En Nans, ik zal het niet meer doen echt waar.Citaat van: girly123
Heb ik iets gemist?
DEEL 1
Vlaanderen:
Yanina Wickmayer en Xavier Malisse hebben hun whereabouts(=waar iemand is op een bepaald moment;ivm dopingcontrole) niet of niet goed ingevuld. Gevolg: beide werden geschorst voor een jaar.
Yanina wist niet dat ze whereabouts moest invullen, ook niet hoe en ze kreeg nauwelijks info. Zie www.yaninawickmayer.com . toen ze eenmaal wist, hoe het werkte heeft ze geen fouten meer gemaakt.
Maar het was al te laat. Drie inbreuken is gelijk aan een positieve controletest.
DEEL 2
Internationaal:
Tour de France-2007
De Deen Rasmussen rijdt 4 dagen voor Parijs(=finish) in het geel en heeft ruim 3 minuten voorsprong op nr.2 Condador. Hij wordt door zijn Nederlandse ploeg Rabobank uit de wedstrijd gehaald en op staande voet ontslagen. Hij had 2 whereabouts vervalst: Hij zei dat hij in Mexico zat, maar hij zat in de dolomieten.
Deze maand in Nederland. Een 13-jarig meisje mag geen wedstrijden meer schaatsen(langebaanschaatsen), zolang ze haar whereabouts niet invult.
DEEL 3
Doping:
Doping is het gebruik van verboden middelen of methoden om sportprestaties te verhogen.
Hieronder volgt een fictief verhaal met fictieve namen. En wetenschappelijk niet geheel verantwoord.
Ben en Jan sporten bij dezelfde sportclub. Ze worden vrienden en ze willen beter zijn dan de ander en als de rest. Een gezonde sportmentaliteit. Ze zijn goed; Jan is goed maar Ben is beter. Ze trainen hard en ze bereiken de top. Jan traint zich te pletter, maar meer dan top 50 zit er niet in. Ben is beter en haalt top 20. Jan heeft doorlopend ruzie met z'n vriendin Ellen. Dan komt Ellen met een bericht over professor Wetenschapper. Minder trainen, meer resultaat is zijn devies. Jan ernaar toe en komt terug met een nieuw trainingsschema. Als het nieuwe trainingsseizoen begint, traint Jan 2 tot 4 uur per dag. De rest is hij vrij. Minder stress. Er wordt weer meer gelachen en er is weer goesting; er wordt weer geleefd. Maar trainingsarbeid neemt toe. Trainer W. stelt voor om een injectie te nemen, die de spieropbouw en de recuperatie bevordert (=anabole steroïden). Jan voelt zich minder moe, wat goed is voor de relatie; Ellen heeft haar Jan terug. De arbeid neemt toe. Trainer W. stelt voor om het aantal rode bloedcellen te verhogen voor een beter zuurstoftransport(=EPO). Jan voelt zich fantastisch: hij is krachtiger geworden en kan het langer volhouden. Langzaam worden de injectie's teruggeschroefd, maar de training blijft. Het belangrijke tournooi volgt en Jan wordt tegen alle verwachting kampioen. De dopingcontrole is negatief !
DEEL 4
Mijn conclusie:
Als de Vlaamse Anti DopingDienst whereabouts invoert moet ze daarover communiceren en gebruiksinfo geven.
Ze zijn nodig zie deel 3. Anabole steroïden zijn uren tot maanden opspoorbaar. EPO tot 3 dagen opspoorbaar.
Internationaal is men al voor minder veroordeelt, zie deel 2
En Nans, ik zal het niet meer doen echt waar.
En Nans, ik zal het niet meer doen echt waar.Citaat van: girly123
Heb ik iets gemist?
Wil je aandacht of een koekje?
Citaat van: catEn Nans, ik zal het niet meer doen echt waar.Citaat van: girly123
Heb ik iets gemist?
Nee denk ik niet. Maar ik weet niet of Nans blij is met zo'n lang verhaal. Ik heb het nochtans flink ingekort.
huh![]()
For a while, if you don't mind, let me be myself...
So I can shine, with my own light!
Bladwijzers