Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Welke gezinswagen?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

Welke gezinswagen?

Ok, om met de deur in huis te vallen; ik ken NIETS van auto's. Ik vraag me af hoe je aan zoiets begint; een auto kopen en vooral; welke! Mijn vereisten;

*zuinig
    *plaats voor vijf personen (drie kinderstoelen)

En um, tja, dat is het eigenlijk. Had ik al gezegd dat ik er niets van ken? Maar hoe begin je aan zoiets? Alle tips zijn zeer welkom!

Er misschien ook nog even bijvertellen dat het mij absoluut niet uitmaakt hoe de auto eruit ziet. Als hij maar rijdt! En mijn budget is 10000 euro (maar minder mag natuurlijk ook ). Ik weet niet wat je daar tegenwoordig voor kan krijgen (ik veronderstel een tweedehands wagen).

Guest

Re: Welke gezinswagen?

Goh voor 10 000 euro kan je natuurlijk niet veel nieuw kopen: ik denk spontaan aan Dacia (goedkoop merk van Renault) Een Dacia MCV schommelt rond die prijs en heeft 5 of 7 zitplaatsen...

In andere merken ga je zelfs tweedehands niet veel vinden voor die prijs, misschien een citroen Berlingo of Peugeot Partner (dat zijn zo van de 'bakkersauto's' zoals wij dat hier noemen

bie_bo
    Guest

om een "ongeveer" ideetje te hebben

http://www.autoblog.nl/archive/2006/...der-10000-euro

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    5

Ik denk dat je voor 10000 euro wel een goeie Kangoo/Berlingo/Partner kan vinden hoor.. Nieuw kosten ze ook niet zo heel veel, dus voor 10000 euro zou je er toch wel eentje moeten kunnen vinden van 3a4 jaar oud.
    Ik heb binnenkort een Renault clio van 3 jaar oud en die kostte me 8000 euro.

Wij hebben thuis een Kangoo en dat is echt wel een gezinswagen. Heel handig zijn de schuifdeuren, de hoge binnenruimte en de heel ruime koffer. Als we de zetels neerlaten, kunnen er met gemak drie fietsen rechtop instaan.

Maja, het is natuurlijk wel een niet zo elegante auto..

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Wij hebben een nieuwe Berlingo, die heeft 17.000eur gekost.
    Een tweedehands zul je misschien wel vinden voor 10.000, maar dat is dan het oude model en da's een stuk minder ruim. Bij ons kunnen er makkelijk 3 kinderstoelen staan achteraan, de schuifdeuren zijn supermakkelijk en er is een enorme kofferruimte. Vanaf volgend jaar gaan we autoreizen doen met de kindjes, vandaar
    Berlingo en Peugeot Partner zijn praktisch het zelfde, enkel is Peugeot stukken duurder.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    20

Off topic, maar SofieC: is er een 3de onderweg?
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

MissSquash
    Guest

Voor mijn tweedehandsvolvo heb ik 12.500 euro betaald. Goeie break , na paar jaar nog altijd geen kosten aan.

Ik hoorde van iemand die een Kia break nieuw heeft gekocht (full option) voor een 15.000 euro! Heb daar mee meegereden en die was prijs/kwaliteit precies wel scherper dan volvo!
    Die zal tweedehands dus al zeker onder de 10.000 liggen vermoed ik...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: rozeke
    Off topic, maar SofieC: is er een 3de onderweg?

Ze zijn hier weer nieuwsgierig zulle . Neenee, er is zeker en vast nog geen derde op komst, maar in de toekomst zouden we wel nog graag een derde kindje kopen, vandaar dus de gezinswagen.

Alvast bedankt voor de tips. Ik ben er nog niet uit, want als ik alles zo uitreken, kost een auto natuurlijk handenvol geld. Het zou dus best kunnen dat ik eerst met een tweedehands driedeurs start. Als er dan ooit een derde komt (hé rozeke), dan kan ik nog zien.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    20

Ja se, ge begint er ook zelf over he .

(Ik heb denk ik gemist of uw 2de nu een jongetje of een meisje was?)
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

Citaat van: rozeke
    Ja se, ge begint er ook zelf over he .

(Ik heb denk ik gemist of uw 2de nu een jongetje of een meisje was?)

Ik kom hier nog zelden en denk niet dat ik na mijn bevalling een "aankondiging" heb gedaan. Maar mijn tweede is dus ook een jongetje (hij is intussen al een dik jaar).

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten