Heel veel plezier Fnie!![]()
Ja, blijkbaar heb je als ouder niet meer het recht om te gaan en staan waar je wil volgens sommigen. Dāt aspect van het ouderschap had ik dan blijkbaar op voorhand niet in mij opgenomen
Als ik een baby had die het sowieso al moeilijk heeft met verandering, had ik nooit overwogen om ze mee te nemen op een vliegvakantie. Maar aangezien wij een doorgaans doodbraaf kind hebben, zie ik er geen graten in om het toch tenminste te proberen.
Maar blijkbaar, als ik door de regels heen lees, ben je per definitie al een "slechte" ouder als je je kind meeneemt op een vliegtuig. Je kind wordt dan op voorhand al beschouwd als een 'last'. Ik heb er geen probleem mee als mijn kind 3 uur krijst op een vliegtuig en dat mensen ze dān een last vinden. Dat begrijp ik perfect. Maar al op voorhand een oordeel klaar hebben??? Proper is dat.
Bon, zoals ik al zei: we gaan toch en dit topic was eigenlijk niet bedoeld om de goedkeuring te krijgen, maar om tips te vragen. Die ik van sommigen ook gekregen heb, waarvoor dank. Ik zal jullie laten weten hoe het ging![]()
3 juni 2010: Ella is er!
Heel veel plezier Fnie!![]()
Al dat gezeur over kinderen op een vliegtuig. Als je zeker wil zijn dat je daar weinig last van hebt, koop dan duurdere tickets. Op lijnvluchten en in business class zitten aanzienlijk minder kinderen. En gezien jullie geen kinderen hebben, hebben jullie toch ook minder kosten?![]()
Citaat van: FnieWij hebben er alle begrip voor dat ouders hun baby's willen martelen door ze mee op het vliegtuig te nemenCitaat van: cat![]()
Martelen? Vind je dat nu zelf niet wat overdreven?
Tuurlijk is dat een klein beetje overdreven![]()
Maar als je weet dat zo'n kleintjes veel last kunnen hebben van hun oortjes zou ik dat mijn kindjes niet aandoen(maar dat is mijn gedacht).
Langs de andere kant ... ik heb nog nooit geweten dat ik mij aan zo'n huilende kleintjes geërgerd heb.
Wil je aandacht of een koekje?
Waarom gaan de "tegenstanders" dan niet met de auto op vakantie? Dan kunnen jullie lekker genieten van de stilte en rust onderweg!Citaat van: Nemo_
Wij hebben de laatste jaren alleen nog maar autoreizen gedaan. Ik kan het iedereen aanbevelen, met of zonder kinderen
Telkens ik een klein kindje zag op het vliegtuig, dacht ik : dat zou ik nu zelf niet doen. Voor dat kindje zelf. Ik kreeg er altijd compassie mee![]()
Veel plezier aan alle zonnekloppers!!! Geniet van jullie reis!!!
Voor mijzelf liever 10 huilende baby's in een vliegtuig, dan een stel joelende of stampende pubers!
Die pubers kiezen zelf om dat kabaal te maken, die baby of peuter niet. En nee, mijn vakantie of vliegtuigreis is daar dus niet door vergald.
Mijn ouders gingen toen wij klein waren speciaal met 't vliegtuig naar Spanje, omdat het anders een volledige dag rijden was.
Geniet er van Fnie! Laat ons weten hoe de vlucht verlopen is
Wij gingen nooit op reis toen ik klein was, mijn eerste reis was toen ik 10 was en was met de wagen.
Naar Spanje zou ik nog durven vliegen met baby/peuter, dat is niet heel ver vliegen. Maar stel dat hij toch zou krijsen, ik zou mij veel te ambetant voelen, dus stellen we het nog wat uit![]()
Misschien dat we volgend jaar wel me de vlieger gaan. Voor grote reizen willen we wachten tot hij oud genoeg om er effectief iets aan te hebben
Maar ik vind ook wel dat hier straffe uitspraken gedaan worden! Ik heb al 4 vliegreizen gedaan (denk ik) en er was er 1 waar ik te maken had met dat krijsend peutertje... Dus op zich valt dat nog mee
En wij gaan ook met de wagen omdat ons dat handiger lijkt met een klein kindjeEr moet zoveel brol mee, als je dat op de vlieger moet meenemen :s Nu gaan en staan we waar we willen, we kunnen eens een uitstapje doen met de wagen...
Als Tsjechie meevalt, zou ik misschien ook wel Spanje durven doen met de wagen. Maar wij rijden ook allebei graag me de wagen, naar de zee bv zullen wij altijd de wagen nemen, nooit de trein![]()
Ons meisje was 6 maand toen ze voor het eerst mocht reizen met het vliegtuig!
Een vlucht van 2u15, dus dat viel nog mee.
Tijdens het opstijgen gaf ik haar wat te drinken, zodat ze goed kon slikken (oortjes).
We waren nog niet helemaal boven en ze sliep al. Zo heeft ze gans de vlucht geslapen en is pas wakker geworden toen het vliegtuig weer op de grond stond!De terugreis was ietsje minder omdat we 'onverwachts' een tussenlanding moesten maken, waardoor we al vlug 1u langer onderweg waren en dus 2x opstijgen en 2x landen. Maar met wat speelgoed had ze genoeg afleiding.
![]()
Enkele maanden later, ze was toen 8 maand mocht ze voor de 2de keer vliegen! En terug lag ze in dromenland nog voor we in de lucht waren, gedurende de volledige vlucht. De terugreis net hetzelfde, zoete dromen!
Ik heb dus geen slechte ervaringen tot nu toe.
Moet wel toegeven dat ik ook heel nerveus was, dat het zou tegenvallen maar dan meer nerveus voor de reacties van de andere passagiers.
In juli gaan we terug het vliegtuig op en ik zal me terug voorzien op een 'nieuw' speelgoedje om dan (indien nodig) boven te halen wanneer ik haar rustig moet houden. Of misschien haal ik wel een draagbare dvd speler in huis, zodat ze de nodige afleiding heeft.
Een wat groter kind kan toch wel perfect begrijpen wat kan en niet kan tijdens de vlucht!
Als ons meisje wat ouder is zal ik het zeker niet toelaten om tegen de zetels te schoppen, constant de gang op en af te lopen, ... dat vind ik ook niet kunnen!
* 10/11/2009 kwam ons prinsesje ter wereld *
* Sterretje (* 1/2/2011)
Nou, "ik moet geen krijsende babies op het vliegtuig"...
Wel, ik moet geen toeterende auto's in Brussel en ik moet geen lawaai van bussen voor mijn deur en ik moet geen lachende mensen onder mijn raam op een zwoele zomernacht en ik moet geen continu telefonerende collega's op het werk...
Maar dat is nu eenmaal het leven, en vooral 'samen leven'.
Iedereen zal zich wel eens ergeren, maar het is nu eenmaal onvermijdelijk. Ofwel zit je op een onbewoond eiland, ofwel moet je wat kunnen verdragen van elkaar.
En als ik mag kiezen... dan liever een wenend kindje dan een agressief toeterende chauffeur![]()
If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.
Je moet je kind ook wat kennen denk ik: als je een huilbaby hebt zou ik nu niet meteen het vliegtuig nemen, ik zou mezelf doodschamen dan. Als je een rustig kindje hebt dat ook makkelijk stil te krijgen is kan je het wel riskeren denk ik. Zelf zou ik denk ik niet met echt heel kleine kindjes op het vliegtuig gaan, omdat ik schrik zou hebben dat dat niet goed is voor de oortjes (heb zelf eens barstende koppijn gekregen op het vliegtuig en heb erna bijna een jaar gesukkeld met mijn sinussen). Dat lijkt mij een eng gevoel voor een kindje.
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]
Bladwijzers