een rechtvaardige advocaat???ik ken er enkel die graag doorrekenen jammer genoeg
![]()
Dag allemaal,
Iemand ervaring?
Enig idee wat het kostenplaatje is voor een scheiding via advocaat, als alles achter de rug is?
Wel een vonnis van enkele jaren terug (dat was voor 6mnd), via advocaat toen gegaan, en ik was 3000 euro armer.
Ik kreeg onlangs op een kosteloos spreekuur bij andere advocaat 2000 euro te horen, maar ik vermoed dat dit enkel voor de scheiding is.
Dat we dan nog niet door de verdeling zijn. Advocaten proberen ook steeds voor onderhoudsgeld te vragen (hebben géén kinderen). Ik ben hier eigenlijk niet voor. Ik wil gewoon mijn part en verder gaan met mijn leven.
Echtgenoot gaat met niets akkoord (zijn nochthans gehuwd volgens wettelijk stelsel, had een andere relatie, heeft samengewoond, buitenechtelijk kind ondertussen).
Wij hebben 2 woonsten, in mijn ogen is dit een makkelijke zaak, maar heb zo’n beetje schrik dat advocaten het gaan rekken, en dat ik misschien 10.000 euro zal zijn.
Wat niet de bedoeling is.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, indien je een 'goede' rechtvaardige advocaat weet, mag u mij dit ook laten weten.
Graag uw ervaring.
alvast bedankt
een rechtvaardige advocaat???ik ken er enkel die graag doorrekenen jammer genoeg
![]()
I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!
Jammer dat het niet lukt via een notaris, dat kost je 1100 euro en je zet zelf alles op papier wat jullie overeen komen. Advocaten maken er altijd een oorlog van tvv hun eigen verdiensten...
nein mann, ich will noch nicht gehen
Inderdaad en hoe meer ze weten wat je hebt, hoe meer ze aanrekenen ook![]()
I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!
Alvast bedankt voor de reactie, ik probeer nu het volgende te doen: een voorstel, tegenvoorstel van hem, dan ik terug...om er toch proberen zo uit te geraken.
De helft zal ik niet verkrijgen, maar ik hoef hem daarna ook nooit meer te zien, ben hem niets meer verschuldigd, en denk dat hij het daar eerder moeilijk mee zal hebben dan ik. En ik kan nog steeds mezelf in de spiegel aankijken en zeggen je hebt je best gedaan, meer dan dat, je verdient beter.
Beelen kontoor te leuven . viel voor mij goed mee kwa prijs en alles was in orde.
Ga anders naar een scheidingsconsulent. Dat kost een dikke 1000 euro voor beiden. En anders dan de notaris, helpen die met het opstellen van een eerlijke overeenkomst, waarbij iedereen "content" is.
Ja maar dan moet je met tweeën zijn hé. Het zal uiteindelijk via notaris gaan, hopelijk, we zijn tot een overeenkomst gekomen (in mijn nadeel).
Hetgeen ik niet zal hebben had ik eventueel aan een advocaat kunnen geven, maar echt, dat heb ik er niet meer voor over.
Ik hoop binnen dit en een paar weken ertussenuit te trekken.
Bladwijzers