Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    15

(berg)wandelschoenen

volgende zomer zouden vriend en ik naar Indonesië gaan. Ik ben nu op zoek naar degelijke wandelschoenen, type 'scoutsbottine'. Ja, 't is vroeg, ik weet het, maar je moet ze wat inlopen, hee.

Is het waar dat de echte wandelaar daar met twee paar kousen (katoen, en erover een paar wollen) in die schoenen gaat? Ook in de zomer? Moet ik die schoenen dan een maat te groot kopen eigenlijk? Wollen kousen meenemen naar de winkel om te passen?

Mijn vriend zegt nu ook dat daar verschillende 'zwaartes' in bestaan. Nu wil ik ze niet te zwaar, kwestie van gewicht, maar we gaan toch wel in de 'jungle' gaan wandelen enzo, niet zoals je hier op de weg zou wandelen. Wat zouden jullie me dan aanraden?

Wat kosten zo'n schoenen gemiddeld? Kennen jullie een merk waar jullie heel tevreden van zijn? Ga ik naar de scoutswinkel of naar AS Adventure?

Zijn er alternatieven? Want zo'n schoenen zijn toch wel zwaar. Langs de andere kant zie ik me nu ook weer niet met van die sandalen in een bos lopen, en zitten daar ook slangen, hahaha.

En dan nog een laatste vraagje: van m'n vriend is één van die haakjes om toe te doen eraf gekraakt. Kan de schoenmaker dat herstellen, of is dat hopeloos?

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    10

Re: (berg)wandelschoenen

In een sportwinkel zoals AS heb je daar ook veel keuze in hoor. Ik heb er enkele jaren gekocht van Salomon. Je hebt daar verschillende prijsklassen in. Als je snel bent kan je ze nog in solden vinden!
    Welke dat de beste zijn weet ik niet. Je moet gewoon veel passen om te zien welke het beste zitten. Ze mogen niet te vast of los zitten.
    Nog een goede tip: als je ze wil inlopen, ga er dan maar mee door plassen. Door het vocht zetten ze zich beter naar de vorm van je voet.

I.v.m die kousen: ik doe er maar 1 paar aan: gewone sportkousen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2002
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    15

Ik ben ook in de AS Adventure geweest. Afhankelijk van waar je je schoenen voor gaat gebruiken, welk soort reis je gaat maken en hoeveel grip je nodig hebt (vlakke ondergrond of bergachtig, dagtrips of meerdaagse trektochten,...), kunnen ze schoenen aanraden. Het is heel belangrijk dat je schoenen goed zitten, dus véél passen is de boodschap!
    Ik draag één paar kousen in mijn schoenen, gewoonlijk wel met een speciale zool (die verkopen ze ook in de AS Adventure).
    Mama van Cato, geboren op 17 november 2006

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    12

Ga gewoon naar AS Adventure of Decathlon op een rustige dag...
    Laat je uitgebreid helpen door de verkopers.
    Deze hebben kennis van zaken en helpen je om de juiste schoen voor jou uit te zoeken! Er bestaan trouwens speciale wandelschoenen om in warme(re) landen mee rond te trekken.

Ik heb er zelf gekocht van het huismerk van Decathlon en ben er heel tevreden van.

Qua prijs gaat dat tussen 80€ en 250€ denk ik, voor kwaliteitsmateriaal.

En neen, de twee paar sokken is iets van vroeger. Nu koop je gewoon goede sportkousen of kousen om te wandelen (met kussentjes op bleingevoelige plekken).

Veel succes
    Mama van 2 kleine, maar oh zo lieve, monstertjes!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2002
    Reputatie Macht
    14

Ik ben zelf een "grote fan" van bergbottinnen. Ik zou d'er mee in bed kruipen, eerlijk. Geen betere wandelschoenen dan dat! Ik heb er in mijn leven al heel wat versleten, te meer omdat ik ze elke dag draag op mijn wandeling met de hond.
    Bovenstaande winkels zijn goed. Wel 1 tip: blijf bottinnen passen tot je echt het gevoel hebt van "die is het". Ik voel dat meestal gewoon. Als je ook maar het gevoel hebt dat er ergens iets aan de schoen is dat niet "perfect" aanvoelt, koop ze dan niet. Dan heb je d'er achteraf sowieso last van. Natuurlijk moeten schoenen "ingewandeld" worden. Maar in de eerste plaats moeten ze perfect zitten. Als je lang genoeg zoekt, vind je die perfecte bottin wel ...

PS Eén paar kousen is voldoende. Ik draag meestal gewoon sportkousen (type tennissok).

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    12

Volgens mij vind je in AS Adventure wel de grootste keuze (hoewel ik de mijne in de Ardennen in een gewone winkel kocht). Ik draag zomer en winter 2 paar kousen in mijn bergbottines (toch als ik een serieuze wandeling onderneem). Als je goede schoenen hebt gekocht ademen die genoeg. Ze zijn ongeveer een halve maat groter.

Waar je ook best op let is dat er een ijzeren plaatje aanhangt waarop Gore-Tex staat (meestal zijkant). Dat betekent dat de schoen geen vocht doorlaat. Dan kan je zelfs door een ondiepe beek wandelen zonder natte voeten te krijgen. Heel handig als het bijvoorbeeld erg nat ligt, nooit opletten voor natte voeten.

Zelf heb ik er van Gelert en zelfs na wandelingen van meer dan 25 km per dag heb ik nog geen enkele blaar gehad.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    21

Ik heb de mijne in Japan gekocht, wegens acute nood aan iets stevigers dan joggings [img]/ubbthreads/images/graemlins/grin.gif[/img]. Ze zijn van het merk Asics, ze zitten super goed en ik heb er nog geen problemen mee gehad qua waterdichtheid en zo! Asics vind je hier ook wel in de betere sport/trekkingzaak ... Ik draag er trouwens ook gewoon sportkousen in.
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2003
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    20

</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
    volgende zomer zouden vriend en ik naar Indonesië gaan.

[/ QUOTE ]

Zalig! [img]/ubbthreads/images/graemlins/laugh.gif[/img] Ik ga volgende zomer ook, als alles meezit uiteraard. Waar ga je ergens?

Sorry, tis offtopic...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2002
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    0

Het merk columbia of meindl is héél goed voor berg wandelschoenen. Je koopt ze idd zéker een maat te groot want idd, je draagt eerst dunne katoenen ondersokjes en daarboven dikke bergsokken. Bij AS hebben ze van dat soort sokken die je kan gebruiken (kan ze daar ook kopen) om te passen dus je hoeft ze niet zélf mee te nemen. Ze geven daar trouwens ook héél goeie raad en helpen je goed wat pasvorm enzo betreft. Er bestaan idd verschillende "zwaartes" in, dat gaat mee met de zool, plooibaar, minder plooibaar, heel stevig en niet plooibaar (voor hooggebergte enzo)ze vragen in een goeie winkel wel waarvoor het moet dienen.
    Het is belangrijk dat de schoenen vanaf het begin goed zitten, goed aanvoelen dus neem er je tijd voor, koop niks overhaast want meestal zijn die dingen niet echt goedkoop.(prijs weet ik nie meteen vanbuiten)
    Haakjes herstellen mag voor een goeie schoenmaker geen probleem zijn.
    O ja koop ook geen schoenen die té hoog op het been komen, vb tot halfweg de kuit. Kan echt enorm vele pijn doen zoiets na enklele dagen en helemaal ontstoken zitten.
    Je hebt ook wel scheenbeschermers daarvoor als je niet zeker bent.
    Adam en eva wisten al, dat een blad niet voor de mond gehouden moest worden...

I_Bella
    Guest

Ik heb wandelschoenen van het merk Columbia en ben daar zeer tevreden van.

Ah ja, ik heb ze gekocht bij AS Adventure.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten