Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Leeftijd
    62
    Reputatie Macht
    0

graag wou ik een inlichting van jullie als het kan aub.

Ik ben bobbyws hallo <span style="font-weight: bold"> </span>

Ik ben mindervalid min 66% en ben nu samenwonende met en vriendin die ik wil huwen aanvraag is gaande ben belgisch moest dit iets uitmaken. Ik ben als gezinshoofd aangesteld als nu nog samenwonende, en trek nu mijn volledig inkomen van ziekenkas, mijn vriendin gaat met bijna 50% naar beneden. De vraag die ik heb is heb ik haar nu ten laste daar ze werloos is en geen hoog inkomen heeft. Heeft ook geen geen kinderen daar we beiden over de 55 zijn. En we komen niet boven het gezamelijk inkomen van €17.852. Wat normaal ook recht geeft op instalatiepremie en huur tegemoetkoming klopt dit

Vriendelijke groeten

Bobbyws

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    7

Re: graag wou ik een inlichting van jullie als het kan aub.

Heb indruk dat dit in verkeerde rubriek is gepost, ma soit

Om te antwoorden op je vragen:
    vind je tekst niet zo heel duidelijk, maar als ik het goed versta, is je toekomstige - reeds inwonende - vrouw werkloos geworden?
    - wat betreft 'ten laste': denk het niet, inkomsten zijn nog steeds te hoog om als ten laste te worden beschouwd. Jullie zijn gewoon elk samenwonenende
    - met huurtegemoetkoming bedoel je wss de huursubsidie: De tegemoetkoming in de huurprijs ondersteunt enkel mensen met een laag inkomen die verhuizen van een slechte, onaangepaste woning naar een goede, aangepaste woning. Ook als u verhuist van een private huurwoning naar een woning verhuurd door een sociaal verhuurkantoor, kan u de tegemoetkoming in de huurprijs aanvragen. Wat betreft de inkomsten zal dit ook op het randeke zijn ...
    - installatiepremie: wss via OCMW ofzo? Is afhankelijk van plaats tot plaats, maar wordt niet zo makkelijk toegekend, eerder veelal bij het wegvallen van het statuut 'dakloze'

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    7

Re: graag wou ik een inlichting van jullie als het kan aub.

Sorry maar als ik zo een reken hebben jullie toch maandlijks een inkomen van 1200 - 1400€.
    Wat niet echt een klein inkomen is.
    Voor huursubsidie mag je inkomen niet meer dan 15.440 euro.

U heb je vriendin niet te laste gezien ze een inkomen heeft.Dus belastingsvoordeel heb je niet.
    De stilte is als slaap, zij verfrist de wijsheid.

Bladwijzers

Forum rechten