Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    0

mijn vriend sluit zich volledig af

ik ben reeds een jaar samen en woon al 9 maand samen. alles verliep goed tussen ons. zijn pa is vorige week plots overleden en nu de begrafenis voorbij is,is alles veranderd.
    ik heb het gevoel dat hij zich volledig van me afsluit en zegt me ook dat hij alleen alles wil verwerken. hij zoekt terug zijn vroegere omgeving op en zegt me dat hij nu niet bezig kan zijn met 'ons'.ik ben bang dat hij een eind zal maken aan onze relatie. hoe reageer ik het best en hoe kan ik hem helpen in deze moeilijke periode...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    9

Re: mijn vriend sluit zich volledig af

Ik denk dat je hem in deze situatie zeker niet moet forceren. Laat hem even weten dat je er bent voor hem als hij je nodig heeft. Wees gewoon lief en begripvol...

Mijn man sluit zich ook af als hij op dingen zit te denken of ergens over zit te piekeren. Dan zie je aan zijn manier van doen dat hij ergens mee zit. In het begin deed ik ook veel moeite om hem aan het praten te krijgen maar daar is hij dus absoluut niet mee geholpen. Hij heeft dan gewoon wat rust nodig om de dingen op een rijtje te zetten. Eens je dat weet en er mee leven valt dat best nog wel mee.
    Superfiere mama van Kobe!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    0

aan koetje
    dank je wel voor je reactie. ik ga het zeker proberen, want ik wil zeker niet kwijt wat tussen ons is.
    super bedankt en proficiat superfiere mama !!!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    36

Hallo virgke,

In mijn geval is het net als bij koetje.
    Maar vergeet ook jezelf niet hé!

Grtjs
    Music is a connection to a higher power.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    0

aan Eastend
    dank je voor je reactie.
    ik ken mezelf en probeer altijd goed te doen voor anderen en vergeet mezelf dan wel eens. ik zal proberen je raad op te volgen, maar momenteel wil ik dat mn vriend zich er goed bij voelt en dat alles weer komt als vroeger.

grtjs

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    36

Hoi,

Ma das niks zenne.
    Ik was ook zo, daarmee dat ik je daar gewoon even op wilde wijzen.
    Das normaal dat je aandacht nu eerst naar je vriend gaat.
    Ik hoop voor jou ook dat alles weer zoals ervoor wordt.
    Grtjs
    x
    Music is a connection to a higher power.

Djo
    Djo is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    12

Een week is heel kort om een plots overlijden te verwerken.
    Geef hem even alle ruimte, probeer er gewoon te zijn voor hem, en zie over een paar maanden hoe het gaat.
    Als het dan niet beter gaat, kan je er dan nog over proberen te praten.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    9

Citaat van: virgke
    aan koetje
    dank je wel voor je reactie. ik ga het zeker proberen, want ik wil zeker niet kwijt wat tussen ons is.
    super bedankt en proficiat superfiere mama !!!

Ik heb het er soms ook nog moeilijk mee dat hij zich dan volledig afsluit. Ik zou niet liever hebben dat hij dan met me praat. Maar zo zit hij niet ineen. Als de tijd er rijp voor is zal hij wel babbelen.
    Als ik niet weet wat er scheelt vraag ik tegenwoordig of ik me zorgen moet maken. En dan zegt hij meestal nee... en dan weet ik dat ik hem gewoon ff moet laten. Dan gaat het het vlugste over.
    Hij zal niet vlug komen knuffelen of zo... Ik moet daarvoor meestal de eerste stap zetten... MAar hij laat wel aan heel wat andere dingen zien dat hij me graag ziet! Ook al is het met niet zoveel woorden.
    Superfiere mama van Kobe!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2002
    Reputatie Macht
    14

Citaat van: virgke
    ik ben reeds een jaar samen en woon al 9 maand samen. alles verliep goed tussen ons. zijn pa is vorige week plots overleden en nu de begrafenis voorbij is,is alles veranderd.
    ik heb het gevoel dat hij zich volledig van me afsluit en zegt me ook dat hij alleen alles wil verwerken. hij zoekt terug zijn vroegere omgeving op en zegt me dat hij nu niet bezig kan zijn met 'ons'.ik ben bang dat hij een eind zal maken aan onze relatie. hoe reageer ik het best en hoe kan ik hem helpen in deze moeilijke periode...

Verdekke, die kerel heeft net z'n vader begraven en jij zit je zorgen te maken om "ons". Ik stel voor dat je hem eerst wat ruimte geeft om te rouwen en z'n verdriet te verwerken. Het gaat om hem nu, niet om jullie. Mocht mijn man me een week na het overlijden van mijn vader hebben laten merken dat hij zich "slecht" voelde in onze relatie, nu, ik zou hem ne ferme sjot gegeven hebben.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Idd Louise, als je iemand verliest is je relatie wel een van de laatste dingen waar je mee bezig bent vrees ik. Ik was gigantisch blij dat mijn vriend er gewoon was voor mij, en mij hielp met de praktische kant van het leven. Hij heeft zich blijkbaar ook zorgen gemaakt over 'ons' heb ik achteraf gehoord, en ik kon alleen maar denken 'huh'? Ik was daar op dat moment echt niet mee bezig.

Dus niet panikeren: gewoon je vriend bijstaan en ruimte geven voor zijn verdriet. Wil hij praten laat hem praten, wil hij zwijgen laat hem zwijgen... Vraag af en toe eens hoe het gaat, dat is al meer dan voldoende, zolang je er maar bent.
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten