Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    19

Naaimachine en overlock

Zijn er mensen die me wat meer kunnen vertellen over naaimachines en overlocks? Ik ben van plan om me in de kosten te steken maar ik ken daar eigelijk nog niet genoeg van om zelf een doordachte keuze te maken. Maar ik moet wel kunnen oefenen natuurlijk (buiten de naailessen die ik neem).

In het boekje van de makro staan momenteen een naaimachine en overlock van Singer. Ik weet dat dit een goed merk is maar volstaan deze 2 toestellen om vanalles mee te doen?

Het is een naaimachine 1120 en een overlock 14u654
    Blz 57 in hun boekje

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    13

Re: Naaimachine en overlock

ik ben zelf geen expert, maar mijn moe kan goed naaien. ze heeft ook een singer, wat zijn goede machines zijn, maar zij klaagt wel dat ze geen overlock heeft op haar machine!
    dus ik denk: singer ok!
    overlock: zeker kopen!!
    Out of my mind, be back in 5 minutes! [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/whistle.gif[/img]
    trotse mama van twee kapoentjes

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    52
    Reputatie Macht
    18

Ik heb ook al ne singer van toen ik 16 was ,nog altijd héél tevreden over ( da machientje is dus nu zo een 29jaar oud )

En zonder overlock kan je echt niks mooi afwerken
    " Een aarzelend schaap kan geen mooie keutels bakken "

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    19

Ik denk dat ik die overlock zowieso ga kopen: voor +-250€ kan je niet gezien zijn. Bovendien vind ik dezelfde machine bij andere verdelers vanaf 350€ tot 500€. Koopje dus

Qua naaimachine ga ik voorlopig die van mijn moeder opeisen denk ik.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    8

ik heb naaischool gevolgd zo'n 40 jaar geleden maar ik heb toch een vraagje, wat is overlock?

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    19

Een overlock is zo een machien waar 4 bobijnen op passen en waar je de rand van de stof netjes mee afwerkt.

Ik ben gisterenavond nog rap naar de Makro gereden en ik heb me in 1 keer maar alletwee aangeschaft: naaimachine en overlock.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    17

Is zo'n overlock machine eigenlijk gemakkelijk om mee te leren werken? De naaimachine heb ik in gebruik kunnen nemen, maar de finesse van echt al mooie dingen te maken, moet nog komen. Oefening baart kunst natuurlijk. Is het dezelfde manier van werken? Want ik heb bij de gewone naaimachine ook al gesukkeld met die onderdraad. Eens je het een keer goed hebt, dan weet je het natuurlijk, maar daar heb ik toch wel goed naar moeten zoeken. Tja, ik was net te laat om met de naaicursus te beginnen, zal voor de volgende lesperiode zijn.
    Fiere mama van de liefste prins en de schattigste prinses!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    19

In het cvo kan je nochtans tot november inschrijven. Misschien een ideetje?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Aug 2003
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    21

ovrlock is makkelijk om met te werken: maar de draadjes goed steken, amai zenne, dat is nogal een doolhof!!!
    ikke

op dreef Array
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    6

Naaimachine: Best eentje kopen boven de 250 euro, alles eronder is meestal brol.

Overlock: Het bedraden is niet zo moeilijk, bij de meeste machines wordt dit aangeduid met kleuren en zit er nog een schema bij!

Je moet het gebruik voor ogen houden in beide gevallen: ben je alleen maar van plan om lichte stofjes te naaien zoals linnen en een lichte katoensoort kan je gerust ene machine van 130 euro kopen, maar voor al de rest van stoffen (zoals jeans, dikkere stoffen, mantelstoffen enzovoort) koop je best een duurdere machine!

Overlockmachines zijn altijd wat duurder en hebben niet zoveel onderscheid: meestal 3-draads (dus met 3 van die bobijnen)

Soms zit er nog een afboordingssteek bij voor van die fijne en heel dure stoffen!

Soms (de duurdere) hebben ook nog ene speciale stand van de persvoet en de druk erop voor elastische stoffen te overlocken.

Als je vragen hebt over machines, ask away :-) Ken de machines van binnen en van buiten!

Bladwijzers

Forum rechten