Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Marathon

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Marathon

Eind vorig jaar ben ik begonnen met Start to Run. Ondertussen begint het vrij vlot te gaan, ik kan nu zonder problemen 8km lopen. Over 2 weken loop ik een wedstrijd van 5km, en op 1 juni zou ik aan een wedstrijd van 11km meedoen. Mijn doel daarbij is gewoon om die vlot uit te lopen, wil er zeker geen toptijd neerzetten of zo Maar ik voel voor mezelf dat ik mezelf beter kan motiveren als ik zo'n doel stel.

Nu was ik aan het denken dat een ultiem doel om voor mezelf te stellen, toch wel een marathon zou zijn. Ik zou dat echt fantastisch vinden om dat te kunnen doen. Welke periode is nu realistisch om daarin te slagen? Ik dacht aan zomer/najaar 2010, of is dat te snel te veel willen?
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

Sporty_Tine
    Guest

Re: Marathon

Je moet eens zien of je ergens trainingsschema's vindt online. Die voor een marathon zijn wel absoluut niet te onderschatten, het hangt er dus in sterke mate van af hoe intensief je kan en wil trainen.

Ik zou eerst voor een doel zoals 20 km gaan, daar een trainingsschema voor zoeken en als dat allemaal vlot gaat en je je doel bereikt, het doel van een marathon voorop stellen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Re: Marathon

Ik ben wel van plan om dan een keer of 3-4 te lopen per week. Momenteel sport ik 3-5x: 2-3x lopen, 1x spinning, soms 1x crosstrainer of funky jazz of zo. En ik besef dat ik, zeker naar het einde toe, al zeker een lange training zal moeten doen.

Was inderdaad van plan om, na die 11 km, voor de 10 mijl te gaan. Misschien inderdaad best afwachten om eerst te zien hoe dat loopt, ik loop al beetje te veel vooruit op de feiten

Wat die trainingsschema's betreft zit ik in een luxe-positie hoor, iemand in mijn omgeving is trainer en maakt voor mij schemaatjes op. Hij begeleidt oa mensen die aan een triatlon (Iron Man) willen meedoen, dus hij weet wel waar hij mee bezig is
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

Bladwijzers

Forum rechten