maar dat is dan toch meestal bij 'nog-niet-veroverde-vrouwen&quot; hé! Maar als je iets gehad hebt met iemand en dat is volledig voorbij, geen interesse meer... dan toon je ook geen interesse he.

Sinds die aantrekkingskracht er dus opnieuw is, heb ik hem dus nog niet laten weten dat ik dat opnieuw voel.

ik dnek eerlijk gezegd dat je jezelf wat wijs maakt wat betreft zijn gevoelens voor jou.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    6

Citaat van: Freekje
    Sorry, maar als hij je echt wou, had hij allang een move gedaan. Niet dus. Jij bent duidelijk geweest. En hij wilt zijn relatie niet op het spel zetten. Hij houdt gewoon van flirten. Nogmaals, hij wil gewoon weten hoe aantrekkelijk hij is, ondanks hij in een relatie zit.
    Maar je weigert dat gewoon in te zien.

En je durft zelf geen stap ondernemen, wat wil je dan wel?

Ik weet het niet hoor. Op het werk van de ene naar de andere collega springen. Dat komt niet goed over. Hij is sowieso al erg gevoelig als het over dat onderwerp gaat. Hij mijdt liever relaties op het werk, houdt er niet van als er over gepraat wordt op het werk, ...
    Als hij wat gevoelens heeft, zou het dus best wel eens kunnen dat hij het onderdrukt omdat:
    - hij niet graag zelf het initiatief neemt
    - als de dood is voor de reacties op het werk (reacties van collega's, het feit dat zijn vriendin en ik ook collega's zijn, ...)
    - ik binnenkort weg ben (hij schat de slaagkans daardoor laag in)

Toch voldoende redenen om gevoelens te onderdrukken?

Ik wil dolgraag wel zelf een stap ondernemen om volledige duidelijkheid te scheppen. Ik durf alleen niet goed het gesprek aangaan daarover. Hoe breng je zoiets voorzichtig aan?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten