Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 132
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Reputatie Macht
    3

Collega over mijn kindvrijheid.

Hey Dames,

Gisteren sta ik met een collega die zelf drie kinderen heeft een praatje te maken.
    Op een gegeven moment zeg ik van ik ga verder doen want ik wil straks nog even gaan shoppen, waarop zij replikeert ja als je je verantwoordelijkheid naar de maatschappij ontloopt kan je dat allemaal zo maar. (met raar lachje er bij)
    Ik snapte eerst niet goed wat ze wilde zeggen, dus ik zeg huh ?

Zegt zij, ja als je kiest voor een leven zonder kinderen is dat allemaal makkelijk.

Seh he ik ben echt op mijn tenen getrapt, ik heb inderdaad voor een kindvrij (kinderloos slaat volgens mij op mensen die ze graag willen maar niet kunnen krijgen) leven en ik ben gelukkig met die keuze.

En ik ben blij voor iedereen die ze wil en krijgt en leef mee met diegenen die ze willen en niet kunnen krijgen.
    Maar ik ben het beu dat ik mij moet verantwoorden aan iedereen, en soms heb ik ook het gevoel dat sommige vrouwen het zo zwaar hebben met hun kinders dat ze bijwijlen jaloers zijn op mijn leventje.
    Het is toch een vrije keuze die je maakt en ik wil me daar niet meer voor verantwoorden

Amaai dat moest er uit precies!!
    Where the hell is my Ken????

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    0

Re: Collega over mijn kindvrijheid.

Wij hebben precies hetzelfde voor omdat we bij één kind blijven.... Want 1 is géén...

En ik ben die commentaar ook kotsbeu!! Mijn ouders beginnen Hannelore zelfs op te stoken dat ze een broertje/zusje moet vragen aan mama en papa.

GRRRRRRRRRRRRRR

Ik weet hoe je je voelt Barbie en 't is inderdaad niet fijn. 't is ieder zijn beslissing en 't belangrijkste is dat je gelukkig bent. En als die collega 3 kinderen heeft, dan zal ze die toch zelf gewild hebben en zal ze de gevolgen moeten dragen hé (dat zij dus niet kan gaan shoppen als het haar uitkomt...)
    Trotse mama van Hannelore (°28/04/2008)
    Fiere meter van Mathias (°22/08/2010)

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    6

Amai. Wat een reactie van die collega... Ik snap soms (persoonlijk) niet goed waarom mensen geen kinderen willen, maar da's toch gewoon je goed recht? Trouwens, de wereld is nu al overbevolkt, dus eigenlijk moeten we de "kindvrije" mensen dankbaar zijn
    Life is like a box of chocolates...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

serieus??
    Amaai dat vind ik wel schaamteloos van uwe collega ze..
    + allé niemand MOET toch kinderen krijgen???

Begrijp dat je verontwaardigd bent..
    Mini me op komst!!! [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/grin.gif[/img]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Amaaai, die zou nogal vliegen bij mij. Kinderen krijgen is voor mij niet meer dan een egoïstische beslissing. Iedereen heeft het recht om die keuze te maken, maar no way dat de wereld er beter van wordt als er nóg een kind op de wereld wordt gezet, laat staan dat dat kind daar zélf om heeft gevraagd. Kinderen krijg je omdat je dat zélf wil, niets anders dan dat.

Alle respect voor mensen die kinderen willen/hebben, ik zie ook graag kinderen, maar beweren dat het je plicht is om er een paar op te kweken is belachelijk.
    strawberries & cream

Judy
    Guest

Iemand die geen kinderen wil, toch kinderen opdringen, leidt vooral tot ongelukkige kinderen (en ouders). Waar sta je dan?

Ik ben blij met mijn twee engeltjes, maar ik heb evenzeer respect voor zij die kindvrij wensen te blijven.

Birdie
    Guest

Barbie probeer het je niet teveel aan te trekken, die collega is gewoon jaloers dat hij/zij 't nu niet meer kan.
    Ik heb 1 kind en heb het ook altijd moeten aanhoren dat mijn dochter ocharmekes hélemaal alleen moest blijven.
    Dat mens is gewoon jaloers of afgunstig, neem het van mij aan!
    Bij zo'n uitspraken is het beter jezelf om te draaien en te zeggen 'tja, da's uw keuze hé"

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Reputatie Macht
    18

Ik begrijp niet waarom je op je tenen bent getrapt. Het is jouw keuze. Je hoeft tegen niemand verantwoording af te leggen. Dat soort van opmerkingen gaan bij mij het één oor in en het ander uit.

Het is haar probleem

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Ik word echt kwaad door zo'n mensen. Niet omdat ze mensen die geen kinderen hebben zo beschuldigen, maar omdat ze zelf duidelijk niet nagedacht hebben over het krijgen van kinderen. Die zijn daar gewoon aan begonnen 'omdat het zo hoort'. En nadien zeggen die zo'n dingen waar dan enkel uit blijkt dat ze er toch niet zo gelukkig mee zijn en valt er niets meer te zeggen dan weeral eens:"ocharme, die kinderen".
    strawberries & cream

skivvy
    Guest

'waarom brengt u ze niet naar een asiel, dan kan u ook gaan shoppen'
    nee?

Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten