Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Saint Malo

op dreef Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    4

Saint Malo

Wie kent leuke restaurantjes,uitstapjes,uitzichten,kortom toffe dingen rond Saint Malo en de streek van Bassin de la Rance?Ik hou niet van massatoerisme en een slaapplaats hebben we al.
    Soms lief,soms bitch ,that's me.

Unica
    Guest

Re: Saint Malo

Is dat niet ook de streek van de Mont Saint Michel?
    Ik boekte een B&B voor 3 dagen in de periode 1 november in Roz-sur- Cuiesnon.
    Saint Malo staat er dus al op, maar verder zoek ik ook nog tips.
    Dus zijn we al met 2 om zoveel mogelijk tips te verzamelen!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0

Inderdaad, Mont St Michel is ongeveer een uurtje rijden van St Malo (je moet de hele baai rondrijden, daarmee dat dat wat langer duurt).

Tja, alles is daar wel een beetje toeristisch he.

Wij waren in augustus daar voor een paar dagen. We hadden een hotel geboekt in Cancale (waar het in de haven trouwens leuk is om gaan te eten, niet zo toeristisch als St Malo).

De Mont St Michel is dan wel heel er toeristisch, het is toch wel de moeite waar om te bezoeken hoor.

Laat je wel niet vangen en koop die koekjes van Mère Poulard zeker niet daar. Je kan die gewoon in de supermarkt kopen voor de helft van de prijs.

Verder kan je in St Malo gewoon een dagje rondslenteren, het is daar zo mooi.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    0

St Malo is wel vrij toeristisch maar niet op die manier dat het stoort vind ik. Ik hou ook niet van massahysterie, en daar voel ik me echt wel op mijn gemak. Dinan is ook wel eens een bezoekje waard. 't Is daar allemaal mooi, vind ik. Mont St Michel heb ik nog niet bezocht. En zeker eens een plat fruits du mer eten!!!!
    Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.

Unica
    Guest

Fattie, ik ben verslaafd aan fruits de mer! en net daar vind je de beste creuse oesters... hohohohoho...
    Ik moet echt stoppen van zoveel aan eten te denken, 't is niet meer normaal.

Maar, euheu, de culturele uitwaai-trip moet iets bevatten om mijn kinderen en hun culturele honger te stillen, dus diene Mont St Michel zal ideaal zijn, st Malo is naar het schijnt inderdaad mooi en die toeristen zullen wel meevallen zeker? Ik kan ze nog wegjagen ook hè.
    Ik hou niet van massa maar ben ook niet rap overstresst :-)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2002
    Reputatie Macht
    11

Fécamps is daar ook niet ver van en daar kan je de likeur benedictine gaan proeven in de distillerij. Wel niet te veel proeven, want het is niet zomaar een kruidendrankje.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0

Op de weg die je volgt van Cancale richting Mont St Michel staan trouwens zo een paar cool uitziend barakken langs het strand waar je je oesters en mosselen en al die kleine zeeprullekes verser dan vers geserveerd krijgt.

Mont St Michel gaan je kids echt wel cool vinden, denk ik ... zo allemaal van die kleine straatjes bergop bergaf waar je vanalles kan ontdekken.

Als je zin hebt in een fikse wandeling kan je je auto een eindje terug parkeren en een paar kilometer tot aan het eiland wandelen. Anders is het 'payer pour le parking de dieu'.

St Malo is inderdaad zoals Fattie het zegt niet overdreven vol met toeristen, en zeker nu na de zomervakantiezal dat heel goed meevallen.

Neem zeker een goede windbreaker of zoiets mee, want zelfs in augustus was het daar pokkekoud !

Guest

Vorig jaar 3 dagen in Alet gekampeerd, een piepklein dorpje op 3 km van St-Malot (aan de overkant van de baai eigenlijk).

Wij zaten daar eind juni, met massa zon, maar toch nog niet de grote vakantiedrukte.

Eerste dag ernaartoe gereden, tent rechtgezet en Alet (en er was nog een dorpje naast dat er in overliep) verkend te voet.

Tweede dag teruggereden naar Mont-Saint-Michel. Inderdaad druk (zelfs in juni), maar eens wat hoger en in de abdij veel kalmer en echt 300 % de moeite van het klimmen! Wel geen buggy's of slechtwandelende grootouders meenemen best, want er zijn echt wel teveel trappen!

Nadien de drukte ontvlucht en de kustroute terug naar St.Malo gevolgd ... Een prachtige tour langs het water. Onder andere nog gestopt in Cancale en nog een boel andere dorpjes.
    We wilden St.Malo zelf nog doen die dag, maar het was al te laat toen we terugkwamen ...

's Avonds (het was zondag) op zoek gegaan naar een leuk restaurantje, maar helaas ... Alles was dicht! Misschien in het hoogseizoen beter, maar in Alet en omgeving echt wel niks te vinden (de eerste avond hadden we zelf gekookt). Uiteindelijk toch nog een vreselijk slechte en ongezellige TexMex gevonden 3 km (te voet) van onze camping ...

Volgende dag dan maar St.Malot en het was echt wel de moeite!!! Eén van de forten gedaan (let op de getijden als je ze wilt bezoeken en weer best niet met buggy's of dergelijke!) met een rondleiding en echt wel prachtig om zien ... Daarna het stadje zelf verkend. Genoten ook 's middags van de crêpes (in centrum St.Malot was dus wel eetgelegenheid, maar geen idee naar 's avonds toe).
    Tegen 4 à 5 uur waren we na 3 dagen rondtrekken het effe beu, we moesten nog inpakken (gingen de volgende dag héél vroeg verder trekken) en aan de camping nog een lange wandeling gemaakt.
    Die avond maar zelf gekookt .

De volgende ochtend vroeg doorgetrokken voor een ruim half dagje Rennes en daarna richting Carnac voor 2 nachten (eerst gingen we nog overnachten in Rennes, maar uiteindelijk toch maar gewoon 2 nachten op 't zelfde plekje - aan ons tentje was je algauw een half uur kwijt aan opzetten en afbreken en daar hadden we niet elke dag zin in).

Qua eten en restaurants het hangt dus veel af van waar je juist zit (en onze planning was ook om het simpel te houden en meestal zelf te koken) ...

Voor de eerste dag had ik spaghettisaus mee van thuis (en picknick voor onderweg) en we hadden wat voorraad rijst, spaghetti en blikken mee, daarna kwam alles van de plaatselijke Carrefour of dergelijke.

Spotgoedkoop daar trouwens op een luchtmatras gebotst in St.Malo ... Hadden de dubbele luchtmatras van een vriendin mee, maar bij de eerste keer oppompen gaf dat ding de geest (een serieus gat, dat niet te plakken viel).
    Gelijk de eerste dag - een zaterdagavond - dus op zoek naar een Carrefour en daar gaan kijken ... En als bij wonder: Nagenoeg dezelfde matras, maar aan de helft van de prijs. Hebben er dan maar ineens 2 gekocht, want ik wist dat vriendin dat ding geregeld voor logees gebruikte en ik wou er eigenlijk al eeuwen zelf één kopen, maar vond ze te duur hier in BE voor die paar keer dat ze hier gebruikt wordt.

De omgeving is in elk geval al prachtig, zalige uitstappen (wij gaan zeker ooit - liefst volgend jaar al - terug naar Bretagne met de tent!), ... dus geniet er maar van!!!

Bladwijzers

Forum rechten