Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 76
Like Tree3Likes

Onderwerp: Vliegtuig met een baby van 11 maanden

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0

Vliegtuig met een baby van 11 maanden

Binnen een kleine 2 maanden gaan wij voor een weekje naar Santorini

Ella is tegen dan 11 maanden. Ik vraag me af of hier mensen ervaring hebben met vliegen met baby's van die leeftijd. Zijn er dingen die ik absoluut niet mag vergeten mee te nemen op het vliegtuig (buiten drinken en wat speelgoed)? Tips m.b.t. het opstijgen en het landen? Is het handig om je baby in een buggy mee te nemen op het vliegtuig of beter de buggy inchecken als bagage? Zijn er bepaalde privileges waar je gebruik van kan maken als je een baby bij hebt? We vliegen met Thomas Cook.

Het is maar een vlucht van een dikke 3 uur, dus dat valt zeker nog mee, maar toch: alle tips zijn welkom
    3 juni 2010: Ella is er!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Reputatie Macht
    3

Re: Vliegtuig met een baby van 11 maanden

Ik heb al meermaals met zulke kleine kindjes op het vliegtuig gezeten.

Ze zitten in hun buggy tot aan de gate. Daar wordt de buggy opzij gehouden en manueel in het bagageruim gedragen. Hij gaat dus niet mee als handbagage.

Sommige van de ouders hebben hun maxicosi wel bij en laten hun baby daarin slapen. Vaak worden deze maxicosi's ook met een speciaal systeem bevestigd aan een zetel of een tafeltje.

Ouders hebben altijd:
    - eten
    - drank
    - pampers
    - speelgoed bij

Verder heb ik ze nog niet extra in de gaten gehouden.
    Mannen op een vrouwen-forum zijn meer gay dan ze zelf willen toegeven!

Judy
    Guest

Je mag bij de meeste maatschappijen met de buggy in de luchthaven, en voor je opstijgt, nemen de stewards die dan over, dus je hoeft hem niet naast je te houden of onder je stoel of zo. Ik vond dat praktisch. Mijn dochter was 15 maanden tijdens haar eerste vlucht, dus toch iets ouder.
    Je dochtertje zal op je schoot mogen zitten, je krijgt dan zo'n extra riem. naast ons zaten twee oudere dame's (omatype's), die mijn dochtertje entertainden, dat was wel leuk Ik had veel boekjes mee en zo, maar uiteindelijk heeft mijn dochter gewoon haar ogen de kost gegeven, 't was ook ongeveer 3u vliegen.

Nleke
    Guest

Citaat van: mentoss
    Ik heb al meermaals met zulke kleine kindjes op het vliegtuig gezeten.

Ze zitten in hun buggy tot aan de gate. Daar wordt de buggy opzij gehouden en manueel in het bagageruim gedragen. Hij gaat dus niet mee als handbagage.

Inderdaad de stewardessen doen daar iets mee. Ik heb die buggy's al zien staan aan de deur van de vlieger (in de slurf dus).
    Dus da's zeker mogelijk want ik heb dat al regelmatig gezien. Lijkt mij praktischer dan effectief inchecken want dan zit je met je kindje 2 uur voor de vlucht zonder buggy.

Citaat van: mentoss
    Ouders hebben altijd:
    - eten
    - drank

Dat mag, maar daar zijn wel regeltjes voor wat hoeveelheden betreft. Ik geloof dat Judy met haar dochtertjes eens heeft gevlogen. Misschien daar eens aan vragen.

(ah, Judy heeft al geantwoord terwijl ik dit zat te typen)

Judy
    Guest

Ik had een handbagage vol spullen voor mijn dochter bij, maar dat bleek echt niet nodig
    Ze was zo onder de indruk
    Ik had ook water mee, iets om te eten voor haar, pampers (niet te veel).

Het is een echte ervaring voor een kind. Dat vliegen was nog het minste eigenlijk. Wij moesten vroeg op, een eindje rijden naar de luchthaven, wachten om in te checken, dan wachten in de luchthaven,... Je kent het scenario. Tegen dat je in het vliegtuig zit, denk je dat je er bijna bent

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    5

Hey wat een toeval, wilde net ook hierover iets vragen!
    We hebben gisteren onze zomervakantie geboekt en Ella zal dan net geen jaartje zijn!

Ivm de buggy heb ik ook al vaker gezien dat de stewardessen die dan vooraan bij hun houden...
    Hoop alleen dat het gaat meevallen, want aangezien Ella gratis meereist is er ook geen stoel voor haar voorzien, dus moet ze op de schoot, het is een avondvlucht dus normaal slaapt ze dan, hoop dat dat gaat lukken!
    De maxicosi meen ik dat niet meemocht, tenzij je natuurlijk een extra stoek reserveert en betalen wil, dan gordelen ze die idd vast...

Ivm het eten ga ik me ook nog moeten bevragen, mag je voeding meenemen? Niet dat ze Ella haar poederke gaan tegenhouden ofzo :-s

En idd, dames die tips hebben ivm opstijgen en landen, altijd welkom!

x
    Trotse mama van Ella (25.08.10) & fiere meter van Ann-Sophie (30.07.10)!
    BRUSJE verwacht 29.11.11.

Judy
    Guest

Iets te eten geven bij het stijgen en landen?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0

Onze vlucht valt juist tussen haar etenstijden in, dus qua echt 'eten' zitten we goed. Ik ga wel zien dat ik een snackje (een boke ofzo) mee heb. Een maxi cosi, daar is ze nu al bijna uitgegroeid, dus dat gaan we zeker niet meenemen. Het lijkt me inderdaad het meest praktisch om de buggy gewoon mee te nemen. Dan kan ze daarin nog wat slapen voor we opstappen.

Wat drinken betreft, als je dat in de 'transit-zone' (of hoe noem je dat eigenlijk?) koopt, geloof ik dat je dat wel mee mag nemen op het vliegtuig, niet? En anders kopen we op het vliegtuig zelf wel wat water.

Ik ben niet van plan een ton handbagage mee te nemen. Dus qua speelgoed: niet te veel en misschien ook wat boekjes (dat neemt niet zoveel plaats in beslag). We zitten natuurlijk ook met mijn schoonbroer + vrouw + baby van 13 maanden op het vliegtuig; ze zullen elkaar wel entertainen zeker ?
    3 juni 2010: Ella is er!

I_Bella
    Guest

Ik heb al vaak gevlogen als er ook mensen met babys op het vliegtuig zaten en soms slapen die en is alles ok maar soms ook niet... in dat geval is het een marteling!
    Ik denk niet dat er echt truuken voor bestaan.
    Ik zou het vermijden maar anders: hopen op het beste.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    5

Normaal valt het bij ons ook na haar voedingen, ze heeft nu al om 20u haar laatste voeding, dus tegen dat ze een jaar is gaat dat niet later worden denk ik, de vlieger vertrekt rond 20u30 dus hopelijk net voor het opstijgen haar voeding op...

We hebben lang getwijfeld,
    vorig jaar bij onze terugreis heeft er ook een baby'tje de hele reis gekrijst!
    dat was effe k*t, maar vind dat je dat nu allemaal beter kan relativeren, nu ja...
    de medereizigers zonder kindjes...

Daarom zei mijn vriend wel, ok we gaan op vakantie, maar max drie uurtjes vliegen met onze kleine pruts erbij.
    Nu, Ella is over het algemeen een supergemakkelijke, maar ja, binnen vier-vijf maandjes kan dat natuurlijk wel anders zijn!

Idd Fnie, tegen dan gaan ons Ella's uit de maxicosi gegroeid zijn, dus die gooien we al overboord ;-)

x
    Trotse mama van Ella (25.08.10) & fiere meter van Ann-Sophie (30.07.10)!
    BRUSJE verwacht 29.11.11.

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten