Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    9

Batterijen fototoestel direct leeg!?

Wie herkent dit?
    Ik heb een digitaal fototoestel van Minolta dat ongeveer 4 jaar oud is. Het werkt op 2 AA batterijen. Ik gebruikte steeds heroplaadbare batterijen.
    Het probleem: sinds een half jaar zijn de batterijen al leeg na het maken van 5 10 foto's. Ik dacht dat mijn setje heroplaadbare batterijen "slijtage" vertoonde en heb er eens nieuwe Duracell batterijen ingestoken. Resultaat: 10 foto's en ze waren "leeg".Met alle sets batterijen hetzelfde probleem.
    Een vriend heeft hetzelfde probleem met een (4 maanden oud)Canon digitaal fototoestel.
    De fotograaf geeft als uitleg dat "de software verslijt". Ja zg!
    Naar Minolta (nu Sony) bellen of mailen heeft geen zin, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Openen en enkel nakijken fototoestel: vanaf 190 euro...
    Minolta kostte 620 euro, is heel degelijk toestel,maar die batterijen...
    Sandpaper kisses,a cuddle and a purr,
    i've got an alarmclock that's covered in fur.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    10

Re: Batterijen fototoestel direct leeg!?

Awel, ik heb hetzelfde probleem. Mijn fototoestel was nu wel niet zo duur, +/- 350 4 jaar terug, een Pentax.

Ik dacht ook dat het aan de oplaadbare batterijen lag, maar nu steek ik er gewone duracell in en die vliegen er gewoonweg door!

Bij ons was dit al het geval na 2 jaar of zo! Mijn vader had me aangeraden sterkere oplaadbare batterijen te halen die langer meegaan maar ook dit helpt niet. Ik heb ook het idee, dat als je de batterijen er een paar dagen in laat zitten, ze opeen nog leger zijn als ervoor!

red_lion
    Guest

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad.

Nu heb ik degelijke oplaadbare batterijen gekocht en gaan ze toch een stuk langer mee, nog altijd niet zolang als ik hoopte maar toch. Vroeger waren ze al leeg na een paar minuten...

Ik zal vanavond eens kijken welke batterijen dat zijn.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2003
    Reputatie Macht
    0

Ligt dat niet aan het type batterij. Ik heb lithion batterijen. En die moet ik via toestel opladen. Die gaan wel betrekkelijk lang mee. Bij aanschaf van mijn fototoestel zei men dat dit de beste oplossing was voor lange levensduur van batterij.

Het zou niet mogen zijn dat het aan software van toestel ligt. Het is jammer dat ze gene service willen verlenen. Mijn toestel had ook een breuk knopje was aan het afslijten. Foto toestel opgezonden. En twas gratis. ( wellicht onder garantie gevallen voor abnormale slijtage).

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Reputatie Macht
    8

hier zelfde probleem!
    herlaadbare batterijen, volledig opladen, en als het goed meezit, kun je er idd 10 foto's mee nemen
    Camera is ook al 5 jaar oud ongeveer.
    Aan de batterijen ligt het idd niet! met nieuwe batterijen hetzelfde probleem.
    Ik ga eens proberen of ik ergens een software-upgrade vind voor de camera, en dat eens proberen...

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    8

HIer hetzelfde probleem.
    Een HP fototoestel van 2jaar oud.
    Batterijen na 5-10 foto's leeg.
    Ik heb dan fatsoenlijke (lees: dure) oplaadbare batterijen gekocht, waarover ze zeiden "speciaal voor digitale fototoestelen en andere energieverslinders" maar ook dit helpt niet, nu kan ik er nog 3-5 foto's met nemen.
    Ik ben stilletjes aan het uitkijken naar een nieuw toestel. Zo eentje die op van die speciale batteirjen werkt in plaats van op AA-batterijen.
    Want zo is het geen doen meer, wat heb je aan een fototoestel waar je amper enkele fot's met kan trekken en in de winkel kunnen ze me niet helpen met dit probleem hebben ze gezegd!
    The biggest adventure you can ever take is to live the life of your dreams...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: Lotty
    HIer hetzelfde probleem.
    Een HP fototoestel van 2jaar oud.
    Batterijen na 5-10 foto's leeg.

Bij jou ligt eerder het probleem bij HP... die maken suckie toestellen. Je laat de batterijen in het toestel zonder fotos te trekken en na een halve dag zijn die al leeg.

Ik heb een Canon Powershot A520 van ong 4 jaar oud en die doet nog steeds 240 shots met flits met 2 AA batterijen (NiMh herlaadbare batterijen).

Lithium batterijen zullen na 4 jaar ook wel versleten zijn en dan zal je ook een nieuwe moeten kopen. Dan zal die verschrikkelijk duur zijn omdat je die bijna nergens meer vindt (75 EUR of soms meer). Je toestel is tegen dan nog niet eens 75 EUR meer waard en kan je beter een nieuwe kopen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    9

Citaat van: annelies1982
    Het zou niet mogen zijn dat het aan software van toestel ligt. Het is jammer dat ze gene service willen verlenen. Mijn toestel had ook een breuk knopje was aan het afslijten. Foto toestel opgezonden. En twas gratis. ( wellicht onder garantie gevallen voor abnormale slijtage).

Zo te zien hebben veel mensen dat probleem.
    Maar allee, slijtage van software,(zoals de fotograaf zei) dat kan toch niet? Dan moeten alle pc's na korte tijd ook plat liggen als die software het allemaal laat afweten???
    Batterijen van 25OO mAh helpen hier ook niet. Hoeveel (dure)setjes en opladers heb ik hier al niet...
    Toestel is al eens bij Minolta in reparatie geweest voor ander probleem, en heb er 6 maanden moeten op wachten...pff.Niet dus.
    Een andere fotograaf zei me "Je mag al content zijn als je 5 jaar met een digitaal toestel doet!Weggooien en nieuw kopen, je hebt er al voor 99 euro" (Aan mijn foto's scheelt NIETS... en dan weggooien....?)
    Alsof elke 5 jaar een nieuw toestel kopen evident is... 'n beetje kwaliteit kost toch al snel 300 euro? (Fotografie is wel m'n hobby)
    Ja dit zal dan wel onze "wegwerpmaatschappij" zijn zeker?
    Weet er hier iemand hoe je 't probleem moet oplossen?

@redlion: ja tof als je dat eens wil doorsturen (merk en type)
    Benieuwd of ik ze al niet heb :-))
    @breakdown : 4 maanden oude Canon van vriend met zelfde probleem is een Canon Powershot A720 IS Je hebt geluk!
    Sandpaper kisses,a cuddle and a purr,
    i've got an alarmclock that's covered in fur.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    10

Dat de software verslijt is zever...
    Misschien moet je es een firmware update doen ? of zoek op google of er mensen zijn met gelijkaardige problemen...

vollen bak Chopper Challenge Champion Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Reputatie Macht
    15

Het onderdeel dat het meeste energie van de batterijen zal verslinden is het lcd schermpje. Probeer dus niet te lang het toestel aan te houden als het niet nodig is.
    Amateur roddelbroekie

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten