Aami, precies geen populaire sport hier???![]()
Mijn man en ik zijn een beetje op zoek naar een sport/hobby die we samen zouden kunnen beoefenen en nu blijkt dat op 10 min van ons "toekomstig" huis een golfterrein ligt...
Is er iemand die golft en die daar een beetje meer uitleg kan over geven?
Is dat nog steeds zo'n elitaire sport? En is dat eigenlijk wel leuk om te doen?
Wat de uitrusting betreft...word er verwacht dat je dat allemaal koopt of kan je dat huren?
En hoe zit het met de prijzen? is dat een jaarlijks lidgeld?
Ik veronderstel ook dat je lessen dient te nemen?
Enfin, een hele hoop vragen en ik zou het leuk vinden om enige antwoorden te krijgen?![]()
Fiere mama van 3 flinke dochters!! (2006,2007,2009)
En nummertje 4 onderweg...
Aami, precies geen populaire sport hier???![]()
Ik zou wel willen helpen maar ik ken er niet van![]()
Thx Wolvin!
Ik ken er ook niks van, daarmee dat ik hier een beetje info en ervaringen zocht, maar blijkbaar speelt niemand golf?!![]()
Hey NellyS,
Ik heb zelf heel lang gegolfd. Door de komst van de kindjes ben ik nu tijdelijk gestopt, maar ik ga zeker weer opnieuw beginnen over een jaar of 3 ofzo.
Ik vind het een schitterende sport! Altijd 4 a 5 uur in de natuur wandelen doet sowieso goed. Bovendien krijg je er meestal ineens een hoop leuke vrienden bij (zowel mensen die samen beginnen in een initiatie- meestal met een man of 10) en ook mensen die al lang spelen.
Het grote voordeel van golf is dat je eigenlijk tegen jezelf speelt. Je wil gewoon telkens zo goed mogelijk spelen om je handicap te verbeteren. Je start op 45 (op sommige clubs op 36) en as je 0 speelt ben je pro. Omat je tegen jezelf speelt is het even leuk of je nu met hele goede spelers speelt of met beginners.
De uitrusting moet je meestal kopen, maar dat is niet duurder dan de gemiddelde sportuitrusting, en zeker goedkoper dan zeilen of paardrijden ofzo. Bij Decathlon hebben ze vrij goed materiaal voor een lage prijs.
Qua inkoopprijs en lidgeld is dat erg afhankelijk van de club zelf. Sommigen zijn heel duur en anderen zijn dan weer een pak goedkoper. Meestal is er een eenmalige inkoopprijs en dan een jaarlijks lidgeld (dat varieert ook qua prijs).
Om te starten met lessen zijn er ook veel verschillen qua clubs. Sommigen werken rond bepaalde formules (vroeger 12-12-12: voor 12000F, 12 lessen en 12 maanden proeflid). Ook organiseren sommige clubs initiatielessen. Dan krijg je met 10-15 starters gezamenlijk les en dat maakt het veel goedkoper dan de typische prive-les.
Het enige nadeel dat ik zie aan golf is dat het wel redelijk veel tijd vraagt. Een wedstrijd duurt gemakkelijk 4,5 uur. Dan nog iets drinken, douchen en s avonds naar de prijsuitreiking (uit beleefdheid voor de sponsors ook al heb je slecht gespeeld).
Als je me een pm stuurt met de club die je in gedachte hebt, kan ik misschien wat concretere info geven. Vroeger spelde ik veel wedstrijden en dat was vaak op verplaatsing en zo leerde ik ook andere clubs kennen.
Veel succes!
Lynn
Hoi NellyS,
Als je wil gaan golfen dan dien je je aan te sluiten bij een golfclub. Daarvoor dien je jaarlijks een bijdrage te leveren.
Alvorens je mag beginnen golfen moet je een hoe zij dat noemen "Academy" volgen. Na die academy krijg je een handicap van 36 en dan mag je op de "greens" en mag je ook effectief gaan spelen.
De bedoeling is dus dat je deelneemt aan competities en zo je handicap verbeterd.
Je moet uiteraard zelf voor je uitrusting zorgen en dat is niet echt goedkoop. Golfmateriaal wordt maar zelden verhuurd denk ik, maar iedere golfclub heeft ook een "pro-shop" en daar kan je alles kopen
Golfen is vooral héél ontspannend maar het neemt wel veel tijd in beslag, een 9-holes neemt al snel een paar uur ... er zijn natuurlijk meerdere golfterreinen waarop je kan spelen in de club
hopelijk weet je al wat meer
veel golfplezier
Bladwijzers