Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3

Rondreis Noord Italië

Hello ladies!

De eerste 2 weken van september willen ik en mijn vriend gaan rondreizen in Noord Italië.

We willen al graag naar het Comomeer, Balestrino (een verlaten stadje), Pisa, Firenze en Venetië. Ook ongeveer in die volgorde (ofwel omgekeerd, daar zijn we nog niet uit )
    Zijn er nog plaatsen die jullie aanraden?

We gaan met de auto, dus een volgende vraag is hoe dat gaat in die grote steden, dan denk ik vooral aan Venetië.
    Ik heb al ergens gelezen dat je je auto buiten de stad laat staan en dan met de boot verder moet.
    Weet er iemand of er ook campings zijn in de buurt van Venetië en hoe we dan gemakkelijk in het stadscentrum geraken?
    Is bereikbaarheid ook zo'n groot probleem in andere steden?

Wij zijn nog nooit in Italië geweest dus tips over hoe mensen begroeten of andere zaken zijn ook welkom (soms zijn er toch zo'n cultuurverschillen...)

Alle weetjes zijn welkom!

Andastra
    Guest

Re: Rondreis Noord Italië

Ik zou zeggen: plan geen overnachting in Pisa, 't is daar echt de moeite niet om te blijven wel leuk om eens de toren te zien enzo, maar voor de rest valt daar echt niets te beleven

Firenze is daarentegen een prachtstad en vrienden van ons hadden daar een hele goeie camping...

Ook in Venetië hadden ze een goeie camping, vlak naast het water (maar wel ook naast het industrieterrein)

'k Weet jammergenoeg geen namen

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3

Dat waren we ook niet van plan, Pisa is meer omdat we daar toch zo goed als voorbij komen op weg naar Firenze

In Venetië gaan we ook niet al te lang blijven. Daar heb je het ook al rap gezien blijkbaar. We waren nog aan het denken om eventueel 1 of 2 nachten daar op hotel te gaan, maar we hebben geen zin om ons blauw te betalen en die kans zit er daar natuurlijk wel in!

We zouden zo lang mogelijk op de rustige plaatsen willen blijven (zoals aan het Comomeer) om daar wat te chillen
    Maar als we dan toch 'in de buurt' van al die bezienswaardigheden zijn willen we daar wel een rondtrip van maken.

Djo
    Djo is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Ik zou ook niet overnachten in Pisa, maar dan wel weer in (of bij) Lucca!
    Firenze zou ik zeker meerderer dagen voorzien. Wij hadden een hotelletje buiten de stad (was makkelijker met de auto) en namen dan de bus naar het stad. Maar een hotel in het centrum zodat je 's avonds nog makkelijker rond kan slenteren heeft ook zeker zijn charmes (maar is ondoenbaar met de auto als je 't mij vraagt).

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0

Venetië is echt wel de moeite waard om een dag of vier in rond te lopen. Om de kosten wat te drukken zou je kunnen logeren op een camping in Lido di Jesolo (mooi zandstrand) want de hotels zijn er inderdaad heel duur. Je kan dan met de ATVO bus rechtstreeks naar Piazzale Roma, het centrale busstation van Venetië. Je kan ook met de boot: de Moby Dick 2. Die vertrekt van Lido en gaat rechtstreeks naar Venetië.
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3

Bedankt voor de tips!
    Ik heb ook gehoord dat Vinci de moeite is (dicht bij Firenze)

Als het zo zit gaan we overal maar 1 dag kunnen blijven

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    11

Gardameer: Sirmione, Riva (evt. via boottocht)
    Verona (romeo & julia -stad): amfitheater, winkelstraat, oude binnenstad, balkon en graf van julia.
    Milaan

Ik zou zeggen, als je van pasta en ijs houdt, veel restaurantjes en crèmeries een bezoekje brengen!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3

Goeie tips!

Andastra
    Guest

Ook een echte aanrader: Siena. Vind ik persoonlijk samen met Firenze de leukste steden van Noord-Italië

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3

Moet ik nog is opzoeken op de kaart dan

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten